Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-08@13:01:33 GMT

افزایش ۲ برابری سرعت اینترنت ؛ با VDSL و بدون تعویض مودم

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۰۹۳۴

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  با جایگزینی فناوری ADSL که از سیم مسی تلفن برای ارسال اینترنت استفاده می‌کند با VDSL که از فیبر نوری بهره می‌گیرد، می‌توان سرعت اینترنت را تا حداکثر پنج برابر افزایش داد. به همین دلیل مدتی است فرآیند این جایگزینی در حال انجام است و اکنون نوبت به شهرهای تهران و قم رسیده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این راستا سجاد بنابی -نائب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت-درباره ADSL‌ توضیح داد: در این فناوری، اینترنت روی سیم مسی تلفن، از مرکز مخابراتی تا خانه مشترک با فرکانس بالاتری ارسال می‌شود که سرعت آن بسیار وابسته به مسیر است. از آنجایی که منازل معمولا تا یک‌ونیم کیلومتر با مراکز مخابراتی فاصله دارند، این فاصله باعث می‌شود پهنای باندی که مشترک می‌تواند استفاده کند، ‌ حداکثر اسمی تا ۲۰ مگابیت‌برثانیه و واقعا تا ۱۶ مگابیت‌برثانیه باشد.

 

وی با بیان اینکه سرعت ۱۶ مگ در ADSL برای کسانی است که فاصله‌شان تا مرکز مخابراتی کمتر از یک کیلومتر باشد، ‌ افزود: درواقع اگر این فاصله بیش‌تر از یک کیلومتر باشد، ‌ سرعت کمتر هم می‌شود. درحالی که در تکنولوژی VDSL، بین مرکز مخابراتی و کابینتی که حداکثر ۵۰۰ متر با منزل مشترک فاصله دارد، فیبر نوری برقرار است و از کابینت تا منزل، همان سیم مسی است و به دلیل فاصله کمتر، این تکنولوژی اجازه می‌دهد مشترکان روی کاغذ تا ۷۰ مگابیت‌برثانیه سرعت دانلود داشته باشند.

 

نائب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت روز گذشته با انتشار تصویر زیر و مقایسه‌ سرعت اینترنت مشترکین قم، قبل و بعد از نصب VDSL نوشته بود:‌  هنوز مودم‌های مشترکین تعویض نشده و با تعویض مودم متوسط سرعت به حدود ۵۰مگابیت خواهد رسید. البته تنها ۳۳ درصد قمی‌ها به تعویض مودم، بله گفتند و مابقی همین ارتقاء سرعت را کافی می‌دانند.

 

 

بنابی همچنین با بیان اینکه کاربران برای دریافت سرعت بیشتر می‌توانند اقدام به خرید مودم VDSL از بازار کنند، درباره زمان گسترش این فناوری در شهرهای دیگر اظهار کرد: این جایگزینی اکنون در بسیاری از شهرها شروع شده و ما از جایی که تجهیزات مرکز مخابراتی آماده‌تر بود، فرآیند را آغاز کردیم. این کار تقریبا از یک سال پیش در دزفول و مشهد انجام شده و در حال گسترش است و بقیه FCP‌ها هم در حال فراهم کردن امکانات هستند.

 

وی با بیان اینکه جایگزینی ADSL با VDSL هزینه‌ای برای کاربران ندارد، گفت: مودم‌های قبلی کاربران هم روی تکنولوژی جدید کار می‌کند و کاربران بدون عوض کردن مودم می‌توانند تا حداکثر پنج برابر سرعت ADSL شان از این امکان استفاده کنند. همان‌طور که در گراف مشاهده می‌شود، نمودار اول روی تکنولوژی ADSL است که با تغییر به VDSL‌ و حتی بدون تعویض مودم، میانگین سرعت ۱.۵ تا دو برابر شده.

 

البته به گفته محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با توجه به افزایش سرعت اینترنت، درصورتی‌که میزان مصرف کاربران افزایش یابد، به همان میزان هم هزینه اینترنت را پرداخت می‌کنند، ‌ اما برای توسعه ارتباطات به VDSL، هزینه جدیدی از مشترکان دریافت نمی‌شود و می‌توانند با همان هزینه ثابتی که پرداخت می‌کنند، از خدمات بهره‌مند شوند.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مودم اقتصاد جام نیوز قم اینترنت مرکز مخابراتی سرعت اینترنت تعویض مودم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری درآمد‌های مالیاتی چه تاثیری بر افزایش رفاه و کاهش فقر داشته است؟

روزبه کردونی با اشاره به اینکه مطابق گزارش‌های رسمی درآمد‌های مالیاتی دولت در سه سال گذشته بیش از ۴ برابر شده و از حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است، اظهار داشت: مناسب است مسئولین ذیربط گزارشی از تاثیرباز توزیعی این افزایش رویایی درامد‌های مالیاتی ارائه دهند تا مشخص شود تاثیر این افزایش درآمد‌های مالیاتی بر زندگی روزمره و سفره مردم و رفاه آحاد شهروندان چیست.

به گزارش ایلنا، وی با تاکید بر اینکه در بین کارکرد‌های چندگانه مالیات، یکی از مهمترین کارکرد‌ها توزیع درآمد است، لذا وقتی با افتخار اعلام می‌شود که درآمد‌های مالیاتی ۴ برابر شده است، ضروری است توضیح داده شود که این افزایش درآمد چه تاثیری بر وضعیت فقر و نابرابری داشته است.

رئیس سابق موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی در ادامه اظهار داشت یک معیار مهم در خصوص صحت سنجی ادعای دولت‌ها در حمایت اجتماعی از فقرا و گروه‌های آسیب پذیر نحوه هزینه کردن و نظام بازتوزیع در آمد‌های مالیاتی است لذا بسیار مهم است که مشخص شود این افزایش ۴ برابری درآمد‌های مالیاتی که مستند به گزارش‌های منتشر شده و بررسی بودجه‌های سنواتی اتفاقا بیشتر از آنکه ثروتمندان و فعالانی که فرار مالیاتی می‌کنند و یا نهاد‌های و بنیاد‌های اقتصادی اخذ شود از طریق مالیات‌های غیر مستقیم و فشار به آحاد مردم و آحاد حقوق‌بگیران دریافت می‌شود، در چه مکانیزم بازتوزیعی در مقابله با فقر و نابرابری استفاده می‌شود.

کردونی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس صراحتا اعلام کرده است نظام مالیاتی در بودجه عمومی دولت مکانیزم بازتوزیعی مشخصی ندارد لذا مهم است که توضیح داده شود در آمد‌های مالیاتی ۴ برابری در سالیان گذشته و بیش از هزار و صد میلیارد تومانی در آمد مالیاتی در ۱۴۰۳ که ۳۵% آن مربوط به مالیات اشخاص حقوقی و ٪۳۶ مربوط به مالیات بر کالا‌ها و خدمات، دو دهم درصد آن توسط نهاد‌های اقتصادی انقلابی، سه صدم درصد از مالیات بر واحد‌های مسکونی گران‌قیمت، دو دهم درصد از مالیات بر خودرو‌های لوکس اخذ می‌شود قرار است چگونه بر ارتقا رفاه و مقابله با فقر و نابرابری هزینه شود.

رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی در پایان اظهار داشت: مرکز پژوهش‌های مجلس صراحتا اعلام کرده است در سه سال گذشته هم فقر در فقرا عمیق‌تر شده است، هم افراد غیر فقیر فقیرتر شده اند، طبقه متوسط فقیرتر شده است و سرانه خط فقر سه برابر شده است، خوب بسیار ضروری است که توضیح داده شود این افزایش ۴ برابری درآمد‌های مالیات که اتفاقا از مهمترین ابزار‌های رفاهی برای مقابله با فقر و نابرابری است چه تاثیری بر این وضعیت فقر و نابرابری داشته است و مکانیسم بازتوزیع آن به نفع فقرا چگونه بوده است؟

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات رئیسی قرار است اینترنت را به «سرعت نور» برساند!
  • شما نظر بدهید / با ادعای وزیر ارتباطات در مورد سرعت مناسب اینترنت موافقید؟
  • شما نظر بدهید / آیا با ادعای وزیر ارتباطات در مورد سرعت اینترنت موافقید؟
  • وزیر ارتباطات: اینترنت به سرعت نور می‌رسد / امیدوارم تا پایان سال، چند برند جدید موبایل ایرانی داشته باشیم
  • افزایش ۴ برابری درآمد‌های مالیاتی چه تاثیری بر افزایش رفاه و کاهش فقر داشته است؟
  • آموزش: چند نکته برای افزایش سرعت اینترنت
  • ViLTE چیست و چه کاربردهایی دارد؟
  • ارتقاء و تعویض سوئیچ مرکز مخابرات افتر و سرخه
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)