Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: هدایت نقدینگی موجود در اقتصاد به سمت بازار بورس می‌تواند رونق خاصی به این بازار ببخشد. تاریخ انتشار: 06:30 - 19 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۰۴۰۴ به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان بازار بورس یکی از بازار‌های سرمایه گذاری در کشور است که سالانه افراد زیادی در آن فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شروع ویروس کرونا در جهان تاثیر منفی زیادی در بازار‌های بورس جهانی گذاشت و موجب شد تا ارزش سهام بسیاری از شرکت‌های بزرگ افت شدیدی پیدا کنند.

بازار بورس ایران نیز با شیوع ویروس کرونا دچار اختلال شد و برخی شرکت‌ها با ضرر مواجه شدند این اتفاق تنها برای بازار بورس نیست و بسیاری از بازار‌های سرمایه‌ای با این مشکلات مواجه هستند.

بازار بورس به عنوان یکی از بازار‌های سرمایه‌ای در کشور می‌توانند سهم بسیار موثری در کنترل نقدینگی داشته باشد و دولت نباید از توانایی‌های این بازار غافل شود.   اهمیت بازار بورس در اقتصاد کشور در همین راستا همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان اظهار کرد: در سال ۹۸ وضعیت بازار بورس بسیار مساعد بود و سرمایه گذاران در این بازار نسبت به فعالیت‌های خود رضایت داشتند.

وی افزود: شروع سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا برای فعالیت در بازار بورس مساعد نبود که این نه تنها برای ایران بلکه برای تمام کشور‌هایی که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند مساوی است.

این کارشناس بازار بورس بیان کرد: کاهش قیمت نفت و ویروس کرونا نیز موجب شده تا ارزش بسیاری از سهام‌های انرژی افت شدید پیدا کند و سرمایه گذاران نیز رغبت خود را نسبت به سرمایه گذاری در این بازار از دست داده اند.

دارابی با اشاره به سیاست‌های اقتصادی مجلس یازدهم ادامه داد: امیدواریم وعده‌ها و سیاست‌های اقتصادی که نمایندگان مجلس یازدهم به آن‌ها اشاره کرده‌اند عملی شود که در این صورت شاهد رونق در بازار بورس خواهیم شد.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اصل ۴۴ اقتصاد مقاومتی امیدواریم نقدینگی‌های موجود در اقتصاد کشور به سمت بازار سرمایه حرکت کند.

این کارشناس بازار بورس خاطر نشان کرد: بازار بورس هم اکنون پذیرای شرکت‌های جدید است تا با گسترده شدن بازار سرمایه، رغبت مردم نسبت به فعالیت در این بازار افزایش پیدا کند.

دارابی مطرح کرد: رونق بازار بورس به سیاست‌های دولت در خصوص برنامه ریزی برای نقدینگی موجود در اقتصاد کشور بستگی دارد و دولت باید نسبت به این موضوع توجه زیادی داشته باشد.

وی گفت: در صورتی که دولت و مجلس تعهدات اقتصادی خود را به خوبی در کشور اجرا کنند امیدواریم با رفع ویروس کرونا، بازار سرمایه هر چه سریعتر به رونق خود بازگردد. بیشتر بخوانید: اُفت بیش از ۳ هزار واحدی شاخص بورس

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بازار بورس کارشناس بازار بازار سرمایه ویروس کرونا بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

قیمت یورو به کانال بالاتر صعود کرد

 ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟

 

اخبار مهم بورس فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت| از افزایش نرخ دو نماد تا خبر‌های مهم مالیاتی

 

طلا و خودرو و مسکن مشمول مالیات می شود؟ | چه کسانی باید مالیات بدهند؟

 

دلایل ریزش بورس از نظر کارشناس بازار سرمایه

 

کدام نماد‌ها ورود پول حقیقی داشتند؟

 

قیمت خودرو ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ + عکس

 

سنگین ترین صفوف خرید برای این نمادها در روز قرمزپوشی بورس

 

مستاجران بخوانند

 

       

دیگر خبرها

  • هفت پله قرمز بورس
  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟
  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟