Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری بر اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی تاکید کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با آمدن فصل بهار، بارش های بهارانه چهره خود را در آسمان کشور نشان خواهد لذا این احتمال وجود دارد که در برخی مناطق،رودخانه ها طغیان کنند و سیل به راه بیافتد بنابراین به کشاورزان در این ماه هشدار داده می شود تا برای حفظ محصولات کشاورزی از کارهای غیر ضروری در بستر رودخانه ها به شدت خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین خصوص سازمان هواشناسی برای روز های آینده که شدت بارش ها افزایش خواهد گرفت گزارشی را ارئه کرده است؛

متن هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

1.توصیف : تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبارباران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، درمناطق مستعد رخداد تگرگ و درارتفاعات مناطق سرد سیر بارش برف

سه شنبه  مورخ 99/01/19: نیمه شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، تهران، البرز، قزوین، زنجان، شمال همدان، شمال مرکزی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی

چهارشنبه مورخ 99/01/20: گیلان، مازندران، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان،  کهگیلویه و بویراحمد، لرستان،  البرز، تهران، خراسان رضوی و خراسان شمالی

 پنج شنبه مورخ 99/01/21: کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، شمال لرستان، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان، شمال چهارمحال و بختیاری، البرز، تهران و شمال قزوین

زمان پایان: تغییرات در سامانه در هشدارهای بعدی صادر می شود.

اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها، در مناطق مستعد وقوع تگرگ و لغزندگی جاده های مواصلاتی کوهستانی، وقوع صاعقه

سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری بر اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی تاکید کرده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان هواشناسی رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران

به گزارش صدای ایران،کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امروز، چهارشنبه، از سمت غرب با کاهش ابر روبه‌رو می‌شویم به همشهری آنلابن گفت: «در این روز شمال شرق، شرق، جنوب شرق و برخی نقاط جنوب و مرکز بارندگی دارند و همچنین سواحل خزر وخلیج فارس هم مواج است.» به گفته فریبا گودرزی، روز پنجشنبه بارش‌ها در نیمه جنوبی کرمان، شرق هرمزگان و یزد ادامه خواهد داشت و سامانه بارشی بعداز ظهر این روز از کشور خارج می‌شود.

او همچنین از بارش‌های پراکنده در روز شنبه بعدازظهر در ارتفاعات زاگرس خبر داد و افزود: «تا روز جعه نیمه شرقی وزش باد را خواهد داشت که گاهی شدید می‌شود. از پنجشنبه تا اواسطه هفته آینده نیز روند تدریجی افزایش دما را خواهیم داشت.»

سازمان هواشناسی روز‌های ابتدایی هفته یک هشدار نارنجی صادر کرد که برای روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه بود، اما هشدار جدیدی که روز گذشته صادر شد تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت اعتبار دارد امروز، چهارشنبه گلستان، سیستان و بلوچستان، فارس و فردا، پنج‌شنبه کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی تحت‌تاثیر این بارش‌ها خواهند بود.

نوع مخاطره در این هشدار رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک در نقاط مستعد بارش تگرگ ذکر شده است.

اثر مخاطره لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ ذکر شده است و توصیه هواشناسی، احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران