Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@02:31:05 GMT

تأکید اتحادیه اروپا بر لزوم رفع تحریم‌ها علیه ایران

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۹۸۱۱

تأکید اتحادیه اروپا بر لزوم رفع تحریم‌ها علیه ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه بار دیگر بر ضرورت رفع تحریم‌ها علیه ایران در بحبوحه همه‌گیری بیماری کرونای جدید تاکید کرد. ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اتحادیه اروپا خواستار رفع تحریم‌هایی علیه سوریه، ونزوئلا، ایران و کره شمالی شده که از رسیدن کمک‌های پزشکی و انسان‌دوستانه به این کشورها در بحبوحه شیوع بیماری «کووید-19» جلوگیری می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری ایتارتاس، «جوزب بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری بعد از نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا با اشاره به تحریم‌های این اتحادیه گفت: «کاملاً مشخص است که تحریم‌های ما هیچ مشکلی از لحاظ رساندن کمک‌های بشردوستانه ایجاد نمی‌کنند.»

بورل سپس در ادامه به تحریم‌های یکجانبه کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: «ما دوست داریم سایر کشورها هم همین رویه را دنبال کرده و اطمینان حاصل کنند امکان ارسال تجهیزات پزشکی به کشورهای تحت تحریم مثل سوریه، ونزوئلا، ایران و کره شمالی وجود دارد.»

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد از درخواست دبیر کل سازمان ملل متحد مبنی بر رفع همه تحریم‌ها در بحبوحه همه‌گیری این بیماری حمایت می‌کند. 

مقامات ارشد سابق آمریکایی و اروپایی خواستار کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران شدنددیده بان حقوق بشر خواستار لغو تحریم‌های ایران شد

 

دولت آمریکا تا به حال به درخواست مجامع جهانی برای کاستن از تحریم‌هایی که در ارسال کمک‌های بشردوستانه به کشورهای تحت تحریم از جمله ایران اخلال می‌کنند توجه نکرده است. 

واشنگتن مدعی است کالاهای پزشکی و غذایی از شمول تحریم‌های این کشور معاف هستند، اما کارشناسان مسائل تحریمی می‌گویند تحریم‌های مالی و بانکی این شرکت‌ها را از انجام هر گونه معامله با ایران منصرف می‌کنند.

انتهای پیام/

R36444/P/S8,89,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا اتحادیه اروپا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند

محمود فاضل، در مراسم روز ماما، گفت: ایجاد هارمونی در بین رشته‌های علوم پزشکی از لوازم و تکالیف یک سیستم حرفه‌ای پیشرو است.

وی، حوزه پزشکی را بی تردید پرافتخارترین حوزه‌ها در کشور خواند و افزود: نقش ماما در بهبود شرایط مادر باردار که به توسط گفت و گو و انتقال تجربیات و مهارت‌ها اعمال می‌شود، مصداق هنرمندی است.

فاضل گفت: ماماها، خانواده که پایه‌ای ترین واحد جامعه است را مراقبت می‌کنند و این باید حاکمیت را متوجه کند که نگاه ویژه ای در تأمین نیازهای حرفه‌ای و معیشتی ایشان مبذول کند.

وی همچنین به تفاهمنامه سازمان نظام پزشکی با وزارت آموزش و پرورش که طی آن بر تأمین مراقبین سلامت وزارتخانه از دانش آموختگان جامعه پزشکی ازجمله مامایی تأکید شده است، اشاره کرد.

فاضل، ضمن تأیید مشکلات حوزه‌ سلامت بر حفظ امید به عنوان یک راه استراتژیک تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند