Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سومین نشست “کمیته اصناف مقابله با کرونا ” صبح امروز ۱۸ فروردین ماه با حضور زنگان مشاور عالی وزیر بهداشت، دبیر کمیسیون اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا، رئیس پلیس امنیت کشور و درستی نماینده وزیر صمت در هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و نمایندگان وزارت صمت برگزار شد. تاریخ انتشار: 22:29 - 18 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۰۵۴۵

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از اتاق اصناف ایران،رئیس اتاق اصناف ایران در سومین نشست “کمیته اصناف مقابله با کرونا ” که صبح امروز ۱۸ فروردین ماه با حضور زنگان مشاور عالی وزیر بهداشت، دبیر کمیسیون اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا، رئیس پلیس امنیت کشور و درستی نماینده وزیر صمت در هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و نمایندگان وزارت صمت برگزار شده بود گفت: بررسی بر روی مشاغلی که ریسک کمتری برای بازگشایی دارند با همکاری وزارت بهداشت و اتاق اصناف ایران و ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفته و تصمیمات اتخاذ شده را بعد از تایید ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران در این نشست اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا برای فعالیت آن دسته از واحد‌های صنفی که بتوانند بتدریج فعالیت خود را آغاز کنند از ۱۵ فروردین ماه کمیته‌ای را در اتاق اصناف ایران برگزار کرد تا با بررسی‌های صورت گرفته اتاق اصناف ایران، وزارت بهداشت، وزارت کشور و وزارت صمت و اماکن بتوانند با در نظر گرفتن حساسیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی تصمیمات بهتری را اتخاذ کنند.

وی تصریح کرد: جلسات کمیته بررسی برای بازگشایی مشاغل با ریسک کمتر از ۱۵ فروردین شروع شده و حساسیت‌های بهداشتی که توسط وزارت بهداشت تعیین شده و با توجه به جنبه‌های اقتصادی و همچنین توجه بر سطح اشتغال در واحد‌های صنفی بررسی صورت گرفته و توانستیم یک مدل کاملا علمی زیر نظر وزارت بهداشت و اتاق اصناف ایران و سایر اعضای کمیته را اتخاذ کنیم و مقرر شد از ۲۳ فروردین در استان‌های کشور و از ۳۰ فروردین در استان تهران برخی از مشاغل با ریسک کمتر فعالیت خود را شروع کنند.

ممبینی تاکید کرد: سایر مشاغل نیز به دلیل ریسک بالاتری که برای شیوع ویروس کرونا دارند در حال حاضر تا اطلاع بعدی ستاد ملی مقابله با کرونا بسته خواهند بود.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: مشاغلی که برای شروع فعالیت با تایید ستاد ملی کرونا تعیین می‌شوند پروتکل‌های بهداشتی در اختیار این واحد‌ها قرار خواهد گرفت و ملزم به رعایت آن هستند.

ممبینی افزود: مشاغلی که تا کنون ممنوعیت فعالیت داشتند اجازه شروع کار را نخواند داشت و همچنان بسته خواهند بود و زمان شروع فعالیت برای صنوف کم ریسک در استان تهران از ۳۰ فروردین ماه است.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: اتاق اصناف ایران از ابتدای شروع شیوع ویروس کرونا همکاری‌های لازم را با ستاد ملی مقابله با کرونا داشته است و در حال حاضر تنها مشاغلی که نیاز‌های اولیه رو تامین می‌کنند فعالیت دارند و با نظر وزارت بهداشت مشاغلی که همچنان شیوع ویروس کرونا را تشدید می‌کنند باید بسته بماند البته دائمی نیست و با ارزیابی شرایط و تاثیر گشایش واحد‌های صنفی در طول هفته‌های آینده ممکن است مشاغل بیشتری را تحت بازگشایی قرار بگیرند.

در ادامه این نشست دکتر زنگانی مشاور وزیر بهداشت تصریح کرد:پیشگیری از شیوع بروز بیماری هدف اصلی برای وزارت بهداشت است، اما در کنار آن باید شرایط اقتصادی مشاغل خرد و معیشت مردم را نیز در نظر بگیریم و خواسته منطقی اتاق اصناف و ستاد مقابله با کرونا را باید در نظر گرفت و براساس آن شاخص‌ها مشاغلی که تهدید کمتری دارند برای سلامت مردم دارند و وزن بالاتری در معیشت دارند در فاز اول بازگشایی خواهند شد.

وی افزود: شاخص‌ها به شکل علمی و منطقی طراحی شده و هیچ گونه سوگیری را نخواهیم داشت و با اعمال سلیقه برای یک رسته یا شغل نخواهد بود و کسبه باید به این نکته توجه داشته باشند و از ابتدای شروع شیوع ویروس کرونا با توجه به تامین نیاز خانوار‌ها نزدیک به ۵۷۰ هزار واحد صنفی برای ارائه خدمات به مردم فعال هستند و برای بازگشایی به تدریج قرار است از مشاغل ریسک کم شروع کنیم.

زنگانی اظهار کرد: این طرح برای استان‌های کشور در بازه زمانی ۲۳ فروردین ماه و برای استان تهران از بازه زمانی ۳۰ فروردین ماه اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: یکسری پروتکل‌های بهداشتی و محیطی از ابتدا برای فعالیت واحد‌های صنفی در نظر گرفته شده و در سایت وزارت بهداشت این پروتکل‌ها موجود هست، اما علاوه بر این پروتکل‌های بهداشتی برای دستور العمل بازگشایی واحد‌های صنفی نیز پروتکل بازگشایی ایمن و فاصله گذاری هوشمند با همکاری اتاق اصناف ایران اجرا می‌شود.

وی افزود: این پروتکل‌ها در حال طراحی هستند و برای مدل و فرمت این دستورالعمل‌ها برای بازگشایی ایمن و فاصله گذاری هوشمند با اتاق اصناف ایران به توافق رسیدیم و به عبارتی دستورالعمل کاهش ریسک را بر اساس همان شاخص‌ها خواهیم داشت.

 

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتاق اصناف ستاد مقابله با کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا رئیس اتاق اصناف ایران پروتکل های بهداشتی اتاق اصناف ایران شیوع ویروس کرونا برای بازگشایی واحد های صنفی وزارت بهداشت وزیر بهداشت فروردین ماه پروتکل ها واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۵۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت

علیرضا شریفی یزدی درباره تأثیر استعمال قلیان بر کاهش استرس اظهار داشت: قلیان به عنوان یکی از مواد دخانی از نظر علمی ثابت شده که به صورت ذاتی و مستقیم هیچ تأثیری بر آرامش و کاهش اضطراب ندارد و جنبه تلقینی دارد.

وی ادامه داد: تماس سنسورهای لب با دهانی قلیان موجب تحریک سیناپس های مغزی می شود که به صورت موقت و غیر مستقیم بر کاهش اضطراب تاثیر می گذارد، بنابراین اثر مستقیم، مستقل و شناخته شده بین مصرف قلیان و کاهش اضطراب وجود ندارد مگر اینکه به صورت عادت و اعتیاد برای کوتاه مدت مغز را از هجمه های ذهنی دور می کند و پس از مدتی بازمی گردد.

این روانشناس اجتماعی درباره دلیل رواج قلیان در ایران گفت: به نظر من به دلیل صنعت و کسب درآمد، قلیان در ایران رواج پیدا کرده است. قلیان حدود ۲۵ سال پیش در ایران به معنای مدرن کنونی وجود نداشته و نوعی ساز و کار بوده که بیشتر توسط افراد مسن مورد استفاده بوده است.

 شریفی یزدی بیان کرد: متأسفانه کم کاری وزارت بهداشت در جلوگیری از رواج قلیان و تبلیغات غلطی که در بحث قلیان مطرح است، مثل اینکه دود قلیان از آب است و ضرری ندارد، صورت گرفته، منجر به ورود قلیان در رستوران ها، کافی شاپ ها، قهوه خانه ها و راه افتادن پیک موتوری قلیان شد و دلیل اصلی آن درآمدی است که اشخاصی که در این حوزه فعالیت می کنند.

 این روانشناس اجتماعی اظهار کرد: هر قلیان به اندازه ۸۰ تا ۱۱۰ نخ سیگاربرای فرد ضرر دارد، هر نخ سیگار بین ۷ تا ۹ دقیقه عمر انسان را کم می کند، اگر یک فرد یک قلیان بکشد انگار ۵ پاکت سیگار کشیده و حدود ۷۰۰ دقیقه از عمرش کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: یکی از سونامی ها در این حوزه سرطان های ریه، حنجره و دهان است که بخش عمده دلیل ابتلا به این بیماری ها قلیان است. امروز  قلیان در بین جوانان به عنوان یک تفریح یاد می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • جشنواره «اتاق نمونه دانشجویی» دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار می‌شود
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد