Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دروس عملی، کارگاهی و یا آزمایشگاهی که امکان ارائه آن در قالب آموزش الکترونیکی وجود ندارد، پس از بازگشایی دانشگاه در قالب چند جلسه ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، کلاس‌های آموزشی دانشجویان برگزار نمی‌شوند و دانشگاه‌ها اقدام به برگزاری این کلاس‌ها به صورت مجازی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کردستان در اطلاعیه ای، جزئیات برگزاری این کلاس‌ها و نحوه فعالیت‌های آموزشی دانشگاه را اعلام کرده است. طبق این اطلاعیه، کلاس‌های آموزشی دانشجویان به صورت حضوری برگزار نمی‌شوند.
همچنین، برگزاری نیمسال تحصیلی جاری محرز و قطعی است و کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی و براساس برنامه هفتگی سامانه گلستان برگزار خواهند شد و پس از عادی شدن شرایط، ادامه کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار خواهند شد.
طبق این اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه کردستان، آن دسته از دروس عملی، کارگاهی و یا آزمایشگاهی که با نظر شورای گروه و شورای دانشکده قابلیت ارائه به صورت الکترونیکی را دارا هستند، به صورت مجازی ارئه می‌شوند.


دروس عملی، کارگاهی و یا آزمایشگاهی که امکان ارائه آن در قالب آموزش الکترونیکی وجود ندارد، پس از بازگشایی دانشگاه به صورت فشرده در قالب چند جلسه در هفته تا تکمیل ۱۴ جلسه به ازاء هر واحد درسی ارائه خواهد شد. ادامه برگزاری کلاس‌های این دروس در تابستان و یا نیمسال آتی با موافقت شورای گروه و شورای دانشکده و ثبت نمره خارج از بازه نیمسال جاری امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید:

امور فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه ایلام به بعد از طرح فاصله‌‌گذاری اجتماعی موکول شد


در صورتی که دانشجویی نتواند از آمورش الکترونیکی استفاده کند، می‌تواند نسبت به ثبت درخواست برای حذف واحد و یا حذف ترم بدون احتساب در سنوات منوط به تایید شورای گروه و شورای دانشکده اقدام کند. در این حالت محدودیت حداقل تعداد واحد اخذ شده در هر نیمسال وجود ندارد. بدیهی است که در صورت حذف ترم بدون احتساب در سنوات شهریه‌ای از دانشجوی شهریه پرداز اخذ نخواهد شد و شهریه اخذ شده برای نیمسال آتی در نظر گرفته می‌شود.

غیبت آن دسته از دانشجویانی که به دلیل سکونت (با توجه به آدرس سکونت ثبت شده در سامانه گلستان) در نقاط فاقد پوشش اینترنت، دسترسی به اینترنت ندارند موجه تلقی می‌شود.

امتحان درس معرفی به استاد روز ۲۰ فروردین کنسل و برگزاری امتحان به بعد از بازگشایی دانشگاه موکول می‌شود، زمان ثبت نمره این دروس در بهمن ماه ۹۸ خواهد بود.

در رابطه با دانشجویان تحصیلات تکمیلی که امکان انجام کار عملی پایان نامه برای آن‌ها مقدور نیست، به تایید استاد راهنما، شورای گروه و شورای دانشکده، نیمسال جاری می‌تواند به عنوان مرخصی بدون احتساب در سنوات در نظر گرفته شود. بدیهی است که در این حالت شهریه‌ای از دانشجو اخذ نخواهد شد و شهریه اخذ شده برای نیمسال آتی در نظر گرفته می‌شود.

همچنین مقرر شده که دانشجویان تحصیلات تکمیلی بتوانند با استفاده از سامانه آموزش مجازی به شرط طی کردن فرآیند ثبت درخواست دفاع در سامانه گلستان، از پروپوزال/ پایان نامه/ رساله خود دفاع کنند. جهت برگزاری جلسات دفاع رعایت موارد زیر ضروری است.

الف: نظرات داوران در خصوص پروپوزال/ پایان نامه/ رساله به صورت الکترونیکی قبل از صدور مجور دفاع برای مدیر گروه و معاون آموزشی دانشکده ارسال شده باشد.

ب: ارسال فایل ارایه جلسه دفاع از طریق پست الکترونیکی به داوران و ناظر تحصیلات تکمیلی حداقل سه روز قبل از جلسه دفاع ضروری است.

ج: جهت تضمین برگزاری مطلوب الکترونیکی جلسات دفاع از پروپوزال/ پابان نامه/ رساله، ساعت برگزاری جلسات دفاع از ساعت ۱۸ الی ۲۰ خواهد بود.

د: با توجه به نظر ناظر تحصیلات تکمیلی، در صورت مطلوب نبودن کیفیت الکترونیکی جلسه دفاع از پروپوزال/ پابان نامه/ رساله، جلسه دفاع لغو خواهد شد. تاریخ جدید برگزاری جلسه دفاع توسط شورای آموزشی دانشکده تعیین خواهد شد.

ه: کلیه مستندات مربوط به ارزیابی از جلسه دفاع به صورت الکترونیکی تکمیل و توسط ناظر تحصیلات تکمیلی به معاونت آموزشی دانشکده ارسال خواهد شد.

و: فرم‌های (فایل های) پروپوزال دانشجویان تحصیلات تکمیلی، پس از تکمیل توسط دانشجو و تایید اساتید راهنما و استاد مشاور، در صورت تایید الکترونیکی مدیر گروه جهت ثبت در سامانه گلستان معتبر خواهد بود و به عنوان تایید و ثبت نهایی پروپوزال در نظر گرفته می‌شود. ذکر اسامی داوران در فرم‌های مربوطه و ثبت نظر ایشان ضروری است.

ز: با توجه به شرایط موجود، حداقل فاصله زمانی بین تایید پروپوزال و دفاع، از زمان ثبت پروپوزال در سامانه گلستان تا دفاع در نظر گرفته خواهد شد.

ح: دانشکده‌ها می‌توانند در رابطه با تعداد دفعات امتحان جامع در سال جاری، با دانشجویان دکتری همکاری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه کردستان ویروس کرونا تعطیلی دانشگاه ها سامانه گلستان دانشگاه کردستان تحصیلات تکمیلی معاونت آموزشی دروس عملی جلسه دفاع خواهد شد کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد وحیدی درباره­ ­برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در تهران برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، از­ آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در وزارت کشور خبر داد.

وزیر کشور با بیان اینکه­ در ۸ حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات را تمام الکترونیکی برگزار می‌کنیم، افزود:­­بزرگ‌ترین حوزه در تهران است که باید ۱۶ نماینده انتخاب شوند.

وی افزود: شعب اخذ رای و سامانه‌های اخذ رأی مشخص شده است.

آقای وحیدی­ ­درباره کوتاه شدن زمان شمارش آراء­ در انتخابات تمام الکترونیکی، گفت: در اخذ رأی الکترونیکی آمار در همان جا داده می‌شود. در دور اول که در ۴ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد، ساعت یک یا دو نیمه­ شب آرای آن حوزه‌ها جمع بندی و مشخص شد.

وزیر کشور­­خاطرنشان کرد: آموزش رای دادن الکترونیکی قرار است به مردم­ از طریق صدا و سیما و به صورت حضوری در مراکز جمعیت به مردم­ داده شود که در روز‌های آینده شدت بیشتری می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک
  • وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • وحیدی: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با گروه صنعتی زرنام
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با یک گروه صنعتی
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد