Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@22:40:25 GMT

درگذشت سرمربی پیشین بارسا، رئال و اتلتیکو

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۵۸۰۷

درگذشت سرمربی پیشین بارسا، رئال و اتلتیکو

رادومیر آنتیچ، سرمربی صربستانی سابق تیم‌های رئال مادرید، اتلتیکو مادرید و بارسلونا درگذشت.

او که بیشتر به دلیل کسب قهرمانی به همراه اتلتیکو مادرید در مسابقات لالیگا و جام حذفی اسپانیا در فصل 1966-1995 مشهور است، در سن 71 سالگی درگذشت.

آنتیچ به عنوان بازیکن در باشگاه اسلوبودا اوژیچه، پاتیزان بلگراد، فنرباغچه، رئال ساراگوسا و لوتون تاون در نقش مدافع بازی کرد و یک بار  پیراهن تیم ملی یوگسلاوی را بر تن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به همراه پارتیزان یک بار فاتح لیگ یوگسلاوی شد.

قطعا آنتیچ به عنوان مربی، عملکرد بهتری داشت چون  16 فصل در لالیگا مربیگری کرد و هدایت 3 غول لالیگا را بر عهده داشت و حتی یک بار به همراه اتلتیکومادرید فاتح مسابقات شد. او  409 بار در لالیگا مربیگری کرد و 172 برد، 110 تساوی و 127 شکست حاصل عملکردش بود.

آنتیچ بین سال های 2008 تا 2010 هدایت تیم ملی صربستان را بر عهده گرفت و به همراه این تیم راهی جام جهانی 2010 شد. شاندونگ لوننگ و هبی چین 2  تیمی بودند که در سال‌های اخیر هدایت آن‌ها را بر عهده داشت.

باشگاه اتلتیکو مادرید با انتشار بیانیه ای در این خصوص گفت:خانواده اتلتیکو به دلیل درگذشت یکی از مربیان  افسانه ای خودش  سوگوار است. رادومیر آنتیچ یکی از افسانه‌های بزرگ نیمکت اتلتیکو، ما را در 71 سالگی ترک کرد. او 5 فصل مربی تیم  بود و دوگانه معروف قهرمانی لالیگا و جام حذفی اسپانیا در فصل 1996-1995 همراه این مربی رقم خورد. تو همیشه در قلبمان خواهی بود. روحت شاد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بارسلونا رئال مادرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با عبور از زیدان؛ کارلو آنچلوتی دومین سرمربی پرافتخار تاریخ رئال مادرید شد

کارلو آنچلوتی به دوازدهمین جام خود روی نیمکت کهکشانی‌ها دست یافت

طرفداری | با توجه به شکست سنگین بارسلونا برابر ژیرونا و برتری رئال مادرید برابر کادیز، قهرمانی کهکشانی‌ها در فصل ۲۰۲۳/۲۴ لالیگا در فاصله چهار هفته مانده تا پایان فصل، مسجل شد. این سی و ششمین قهرمانی تاریخ لوس بلانکوس در سطح اول فوتبال اسپانیا به حساب می‌آید.

رسمی؛ رئال مادرید برای سی‌وششمین بار قهرمان لالیگا شد رکوردی دیگر برای کارلتو

با این قهرمانی، کارلو آنچلوتی از رکورد زین الدین زیدان عبور کرد و با ۱۲ جام، در رده دوم پرافتخارترین سرمربیان تاریخ رئال مادرید قرار گرفت. اختلاف کارلتو با نفر اول این فهرست یعنی میگل مونیوز، تنها ۲ جام است و در صورتی که لوس بلانکوس فاتح لیگ قهرمانان اروپا و در پی آن، سوپرجام یوفا شود، آنچلوتی می‌تواند نام خود را به عنوان پرافتخارترین سرمربی تاریخ کهکشانی‌ها در کنار مونیوز افسانه‌ای جاودانه کند. گفتنی است آنچلوتی پنجمین فصل حضورش روی نیمکت رئال مادرید را سپری می‌کند، در حالی که میگل مونیوز نزدیک به ۱۵ سال سکان‌دار هدایت این تیم بود.

افتخارات کارلو آنچلوتی با رئال مادرید ۲ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا
۲ قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان
۲ قهرمانی در سوپرکاپ یوفا
۲ قهرمانی جام حذفی
۲ قهرمانی لالیگا
۲ قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • سزار منوتی، سرمربی قهرمان جام جهانی 1978 درگذشت
  • قهرمانی رئال مادرید در لالیگا و شادی جالب کارلو آنچلوتی به همراه بازیکنان / انیمیشن عمر مومنی
  • پاکو خنتو، اسطوره‌ای که به تنهایی از اتلتیکو مادرید جام لالیگا برده است!
  • این قهرمانی متعلق به آنچلوتی است نه بلینگام
  • تبریک غیرمنتظره به آنچلوتی از طرف لورکوزن! (عکس)
  • شکست سنگین بارسا؛ امضای کاتالان‌ها پای حکم قهرمانی کهکشانی‌ها
  • اتلتیکو مادرید به سهمیه لیگ قهرمانان نزدیک شد
  • با عبور از زیدان؛ کارلو آنچلوتی دومین سرمربی پرافتخار تاریخ رئال مادرید شد
  • بارسا ۴گل خورد و حکم قهرمانی رئال را امضا کرد
  • بارسلونا، حکم قهرمانی رئال را امضا کرد