Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کروناویروس با اشاره به ارتقای ۵ مرکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا به ۷ مرکز در استان فارس اظهار کرد: اولویت انجام آزمایش با بیماران بستری در مراکز درمانی و سپس با مراجعان به مراکز ۹ گانه سرپایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر تداوم برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت کلاس‌های مجازی آنلاین و آفلاین تاکید کرد.

لطفی همچنین به بررسی روند توزیع ماسک در استان، عملکرد آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس، افزایش آمار نمونه گیری و خدمت رسانی آزمایشگاه‌های استان پرداخت.

علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به ارایه خدمت درمانی به مبتلایان در بخش خاکستری بیمارستان‌های شهید فقیهی و بیمارستان نمازی، نتایج بازدید‌های انجام شده از بیمارستان‌های استان که با هدف بررسی روند افزایش خدمت رسانی به مراجعان صورت گرفته است را اعلام کرد.

علیرضا میراحمدی زاده از اعضای کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با ارائه گزارشی از شیوع این بیماری در فارس گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که تلاش مجموعه سلامت فارس و همدلی مردم به منظور تحقق اهداف بسیج ملی مبارزه با کروناویروس بسیار تعیین کننده است.

مطب‌های زیبایی و غیرضروری تا اطلاع ثانوی تعطیل است

مائده حاجی آقایی مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امور پزشکان عمومی نیز دیگر عضو این نشست بود که در رابطه با نشست مشترک دانشگاه با سازمان نظام پزشکی در خصوص افرایش خدمت رسانی درمانی گفت: بر اساس جمع بندی نهایی این نشست، مقرر شد مطب‌های زیبایی و غیرضروری تا اطلاع ثانوی تعطیل باشد و پزشکان داوطلب در رشته‌های تخصصی داخلی و عفونی فعال شوند.

هاله قائم مدیرگروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت شیراز نیز در این نشست ضمن بیان آخرین یافته‌های علمی در مورد کروناویروس، مطالبی در خصوص تصمیم گیری علمی برای باز شدن مدارس در طرح ملی هوشمند فاصله گذاری عنوان کرد.

همچنین در این نشست مقرر شد تا نسبت به ارسال دستورالعمل‌های جدید با مشارکت معاونان، مسئولان دانشگاه و دانشکده بهداشت، طرح پیشنهادی اقدامات مداخله‌ای دانشگاه برای زمان پس از کرونا و طرح فاصله گذاری هوشمند ویژه مدارس و صنوف به وزارت بهداشت اقدام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی وزارت بهداشت بهداشت و درمان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص‌هایی طراحی شد تا در دانشگاه‌ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه‌ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه‌ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی‌شود و گاهی این مسئله موجب می‌شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم می‌توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه‌های سیستم کاهش می‌یابد.

وی طرح ایده‌ها و برنامه‌های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کار‌های جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیند‌ها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیند‌های خوب بتوانند اجرایی شوند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش حق الزحمه دستیاران پزشک به ۱۵ میلیون تومان
  • حق‌الزحمه دستیاران پزشکی افزایش یافت
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس