Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@20:50:06 GMT

خزانه گیری شالیزارهای گیلان براساس تقویم زراعی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۷۸۴۷

خزانه گیری شالیزارهای گیلان براساس تقویم زراعی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی درجانی با بیان اینکه کشاورزان برای آغاز عملیات خزانه گیری و نشاکاری برنج به تقویم زراعی توجه داشته و خزانه گیری خود را بر اساس تقویم زراعی با مساعد شدن هوا آغاز کنند، افزود: کشاورزان برای اتمام شخم اول شالیزارها از بارندگی و آب‌های سطحی باید استفاده کنند.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر و کاهش دمای هوا، ادامه داد: کشاورزان برای آغاز عملیات خزانه گیری و نشاکاری برنج حتماً به تقویم زراعی که در اختیار مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها قرار گرفته توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تاکید کرد: کشاورزان گیلانی از خزانه گیری در روزهای سرد و بارانی خودداری کنند و حتماً به اطلاعیه‌های هواشناسی و توصیه کارشناسی مراکز جهاد کشاورزی توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: کشاورزان در پاکسازی انهار و کانال‌های آبیاری و محافظت از تأسیسات آبی در شرایط جوی پیشرو و همچنین اهتمام و توجه به آب گیری کامل آب بندان های موجود در روستاهای خود با بهره گیری از نزولات جوی پیشرو با شوراهای روستا و دهیاران و عوامل مرتبط همکاری کنند.

درجانی گفت: با توجه به شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا توجه بیشتر به کشت مکانیزه موجب کاهش هزینه تولید و عدم استفاده از کارگرهای نشاکار و افزایش ایمنی و سرعت در انجام کار و خروج هر چه سریع‌تر از مزرعه می‌شود مورد تاکید فراوان است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا برنج تقویم جهاد کشاورزی کارشناسی کاهش هزینه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی تقویم زراعی خزانه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایلکا بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از آزادسازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر خبر داد.

وی گفت: ۳۵ مورد دستور قضائی تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها صادره شده توسط دادستان محترم اسلامشهر شامل بنای ویلایی، دیوارکشی و محوطه سازی با حضور پرسنل اراضی مدیریت جهاد کشاورزی و شهرداری اسلامشهر و همراهی نیروی انتظامی کلانتری واوان این در بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر عنوان کرد» با قلع و قمع این ساخت و سازها ۳۵ هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر به چرخه تولید بازگشت.‌

ایلکا بیان کرد: گزارش‌های مردمی توسط ستاد استانی از طریق سامانه ۱۳۱ اخذ و در سریع‌ترین زمان از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6098334

دیگر خبرها

  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان