Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری مسله، منابع سیاسی ویژه در عراق خبر دادند که ائتلاف‌های نصر به ریاست حیدر العبادی و سائرون وابسته به جریان صدر، از حمایت عدنان الزرفی، نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه عراق دست برداشته‌اند.

به گفته این منابع حیدر العبادی و نصار الربیعی، رئیس هیئت سیاسی ائتلاف سائرون به برهم صالح، رئیس جمهور عراق اعلام کرده‌اند که دیگر از الزرفی حمایت نمی‌کنند و از نامزدی «مصطفی الکاظمی» رئیس اداره اطلاعات برای نخست‌وزیری عراق حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش، شانس الکاظمی برای تصدی منصب نخست‌وزیری افزایش یافته است؛ زیرا بیشتر فراکسیون‌های سیاسی از وی حمایت می‌کنند.

همچنین منابع سیاسی ویژه اعلام کردند که الزرفی علاوه بر پرونده‌های فسادی که دارد برخی نمایندگان فراکسیون را با اعطای پول راضی کرده تا به وی و کابینه اش رأی مثبت بدهند.

مصطفی الکاظمی گزینه‌ای است که پیش از این نیز نامش مطرح شده بود، اما نتوانست رأی فراکسیون اکثریت را کسب کند.

برهم صالح اواخر اسفند ماه بدون رعایت قانون اساس عراق و ضمن زیر پا گذاشتن حق فراکسیون اکثریت پارلمان، الزرفی، نامزد فراکسیون النصر را به نامزدی سمت نخست‌وزیری معرفی کرد که این اقدام واکنش‌های متعددی را از سوی احزاب عراق به دلیل گرایش‌های آمریکایی وی به دنبال داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نخست وزیر عراق پارلمان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان حامی فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مایک جانسون، جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه افزایش «یهودستیزی» در تجمعات و اعتراضات در دانشگاه کلمبیا ابتدا به دیدار تعدادی از دانشجویان یهودی این دانشگاه رفت و پس از آن تلاش کرد در جمع معترضان سخنرانی کند اما در این سخنرانی هو شد.

جانسون در سخنرانی خود در دانشگاه کلمبیا مدعی شد که دانشجویان و برخی از اساتید کلمبیا از تروریسم حمایت کرده‌اند. او با ادبیاتی تند دانشجویان و معترضان را تهدید کرد که اگر به اعتراضات خودشان پایان ندهند، «گارد ملی» برای پایان دادن این تجمعات وارد عمل می شود.

رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه «حمایت از تروریسم» در تجمعات حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا، خواستار پایان دادن به این اعتراضات شد.

دانشگاه‌های ییل، کلمبیا و برخی از دیگر دانشگاه‌های آمریکا طی روزهای گذشته صحنه اعتراضات گسترده علیه جنگ غزه و حمایت همه جانبه آمریکا از اسرائیل بوده است.

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو     دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

این در حالیست که گارد مسلح ایالتی تگزاس روز گذشته با لشگرکشی به محوطه دانشگاه تگزاس آستین، به وسیله گاز اشک‌آور، هجوم اسب پلیس، دانشجویان حامی فلسطین و معترض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را سرکوب کردند.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • دانشجویان حامی فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی
  • پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • ببینید | پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان؛رئیس جمهور عازم سریلانکا شد