Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به فضیلت ماه مبارک شعبان و نزول رحمت الهی گفت: مردم استان همزمان با سراسر کشور برای عافیت و رهایی از مشکلات بانگ «یا مهدی ادرکنی» در شب نیمه شعبان سرمی‌دهند.

حجت‌الاسلام احمدرضا احمدی صبح امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: قرائت جمعی «زیارت آل یاسین»، «دعای فرج» و ذکر «یا مهدی ادرکنی» زمزمه مشترک مشتاقان ظهور در شب نیمه شعبان خواهد بود، مردم گلستان همزمان با سراسر کشور در شب نیمه شعبان به امام زمان (عج) برای عافیت و دفع ویروس منحوس کرونا متوسل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برگزاری جشن نیمه شعبان را متفاوت از سال‌های گذشته خواند و تصریح کرد: به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا جشن عمومی نیمه شعبان را در استان نخواهیم داشت، اما برنامه‌های متنوع معنوی در این ایام از سیمای استانی پخش می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه نیمه شعبان یکی از با فضیلت‌ترین شب‌ها پس از لیله‌القدر است، افزود: در احادیث و روایات بسیار تاکید شده که به سوی قرب الهی  برویم، در این ایام استجابت دعا حتمی است، فرصت معنوی مناسب و ارزشمندی برای راز و نیاز با خالق هستی پیدا می‌کنیم که نباید این فرصت را به راحتی از دست بدهیم.

احمدی با اشاره به فضیلت ماه مبارک شعبان و نزول رحمت الهی ابراز کرد: خداوند در شب نیمه شعبان به ذات اقدس خود جل و علا سوگند خورده است هرکسی را به او پناه برده و درخواست کند از رحمت خود محروم نفرماید و دست نیازمندی را رد نکند مگر آنکه گناهی درخواست کرده باشد.

وی از مردم مومن و خداجوی استان گلستان خواست فرصت گرانبهای شب نیمه شعبان را مغتنم دانسته و با استغاثه به درگاه الهی، تعجیل در امر فرج را طلب کنند و برای رفع ابتلای جوامع بشری به بلای بیماری خطرناک ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا به امام عصر (عج) متوسل شوند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به ممنوعیت تجمعات و تعطیلی اماکن مذهبی گفت: مردم برای ابراز شادی در این ماه پربرکت نسبت به نصب پرچم بر سر درب منازل، چراغانی و تزئین واحدهای مجاز به فعالیت اقدام کنند.

به گفته احمدی؛ قرائت دسته جمعی و سراسری «زیارت آل یاسین» و «دعای فرج» بصورت زنده در ساعت 20:45 شامگاه چهارشنبه بیستم فروردین مصادف با شب نیمه شعبان از مسجد مقدس جمکران و حرم ملکوتی ثامن الحجج پخش می‌شود.

وی بیان کرد: ساعت 21 بطور همزمان زمزمه «یا مهدی ادرکنی» و «یا حجت ابن الحسن عجّل علی ظهورک» در سراسر نقاط میهن اسلامی طنین‌انداز می‌شود، ان‌شاءالله به دعای مردم عزیز کشورمان هر چه زودتر عافیت به کشورمان برگردد.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان گلستان مهدی ادرکنی امام زمان تبلیغات اسلامی استان گلستان احمدرضا احمدی شب نیمه شعبان مهدی ادرکنی استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه بندر ریگ سه‌شنبه شب در این آئین با تبریک روز شوراها با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا باید همواره صدای مردم باشند اظهار داشت: مردم از منتخبین خود در شوراها انتظار دارند که حقوق آنها را ار مسئولان پیگیری و مطالبه کنند.

حجت الاسلام علی مصلح افزود: رعایت زیست بوم منطقه ای در شهرسازی باید مدنظر و مورد توجه مسئولان در باشد و به معماری اسلامی ایرانی توجه شود.

وی گفت: در کارهایی که برای شهر و روستا انجام می شود پیوست فرهنگی نسبت به تمام ساخت و سازها باید رعایت شود و توجه به امور فرهنگی شهر نیز لازمه ساخت و ساز و آبادانی است.

وی بیان کرد:، زیباسازی و معماری یک وجه عمران و آبادانی است و وجه دیگر آن باید در مباحث و بخش های فرهنگی است که باید یاور ارگان های فرهنگی بود تا بتوان توسط این ارگان های فرهنگی مطالبات دیگر مردم را هم تحقق بخشید.

شوراها تجلی مردم سالاری اسلامی دینی هستند

امام جمعه بندر ریگ با بیان اینکه شوراها تجلی مردم سالاری اسلامی دینی هستند، گفت: در تمام جنبه های انقلاب اسلامی رکن مردم سالاری دیده می شود و یکی از ارکان آن شوراهای شهر و روستا هستند.

وی بیان کرد: منتخبین مردم در شوراهای شهر و روستا با نگاه مردم سالارانه و گفتمان مردمی و از دل مردم با مسئولان سخن گفته و مطالبه کنند و دعدغه حقوق را مردم داشته و بر این امر تداوم داشته باشند.

مسئولان نگاه ویژه ای به جایگاه شوراها داشته باشند

رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه در این آئین با تبریک روز شوراها با بیان اینکه یکی از رویدادهای بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ۹ اردیبهشت، روز شورا ها است، اظهار داشت: شورای اسلامی که خلا آن در قبل از انقلاب احساس می شد با پیروزی انقلاب به فرمان امام راحل شکل گرفت تا مردم بتوانند در آینده و امورات و تصمیم های گرفته شده در شهر و روستاها خود دخیل باشند.

روح الله یگانه افزود: امام راحل (ره) نگاه ویژه ای به جایگاه شورا داشتند اما بعد از ایشان برخی از مسئولان این نگاه را به جایگاه شوراها نداشته اند.

وی گفت: شوراها حلقه اتصال میان مردم و دولت ها و بازوان توانمندی برای دستگاه‌های اجرایی در شهر و روستا هستند و اگر شوراها نبود به جرات می توان گفت که مسئولان در ارائه خدمات با مشکلاتنی زیادی روبرو می شدند.

وی بیان کرد: شوراها نقش مهمی در انتخابات و دعوت و حضور گسترده مردم پای صندوق های رای و نقش انکار ناپذیری در توسعه شهری و روستایی دارند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه گفت: انتظار می رود مسئولان احترام و جایگاه شورا های اسلامی را آنگونه که شایسته است حفظ کنند و به جایگاه شوراها نگاه ویژه ای داشته باشند.

در پایان این آئین از رؤسا و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای گناوه و بندر ریگ تجلیل شد.

کد خبر 6093670

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی