Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، خالد جعفری شامگاه یکشنبه در جلسه با فرمانداران که به منظور بررسی تاثیر بیماری کرونا بر اقتصاد و واحدهای تولیدی استان کردستان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: باید تدابیر لازم جهت کاهش اثرات بیماری کرونا بر اقتصاد استان اندیشیده شود.

وی افزود: بی گمان بیماری کرونا بر وضعیت اقتصاد استان تاثیر منفی خواهد گذاشت، ولی باید تدابیری اندیشیده شود که تاثیرات آن به حداقل ممکن برسد و دوران پساکرونایی با حداقل هزینه طی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه فرمانداران به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان ها باید با مردم و اقشار مختلف صحبت کرده و آنان را قانع کنند که همه مدیران در تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی هستند، ادامه داد: تلاش برای رفع مشکل بیمه ای واحدهای تولیدی، اقدامات موثر در حوزه های مالیاتی و بانکی از جمله مواردی است که در جهت حمایت از تولید در دست اقدام است.

جعفری یادآور شد: موضوع علی الرس شدن مالیات برای تمام مشاغل و صنوف منتفی شده و بی گمان اداره امور مالیاتی شرایط اقتصادی در وضعیت بیماری کرونا را لحاظ خواهد کرد، بنابراین فعالان اقتصادی از این لحاظ نگرانی نداشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود واحدهای تولیدی را به تلاش برای تولیدات بیشتر فراخواند و بیان کرد: فعالیت واحدهای تولیدی با رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی بلامانع است و اگر کسی در این شرایط توان تولید دارد و این کار را نکند کوتاهی کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی ضربه دیده از بیماری کرونا ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته است و ما باید تلاش کنیم دراستان سهم خود را از این تسهیلات در کمترین زمان ممکن دریافت کنیم.

جعفری اظهار داشت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده است و همه همت ما باید در راستای تحقق عینی و عملی این شعار باشد و همه برنامه ها و تدابیر باید در این راستا قرار بگیرند.

وی افزود: در سال جهش تولید ما باید با اتخاذ سیاست های انبساطی بازار تقاضا و صادرات را تحریک کنیم و بازارهای صادرات خود را حفظ کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان به نقش حیاتی و اثر گذار دو شهرستان مریوان و بانه اشاره کرد و ادامه داد: دو مرز سیرانبند بانه و باشماق مریوان برای کشور و استان بسیار حایز اهمیت است ودر واقع چشم امید ما برای صادرات، توسعه و رونق اقتصادی هستند.

جعفری یادآور شد: ما در سال پیش رو هم با تحریم دشمنان مواجهیم، هم درگیر با بیماری کروناهستیم و باید جهش تولید نیز داشته باشیم و این امر نشان می دهد که چه مسئولیت سنگینی را بر عهده داریم.

کد خبر 4894134

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کردستان توسعه اقتصادی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر فاصله گذاری اجتماعی ایلام شهرکرد گرگان طرح غربالگری بیرجند روز طبیعت بارش باران ماسک طبی استانداری قزوین واحدهای تولیدی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌ المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

عادل شهرزاد با اشاره به ۷ ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته، افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین المللی می‌تواند در ارتقا کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ برای تجهیز واحدهای تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جز سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثر بخش خواهد بود.

کد خبر 6089526

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا