Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@14:24:27 GMT

۲۱ میلیون مترمکعب آب به اراضی شیبدار قزوین تخصیص یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۷۴۱۱

۲۱ میلیون مترمکعب آب به اراضی شیبدار قزوین تخصیص یافت

خمسه گفت: با هدف افزایش تولید محصول و تثبیت اشتغال در منطقه از مجموع ۲۵ میلیون مترمکعب آب تخصیصی به اراضی شیبدار استان، ۲۱ میلیون و ۸۲۰ هزار مترمکعب مورد تائید وزارت نیرو قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «فاطمه خمسه» در جلسه بررسی طرح تأمین و انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیب دار استان بیان کرد: سهم حقابه از آب شاهرود برای اراضی شیب دار استان سالانه ۲۱میلیون متر مکعب تعیین شده است که برای ۱۱ میلیون و ۲۰ هزار  مترمکعب آن قبلا توسط استان گیلان مجوز صادر شده و برای ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب دیگر هم مجوز جدید توسط استان قزوین صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: این مجوز ها در سه بخش برای باغات سه تا ۱۰ ساله، باغات سنتی دارای تنش آبی و همچنین طرح  توسعه باغ زیتون قبل سال ۹۴ صادر شده است.

 

وی عنوان کرد: تخصیص حقابه یاد شده بخش زیادی از مشکل آبرسانی به باغ های زیتون طارم سفلی را حل می کند، این میزان حقابه با پیگیری های مسئولان استانی، وزرات جهاد کشاورزی و رایزنی با وزارت نیرو تعیین شده و به اراضی شیب دار استان تخصیص داده شده است.

 

خمسه اعلام کرد: به منظور توسعه باغات شیبدار طرح انتقال آب به این اراضی که از مصوبات  مهم استان و دولت است، باید اجرایی شود.

 

وی اضافه کرد: باید تلاش کرد بهره برداران این طرح با کمترین هزینه، از مزایای طرح انتقال آب در اراضی شیب دار بهره مند شوند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در اجرای این طرح علاوه بر توجه به اقتصاد  کشاورزی منطقه، مسائل اجتماعی منطقه  هم باید مدنظر قرار گیرد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین اراضی کشاورزی آب اراضی شیب دار جهاد کشاورزی استان قزوین دار استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت:امسال ۴۲۰۰ اراضی آبی و ۴۰۰ هکتار اراضی دیم شهرستان بهبهان زیر کشت کلزا رفته است.

لاله نیرومند افزود: ازشروع فصل برداشت دانه روغنی کلزا در بهبهان تاکنون افزون بر ۷ هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود افزون بر ۹۰۰۰ تن دانه کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان بهبهان برداشت شود.


  مدیر جهاد کشاورزی بهبهان اظهار کرد: کارخرید دانه روغنی کلزا همزمان با برداشت در چهارمرکز در بخش‌های مرکزی وزیدون آغاز  وتاکنون ۷۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.



دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت