Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که با پیشنهاد سازمان ملل متحد مبنی بر تبادل دو مرحله‌ای اسرا با ائتلاف سعودی موافقت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرا در یمن در بیانیه‌ای، روز دوشنبه، اعلام کرد که با پیشنهاد سازمان ملل درباره تبادل دو مرحله‌ای اسرا با ائتلاف سعودی موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، رئیس کمیته ملی امور اسرا در یمن در این خصوص گفت: «پس از مشکلی که در توافق اسرا به وجود آمد سازمان ملل به ما پیشنهاد کرد که تبال اسرا در دو مرحله صورت بگیرد».

در همین ارتباط، انصار الله یمن و دولت مستعفی، چند هفته قبل، با نظارت سازمان ملل توافق کرده بودند که ۱۴۲۰ اسیر از دو طرف تبادل شود؛ اما این اقدام تاکنون اجرایی نشده است.

به گفته عبدالقادر المرتضی، در مرحله نخست ۱۰۳۰ اسیر از دو طرف و در مرحله دوم ۳۹۰ اسیر دیگر تبادل شود.

مسئول کمیته اسرا در ادامه گفت که انصار الله با این اقدام موافق است و اکنون منتظر پاسخ طرف مقابل است. دولت مستعفی یمن تا اکنون، واکنشی به این اقدام نشان نداده است.

بر اساس توافقی که در ۱۳ دسامبر ۲۰۱۸ میان صنعاء و دولت مستعفی در استکهلم سوئد امضا شد دو طرف توافق کردند اسرا را آزاد کنند و آتش‌بس در استان «الحدیده» در غرب یمن برقرار شود.

تعداد دقیق اسرا از هر دو طرف مشخص نیست اما تا کنون دولت نجات ملی یمن اسامی هفت هزار اسیر و دولت مستعفی یمن اسامی هشت هزار و ۵۶۷ اسیر را به «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن تحویل داده‌اند.

در فوریه گذشته سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از توافق دو طرف بر سر طرحی مفصل برای اتمام اولین عملیات تبادل اسرا خبر داد و مرحله اول این توافق که در اردن امضا شد شامل آزادسازی ۱۴۲۰ اسیر است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل یمن ائتلاف سعودی تبادل اسرا دولت مستعفی سازمان ملل دو مرحله دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت ده نمکی از پیشنهاد وزیر شدنش در دولت احمدی نژاد

دریافت 10 MB کد خبر 6087228

دیگر خبرها

  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا
  • منبع حماس: ۳۰ افسر شاباک اسیر حماس هستند
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • روایت ده نمکی از پیشنهاد وزیر شدنش در دولت احمدی نژاد
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • الحاق ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن