Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابش با تاکید بر اینکه سلامت مردم باید محور کلیه تصمیمات باشد، هشدار داد: امکان بروز چالش جدید به دلیل دریافت برخی گزارشات طی چند روز گذشته که حاکی از رعایت کمتر موازین بهداشتی هست وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «محمد رضا تابش» در ادامه پیگیری های مستمر به منظور رصد وضعیت مقابله با کرونا در استان یزد، شهرستان اردکان و بررسی مسائل و مشکلات موجود، ضمن صحبت با مدیران استانی و شهرستانی؛ با دکتر محمود واعظی، رئیس دفتر رییس جمهوری گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این گفت و گو؛ موارد و مشکلات ارائه شده توسط مدیران استان یزد را به منظور چاره اندیشی و حل، تشریح و درخواست کرد تا گزارش دقیق و صحیحی از واقعیات موجود در کشور، اقدامات انجام شده و در حال انجام مبارزه با کرونا، تحرک چرخه تولید، چگونگی حمایت از آسیب دیدگان و امنیت غذایی مردم توسط‌ وزرا و مسئولان ذیربط در دو جلسه این هفته مجلس ارائه شود.

نماینده مردم اردکان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچنین در گفت و گو با مدیران اجرایی و درمانی استان و شهرستان با بیان اینکه موج اول این بیماری در استان یزد مهار شده است هشدار داد: همچنان امکان بروز چالش جدید به دلیل دریافت برخی گزارشات طی چند روز گذشته که حاکی از رعایت کمتر موازین بهداشتی هست وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سطح استان یزد تعداد بستری ها به دلیل ابتلا به ویروس کرونا ۱۰ درصد افزایش یافته است و در چند روز گذشته شاهد رشد ۱۵ درصدی بیماران بستری در شهرستان اردکان بودیم گفت: تاکنون متاسفانه ۴۴ نفر از همشهریان اردکانی در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رعایت بیش از پیش ملاحظات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اظهار داشت: مجموعه حاکمیت و مردم باید بین مسائل اقتصادی و رعایت اصول بهداشتی به یک توازن برسند که نیاز به تدبیر مسئولان امر و صبر و همراهی مردم، بیش از گذشته ضرورت دارد تا شاهد رفع این بلا و بحران در کشور باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه سلامت مردم می بایست محور همه تصمیمات باشد گفت: شروع به کار یا تداوم فعالیت برخی از کارخانجات تولیدی باید بر اساس پروتکل های ستاد ملی کرونا صورت گیرد تا جان کارگران و نیروهای شاغل در معرض آسیب و تهدید قرار نگیرد.

پایان پیام/680

منبع: شبستان

کلیدواژه: مبارزه با کرونا در استان یزد مبارزه با کرونا ویروس کنترل شیوع کرونا ویروس مقابله با کرونا ویروس کرونا شهرستان اردکان شبستان یزد اردکان نماینده مردم اردکان در مجلس کرونا استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد

فاطمی استاندار یزد در نشست با جمعی از پزشکان استان یزد با اشاره به اینکه شورای سلامت در استان باید مسئله محور برگزار شود، گفت: شورای سلامت استان با حضور پزشکان و متخصصان این حوزه برگزار و محوریت کار، سند جامع سلامت استان باشد و موضوعات اساسی در شورا مطرح شود.

وی در رابطه با مسائل رفاهی وپرداخت کارانه کارکنان و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی یزد، عنوان کرد: راهکار‌هایی دراین خصوص اندیشیده شد که این موارد را در سطح ملی دنبال خواهیم کرد. 

وی در مورد برخی مسائل مانند بیمه تامین اجتماعی و نظام ارجاع خانواده هم، افزود: این موارد را با مدیران مربوط در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: حمایت خیران در این حوزه مورد تاکید است و مقرر شد از ظرفیت حوزه معادن، برای اجرای طرح‌های عمرانی و حمایت از کادر سلامت در استان یزد استفاده شود.

 در این نشست پزشکان استان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل بهداشت، درمان و آموزش استان پرداختند.

 ارتقای سواد سلامت استان، تهدید‌های سلامت در استان، توجه ویژه به گردشگری سلامت، استفاده از ظرفیت نخبگان برای تصمیم گیری‌ها در استان، تجهیز برخی مراکز درمانی در استان و بروز رسانی تجهیزات مورد نیاز، اجرایی شدن برنامه‌های جامع برای پیشگیری از بیماری ها، اهمیت احداث بیمارستان جامع اطفال و ایجاد مرکز تحقیقات سرطان در یزد و توجه بیش از پیش به نیروی انسانی و متخصص از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری