Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، داریوش بهارلویی سخنگو و مدیر برنامه ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه پس از نیمه اول فروردین کلیه جریانات سیلابی به وسیله سد‌ها مهار شدند گفت: حالا هدف اصلی مخازن بندها، آبگیری و کاهش کمبود منابع آبی است. بررسی‌ها نیز نشان می‌دهند که در صورت طغیان متعارف رودخانه، امکان مهار آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هچنین از تغییر سیاست‌های سازمان آب و برق خوزستان از رویکرد مدیریت بحران به مدیریت ریسک برای جلوگیری از وقوع سیلاب اطلاع داد و افزود: در حوضه رودخانه کارون ضمن پذیرش وقوع سیلاب از بهمن ماه، آبگیری انجام شد و خوشبختانه شاهد کاهش یک میلیاردی کسری آب بوده ایم که نشان دهنده موفقیت سیاست جدید سازمان است و موجب رفاه حال مردم خواهتد شد.

بهارلویی بیان کرد: در سد دز و کرخه نیز سیاست ریسک پذیری با توجه به شرایط خاص رودخانه‌ها انجام شد و موفقیت آمیز بوده است و با این روش از ابتدا اسفند تاکنون ۴ سیلاب مهار شده و حدود یکهزار و ۱۸ میلیون متر مکعب آب وارد تالاب هورالعظیم شده است.

مدیر برنامه ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان اظهار داشت: نخلستان‌های شادگان در تابستان پیش رو علی رغم کمبود شدید منابع، مشکلات کمتری را تجربه می‌نمایند، زیرا با وجود کاهش ۵۰ درصدی منابع ورودی آب به رودخانه مارون، اما توانستیم با برنامه ریزی صحیح بیش از ۲۰۰ میلیون مترمکعب از کمبود آب این حوضه را برطرف نماییم.

این مقام مسئول با اشاره به شرایط غیر مطلوب منابع کشور تصریح کرد: تا به حال ده‌ها میلیارد ریال هزینه شده است که این نشان دهنده تلاش ما برای بهبود شرایط است.

داریوش بهارلویی حجم خالی سد‌های استان را ۴.۹ میلیارد متر مکعب دانست و اذعان داشت: امیدواریم تا انتهای فصل آبگیری درصد حجم سد‌های استان خوزستان به بیش از ۱۱ میلیارد متر مکعب برسد.

او در پایان گفت: با توجه به اینکه ۲ سال پیش خشک‌ترین سال را تجربه کردیم و پارسال نیز مرطوب‌ترین را، امیدواریم امسال شرایط مناسب تری را پشت سر بگذاریم و عموم مردم به خصوص کشاورزان از شرایط بهتری برخوردار شوند.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیلاب مدیریت بحران متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت

منابع محلی در ارزگان، هرات و هلمند می‌گویند که بارندگی، سیلاب و توفان شدید در این ولایت‌ها جان ۱۰ تن را گرفته و خسارات هنگفت مالی برجا مانده است.

منابع محلی از ارزگان می‌گویند در اثر توفان شدید در ترینکوت، مرکز این ولایت و ولسوالی چوره ۷ تن جان باخته‌اند و شمار زیادی از خانه‌ها تخریب شده است.

منابع می‌افزایند که بارندگی صدها جریب زمین، پل‌ها و راه رفت‌وآمد مردم را همچنان تخریب کرده است.

در همین حال منابع می‌گویند که جاری شدن سیلاب در ولسوالی‌های گلران، ادرسکن، کشک رباط‌سنگی و کشک کهنه ولایت هرات جان ۳ تن را گرفته و ده‌ها منزل را تخریب کرده است.

باشندگان ولسوالی‌های کشک رباط‌سنگی و کشک نیز تأیید می‌کنند که بیش از ۲۰۰ رأس مواشی را سیلاب برده و حداقل ۲۰۰ جریب زمین زیر کشت باشندگان این ولسوالی را سیلاب تخریب کرده است.

همچنین توفان شدید و بارندگی شب گذشته در هلمند نیز صدها جریب زمین زراعتی را تخریب کرده است.

این درحالیست که منابع محلی در ولایات مختلف، از وقوع سیلاب در بدخشان، غور، سرپل، هرات، بغلان، فاریاب، تخار، قندوز، جوزجان، قندهار و دیگر ولایات خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند
  • بارش باران و جاری شدن سیلاب ۴ نفر را در مرودشت اسیر مرگ کرد
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
  • مهار ۷۰ میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • بیش از ۲.۱ هزار خوزستان در سیلاب و آب‌گرفتگی امدادرسانی شدند