Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@22:26:26 GMT

این روزهای کرونایی یاد جانبازان قطع نخاعی گردن بیفتید

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۱۲۳۹

این روزهای کرونایی یاد جانبازان قطع نخاعی گردن بیفتید

بازیگر سینما، تلویزیون و جانباز ۸ سال دفاع مقدس گفت: ما می توانیم در منزل راه برویم، کتاب بخوانیم اما بدانیم که برخی جانبازان ما که قطع نخاع گردنی هستند، روی تخت خوابیده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا ایرانمش هنرمند و جانباز ۸ سال دفاع مقدس گفت: ما می توانیم در منزل راه برویم، کتاب بخوانیم اما بدانیم که برخی جانبازان ما که قطع نخاع گردنی هستند، روی تخت خوابیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمی دل مان را کنار دل شان بگذاریم و بدانیم آنها چه می کشند. 

به گزارش شبکه رادیویی ایران، رضا ایرانمنش که  از سال های دفاع مقدس یادگاری هایی دارد، گفت: من فقط نام جانباز را با خود یدک می کشم، آنهایی که جانباز واقعی هستند، قابل تقدیر هستند. همدلی در جبهه ها این روزها به خوبی نشان داده می شود. در زمان جنگ اگر همدلی همرزمان نبود، ۸ سال که نه ۸۰سال دیگر هم به آنچه شایسته کشورمان بود نمی رسیدیم و نگذاشتیم یک وجب از خاک ما دست اجنبی ها و دست آنها به نوامیس ما برسد.  وی می افزاید: گاهی اوقات من ناراحت می شوم. می گویند که جوانان ما را به آنجا می برند و روی میدان مین می فرستادند. در صورتی که یک مسابقه و چالش بود. شبی که عملیات داشت لو می رفت و زمان نبود بچه های تخریب بخواهند که میدان مین را معبری بزنند و اینجا بود که یک ایثار و از خودگذشتگی و همدلی اتفاق افتاد.  این هنرمند کشورمان تاکید می کند: یک عده ای از بچه ها می گفتند ما با پاهای خودمان می رویم و مین ها را منفجر می کنیم.  ما چند نفر فدا شویم بهتر از این است که یک گردان برایش اتفاق بیفتد. همدلی ای که این روزها دیدم، من را به یاد آن روزها انداخت. من در شبکه دوم سیما، پزشک خودم را دیدم که بیش از ۴۵ روز است که منزل نرفته است و در بخش کرونای بیمارستان در حال خدمت رسانی است. یادم آمد که ما در زمان جنگ سرداران دل بسیاری داشتیم و تکرار نمی شود.  وی در پایان می گوید: از گوشه و کنار می شنویم که مردم می گویندخسته شدیم و در قرنطینه ایم و دیگر بس است. آمدن بیرون هم جان خودمان را به خطر می انداز و هم باعث می شود که زنجیره را ادامه دهیم. این هم شرایط خاص است شاید گوشزد و تلنگر باشد. در زمان سربازی برخی می گویند این روزها سخت است اما وقتی می گذرد و سال ها بعد می گویند که یادش بخیر کاش آن روزها برمی گشت. اما یک چیزی را بگوییم تحملش خیلی کمتر می شود. ما می توانیم در منزل راه برویم، کتاب بخوانیم اما بدانیم که برخی جانبازان ما که قطع نخاع گردنی هستند، روی تخت خوابیده اند. کمی دل مان را کنار دل شان بگذاریم و بدانیم آنها چه می کشند.   «بهار همدلی» به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای فاطمه آل عباس ساعت ۱۵:۳۰ از رادیو ایران پخش می شود.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت

پیکر جانباز شهید "حاج محمد ابراهیم پاسبان" در قطعه شهدای تربت جام آرام گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازتربت جام، جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس "شهیدحاج محمدابراهیم پاسبان" پس از 38 سال تحمل درد و رنج ناشی از عوارض بمباران شیمیایی توسط دشمن بعثی به یاران شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این جانباز شهید دفاع مقدس صبح امروز از محل تیپ 38 زرهی تا میدان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان تربت جام تشییع و پس از اقامه نماز، پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدای بهشت نبی(ص) آرام گرفت.

در این محفل معنوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی باگرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران و جانبازان، گفت: جانباز 70 درصد دفاع مقدس حاج ابراهیم پاسبان 38 سال با تمحل درد و رنج فراوان با دستگاه اکسیژن نفس می‌کشید.

حجت الاسلام حسن زاده نامقی با اشاره به اینکه شهدا را از دست ندادیم بلکه به دست آوریم افزود: اقتدارنظام جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهیدان ، تلاش شبانه روزی و جانفشانی نیروهای مسلح و حضورمقتدرانه و پشتیبانی مردم در صحنه است .

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • آماری عجیب از میزان آسیب نخاعی مردم به دلیل ناایمنی خودروها و جاده ها: سالانه بیش از ۲ هزار نفر (فیلم)
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • امیر تتلو: پرسپولیس قهرمان نشود چه تیمی بشود؟
  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • اگر در این ترافیک گیر بیفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • (ویدئو) بهترین اتفاقی که این روزها می‌توانست در اصفهان بیفتد!
  • روایت کشتی‌گیر ایرانی از مبارزه‌اش با برنده دیوید تیلور
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها