Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@23:14:06 GMT

اثرات ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۶۷۹۵

مؤسسه مودیز آنالتیکس هشدار داد: محدودیت‌های اجتماعی که تقریبا در تمام ایالت‌های آمریکا با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا اعمال شده است، 29 درصد از تولید ناخالص داخلی روزانه آمریکا را از بین برده است.

اخبار اقتصادی- ارزیابی دقیق فاجعه اقتصادی ناشی از تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی در صنایع آمریکا از بخش گردشگری و تفریحی گرفته تا خرده فروشی تا سال‌ها مشخص نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال ارزیابی‌های اولیه در حال ارائه تصویری نسبتا تاریک درباره اوضاع کنونی اقتصاد آمریکا هستند.

بنا به ارزیابی مؤسسه مودیز، که در زمان بسته شدن فعالیت‌های اقتصادی غیرضروری در 41 ایالت آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد که ایالت کالیفرنیا به تنهایی به دلیل اعمال این محدودیت‌ها روزانه 2.8 میلیارد دلار ضرر کرده است که برابر با 31.5 درصد کل تولید ناخالص داخلی روزانه این ایالت است.

ضرر اعمال محدودیت برای کنترل ویروس کرونا در 15 ایالتی که مجموعا 70 درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا را بر عهده دارند روزانه 12.5 میلیارد دلار است و 30 ایالت دیگر به همراه واشنگتن دی‌سی هم شاهد پایین آمدن 4.9 میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی روزانه خود هستند.

این مؤسسه بین‌المللی گزارش داد: عواقب اقتصادی شیوع ویروس کرونا، از منظر کاهش تولید ناخالص داخلی آمریکا بدتر از چیزی است که پس از حادثه 11 سپتامبر در این کشور شاهد بودیم. 

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد اجرای سه هفته طرح تعطیلی فعالیت‌های غیر ضروری اقتصادی در آمریکا به کاهش 350 میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی آمریکا منجر شده و این در حالی است که بر اساس ارزش امروز دلار حادثه 11 سپتامبر تنها 111 میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی آمریکا کم کرده است.

مارک زندی، کارشناس ارشد اقتصادی مودیز، می‌گوید: کاهش تولید ناخالص داخلی روزانه آمریکا به خاطر شیوع کرونا به  گونه‌ای است که انگار ایالت ایندیانا به مدت یک سال هیچ تولید ناخالص داخلی نداشته و این یک فاجعه است.

در صورتی که این روند ادامه یابد ممکن است شاهد از دست رفتن 75 درصد از کل تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال جاری باشیم.

البته کارشناسان معتقدند که این رویه برای مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید و انتظار دارند که شاهد بهبود اوضاع پیش از پایان سه ماهه دوم سال جاری باشیم.

کارشناسان بر این باورند که بسیاری از کشورها تا پیش از شروع فصل تابستان فعالیت‌های اقتصادی خود را از سر خواهند گرفت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ناخالص داخلی صنایع آمریکا آمریکا اقتصاد آمریکا ویروس کرونا کرونا کرونا در آمریکا تولید ناخالص داخلی آمریکا میلیارد دلار ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، مهدی عسگری با اشاره به موضوع مردمی سازی اقتصاد، گفت: نام‌گذاری ۱۶سال، به عناوین اقتصادی، نشانه‌ی آن است که باوجود تثبیت انقلاب سیاسی، تاکنون انقلاب اقتصادی به ثمر نرسیده است.   نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی، بر پایه نقش مردم در اداره امور استوار شد، اما به دلیل تداوم سیاست‌های اقتصاد_سرمایه‌داری و نسخه‌های معیوب و ناقص وارداتی، نقش مردم در اقتصاد، حداقلی بوده و همچنان شاهد شکاف طبقاتی و بی‌عدالتی در توزیع منابع عمومی هستیم.   وی افزود: در اقتصاد مردمی تمرکز ثروت نباید در اختیار عده‌ای خاص باشد تا اقلیت اشراف بتوانند با استثمار نیروی کار و ایجاد انحصار و رانت و به قیمت غارت سفره‌ی مردم، به سود‌های سرشار برسند.   عسگری تصریح کرد: مردمی‌سازی واقعی اقتصاد، یعنی در اختیار قراردادن ابزار‌های تولید، بصورت عادلانه به مردم، یعنی حذف نابرابری، تبعیض و رانت‌خواری، یعنی توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات کشور برای تولید و تجارت.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان