Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-04@03:49:55 GMT

تولید کیت های تشخیص سریع کرونا در داخل کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۹۹۴۳

تولید کیت های تشخیص سریع کرونا در داخل کشور

 

به گزارش اتاق خبر، تفاهمنامه حمایت از پژوهش ها و محصولات دانش بنیان ضد کرونایی محققان و پژوهشگران دانشگاه شهید بهشتی توسط رئیس این دانشگاه و رئیس هیات امناء بنیاد نیکوکاری جمیلی روز دوشنبه 18 فرودین ماه 99 در محل دانشگاه شهید بهشتی، امضاء شد.

دکتر سعدالله نصیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در این مراسم ضمن تمجید از صفت نیکوکاری در ایرانیان با بیان این که شرایط پیش آمده در پی شیوع بیماری کرونا موجب شده است انسان ها به سان شعر معروف سعدی – بنی آدم اعضای یکدیگرند – نیاز خود به یکپارچگی و یاری یکدیگر را بهتر از پیش درک کنند، اظهار کرد: ایرانیان در نیکوکاری زبانزد عالم هستند و در مقطع کنونی هم با کمک خیرین می توان روند تحقیقات و تولیدات لازم برای مقابله با کرونا را شتاب بیشتری بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصیری با تاکید بر ضرورت انعکاس تلاش های محققان و دانشمندان ایرانی برای مبارزه و کنترل بیماری کرونا، افزود: به محض مطرح شدن اخبار شیوع بیماری کرونا در کشور چین، محققان و پژوهشگران دانشگاه شهید بهشتی نیز به بررسی و شناخت این بیماری و روش ها، داروها و محصولات لازم برای مقابله و درمان آن اقدام کردند که حاصل این تلاش ها انشاالله با تفاهمنامه ای که امروز به امضا رسید به زودی در اختیار مردم کشورمان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: انعکاس این تلاش ها مردم عزیز ما را دلگرم می کند و به آنها نشان می دهد دانشگاهیان کشور در شرایط خطیر کنونی تمام توان و همت خود را برای مقابله با این ویروس خطرناک به میدان آورده اند و با این کوشش‌ها قطعا ایران اسلامی در مقابله با این ویروس سرفراز خواهد بود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان این که با امضای این تفاهمنامه ، بنیاد نیکوکاری جمیلی از طرح‌های پژوهشی و محصولات دانش بنیان این دانشگاه که کاربری پایش سلامت و مقابله با کرونا دارند، در گام اول حدود 20 میلیارد ریال حمایت خواهد کرد، افزود: این حمایت مالی در گام های بعدی قابل افزایش است ، ضمن آن که این بنیاد در زمینه سرمایه گذاری در تولید انبوه این محصولات نیز قول مساعدت داده و سود این تولیدات را نیز به دانشگاه بازخواهد گرداند تا در امور پژوهشی دانشگاه هزینه شود. نصیری در پایان اظهار امیدواری کرد: این تفاهمنامه نقطه عطفی در پیوند بین خیرین و دانشگاه‌های کشور باشد.

غلبه بر بحران کرونا با نوآوری و بومی سازی میسر است

رئیس هیات امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی نیز در این مراسم با بیان این که با شیوع بیماری کرونا، ایران اسلامی اکنون مانند دیگر کشورهای درگیر این بیماری، در شرایط بسیار حساسی قرار دارد، اظهار کرد: هر یک از ایرانیان وظیفه دارند در این شرایط خطیر سهم خود را در حمایت از دیگر آحاد جامعه  انجام دهند.

وی با بیان این که در مقطع کنونی نمی توان تمام نگاه‌ها را متوجه دولت کرد و هر فرد و مجموعه‌ای باید توانمندی خود را به میدان بیاورد، افزود: این گروه از جمله مجموعه هایی بود که در روزهای نخست شیوع کرونا در کشور خطوط تولید خود را تغییر داد و به تولید مواد ضدعفونی کننده پرداخت تا پاسخگوی نیازهای فزاینده کشور باشد.

ابراهیم جمیلی با یادآوری این که ایران برای غلبه بر بحران کرونا نیازمند نوآوری و بومی سازی است، تصریح کرد: نوآوری و بومی سازی محصولات برای مقابله با کرونا توسط اساتید و محققان توانمند دانشگاهی کشور در حال انجام است و ما ضمن حمایت از این عزیزان از خیرین دعوت می‌کنیم در این مقطع حساس در کنار پژوهشگران باشند و از آنها حمایت کنند.

وی در پایان با بیان این که برآوردها نشان دهنده به نتیجه رسیدن طرح های مورد حمایت این تفاهمنامه، طی یک تا 3 ماه آینده است، گفت: با نیت خیری که پشتوانه این کار است امیدواریم این طرح ها هر چه زودتر به نتیجه برسد، ضمن آن که ما آمادگی خود را برای تولید انبوه این محصولات اعلام کرده ایم و با تمام توان در کنار دانشگاهیان هستیم تا به کمک هم این بیماری منحوس را شکست دهیم.

شایان ذکر است؛ تفاهمنامه بین دانشگاه شهید بهشتی و بنیاد نیکوکاری جمیلی به منظور حمایت از طرح‌ها و محصولات دانش بنیان شامل؛ تولید کیت های تشخیص سریع کرونا،  تولید مچ بندهای پایش سلامت ، ساخت پارچه های ضد ویروس، تولید دستگاه های وندیلاتور(کمک تنفسی) ارزان قیمت ، تولید مواد ضدعفونی کننده با کمترین آسیب به محیط زیست و انسان و ... است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: دانشگاه شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، امین عبداله‌زاده اظهار داشت: معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با هدف فراهم نمودن بستر مناسب جهت حمایت و کمک به تسریع فرایند تبدیل ایده به محصول و ساخت نمونه اولیه محصولات فناورانه، اقدام به راه اندازی ساختاری تحت عنوان " شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی" کرده است.

وی بیان کرد: تمرکز این شبکه بر ساخت و تولید محصول است و با تجربه مشابه اجرا شده در سال‌های گذشته، با عنوان ایجاد "شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی" که مبتنی بر ایجاد زیرساخت‌های سنجش و آزمون است، متفاوت است.

عبداله زاده تصریح کرد: در این شبکه ذینفعان زیست‌بوم نوآوری، با ثبت و معرفی زیرساخت‌ها و تجهیزات فیزیکی و نرم افزاری خود می‌توانند از خدمات قابل ارائه توسط این شبکه بهره‌مند شوند، که زیرساخت‌ها و تجهیزات میتواند شامل: دستگاه‌ها و تجهیزات ساخت نمونه اولیه، انواع پرینترهای سه بعدی، تجهیزات ساخت مواد مرکب (کامپوزیت‌ها، تجهیزات و دستگاه‌های جوشکاری، پرس‌کاری و فرز، تجهیزات مرتبط با قالب‌سازی و دستگاه تزریق پلاستیک، دستگاه‌های اندازه‌گیری دقیق، دستگاه‌های ساخت تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، دستگاه‌های تجهیزات نوری و اپتیکی، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی مورد استفاده برای ساخت و راه اندازی تجهیزات، تجهیزات ارتباطی و شبکه و ... است.

مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری افزود: با عنایت به موارد مذکور، "شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی" با فراهم نمودن اطلاعات از ظرفیت‌های موجود زیرساخت‌های فیزیکی و نرم افزاری هر یک از ذی‌نفعان زیست‌بوم نوآوری، بستر مناسبی را در جهت ایجاد فضاهای نوآورانه جهت ارتقاء ظرفیت صنعتی‌سازی، توسعه نوآوری و حمایت از تولید ایده‌های فناورانه و خلق سریع نمونه محصول، در قالب " فب لب‌های فناوری و ساخت" در پارک‌های علم و فناوری، فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به فب‌لب خاطرنشان کرد: "فب‌لب" Fabrication Laboratory محیط مناسبی است که زمینه همکاری مشترک میان مهندسان، طراحان، برنامه نویسان و افراد علاقه‌مند به همه ابزارها و منابع لازم را برای تبدیل ایده‌ها به تولید سریع نمونه محصول فراهم می سازد.

عبداله زاده در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: "فب لب" نه تنها یک مکان فیزیکی است، بلکه یک فرهنگ نوآورانه برای به اشتراک گذاشتن دانش و ایده‌ها را ایجاد می کند و ترویج خلاقیت و نوآوری، ایجاد محیط مهارت‌محور، تشکیل جامعه فنی، تسهیل تبادل دانش، تشویق به تولید مشترک، ترکیب دانش علمی و عملی، پیشرفت در حوزه‌های چند رشته‌های، تشکیل پلتفرمی برای استارتاپ‌های فنی و انتقال دانش از دانشگاه به صنعت را فراهم می‌نمایند و بر این اساس گام موثری در جهت تسریع و تسهیل فرایندهای ساخت و تولید نمونه محصول و حرکت در راستای تجاری‌سازی و تحقق اقتصاد دانش بنیان را فراهم خواهد ساخت.

کد خبر 6094471

دیگر خبرها

  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • عکس/ لشکرکشی پلیس آمریکا به داخل دانشگاه کلمبیا
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود