Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: از روزهای پایانی اسفند ماه و با توجه به گسترش روزافزون شیوع ویروس کرونا، طرح‌ها و اقدامات مختلفی در راستای منع تردد و رفت و آمد مردم در مناطق مختلف در کشور اعمال شد.

اوج محدودیت‌های تردد وسایل نقلیه را باید در روزهای منتهی به ۱۳ فروردین ماه جستجو کرد، تا جایی که نه تنها از عبور و مرور وسایل نقلیه در جاده‌های برون شهری جلوگیری می‌شد که محدودیت‌های مختلفی نیز برای ترددها در جاده‌های درون‌شهری هم وضع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان کردستان نیز همراه و هم‌زمان با دیگر نقاط کشور، اقدامات مختلفی را در راستای مقابله با گسترش ویروس کرونا در دستور کار قرار داد و هر چند که شماری از این اقدامات خیلی دیر اجرایی شد ولی در بعضی از شرایط فعالیت‌ها و محدودیت‌های خوبی وضع شد که متأسفانه با گذشت زمان شماری از این تصمیمات فراموش شده و امروز کسی آنها را جدی نمی‌گیرد.

با ابلاغ طرح فاصله گذاری اجتماعی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور، در استان کردستان جلسات و نشست‌های مختلفی برای اجرا و نظارت مناسب این طرح برگزار شده ولی متأسفانه وقتی که وارد عمل می‌شد دیگر خبری از اجرایی کردن این طرح‌ها در میان نبود.

عمر کوتاه طرح غیرکارشناسی تردد خودرو در سنندج

ستاد مقابله با کرونای استان کردستان در یک اقدام غیرکارشناسی و به دور از تدبیر در روز ۲۶ اسفند ماه و در حالی که همچنان ادارات و سازمان‌های دولتی در سطح استان فعال بودند، طرح زوج و فرد تردد خودرو را اعلام کرد.

اجرایی کردن این طرح غیرکارشناسی از سوی مسئولان استان با انتقادات جدی از سوی مردم و رسانه‌ها مواجه شد و هر چند که عمر آن چند روز بیشتر طول نکشید ولی در این میان شمار زیادی خودرو جریمه شده و مردم نیز به شدت متضرر شدند.

بعد از اجرای ناموفق این طرح، متأسفانه طرح‌ها و اقدامات احساسی از سوی ستاد مقابله با کرونای استان کردستان ادامه پیدا کرد که از آن جمله می‌توان به محدودیت‌های تردد در کمربندی آبیدر در سنندج اشاره کرد که این طرح هم برای حدود ۲ روز اجرا شد و پس از آن بخشی از طرح رها شده و بخشی دیگر از آن همچنان در حال اجرا است.

داستان ایجاد محدودیت‌های تردد در ورودی‌های استان کردستان و حتی ورودی شهرهای این استان نیز در نوع خود یک اقدام جالب توجه بود که البته این تصمیم هم بیشتر روی کاغذ آمد و در میدان عمل خبری از اجرای آن نبود.

کنترل ورودی شهرهای کردستان فقط در حرف

کنترل ورودی‌های شهرهای استان کردستان به ویژه در روزهای منتهی به ۱۳ فروردین ماه در حالی بارها از سوی مسئولان استانی و حتی شهرستانی مورد تاکید قرار می‌گرفت که متأسفانه مدت زمان اجرای آن فقط به زمان بازدید مسئولان از ورودی‌های شهرها محدود می‌شد.

در دیگر ساعات روز یا خبری از کنترل ورودی‌های استان کردستان نبود و یا اگر هم کنترل و محدودیتی بود بیشتر بر اساس سلیقه افراد حاضر در این ورودی‌ها اجرایی و عملیاتی می‌شد.

اما در کنار تمامی این داستان‌ها از روز شنبه ۱۶ فروردین ماه داستان ترددها در جاده‌های برون شهری و درون شهری در سراسر استان به ویژه شهرستان سنندج رنگ عوض کرد و ماجرا به کلی تغییر یافت.

وضعیت ترددها به ویژه در شهر سنندج و در ساعت‌های بعد از ظهر به گونه‌ای است انگار با پایان تعطیلات، ویروس کرونا هم پایان یافته و به همین دلیل از روز شنبه بار دیگر ترافیک به شهر سنندج بازگشت و نه تنها هسته‌های مرکزی شهر که حتی خیابان‌های مناطق حاشیه نیز مملو از خودورهای شخصی شده است.

داستان تردد خودرو تنها مربوط به شهر سنندج نیست و متأسفانه این داستان در سایر شهرهای استان کردستان هم وجود دارد و متأسفانه نکته تلخ‌تر ماجرا اینجا است که شماری از مردم بار دیگر در جمع‌های چند نفره با توقف در کمربندی آبیدر بساط چای و غذا خوردن را پهن کرده‌اند.

داستان فقط به همین جا ختم نمی‌شود؛ در یکی دو روز اخیر تردد مردم در خیابان انقلاب شهر سنندج و پهن کردن بساط دستفروشی هم در اوج خود قرار داشته و در طول روز شمار زیادی از مردم از این خیابان عبور کرده و تجمع‌های مختلفی شکل می‌گیرد.

در کنار این مهم از گوشه و کنار مناطق مختلف استان خبرهای در خصوص برگزاری مراسم‌های ختم درگذشتگان به گوش می‌رسد که به عنوان نمونه روز دوشنبه در منطقه ۱۷ شهریور شهر سنندج مراسم ختمی برگزار شده و در این مراسم شاید صدها نفر از مردم در منزل فرد متوفی حضور پیدا کرده بودند.

طرح پیشگیرانه فاصله گذاری اجتماعی هوشمند با جدیت اجرا می‌شود

در کنار این مهم معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان هم ضمن تاکید بر اجرای کامل مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در استان، گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی با تبدیل شدن به طرح فاصله گذاری هوشمند با جدیت اجرا می‌شود.

حسین خوش اقبال اظهار کرد: با استناد به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و لزوم اجرای دقیق اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این بیماری، باید مردم همچنان به توصیه‌های بهداشتی توجه کرده و از ترددهای غیرضروری در داخل شهرهای استان خودداری کنند.

وی افزود: در این رابطه تردد خودرو بین استان‌ها تا ۳۰ فروردین ماه جاری ممنوع خواهد بود و با هرگونه تخلف با قاطعیت برخورد می‌شود.

خوش اقبال بیان کرد: در چارچوب طرح فاصله گذاری هوشمند، کسب و کارهای متوسط و کم ریسک در استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۲۳ فروردین ماه می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی استانی ستاد مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: در راستای طرح مذکور کسب و کارهای سنگین همچنان تا ۳۰ فروردین تعطیل ادارات دولتی استان نیز از ۲۳ فروردین با دو سوم نیروها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به نحوه زمان آغاز فعالیت اداری در استان نیز گفت: ساعت کار اداری از ۲۳ فروردین و از ساعت ۷ صبح الی ۱۴ خواهد بود.

خوش اقبال تاکید کرد: فعالیت آموزشی در مقطع کارشناسی و مدارس استان نیز تا ۳۰ فروردین تعطیل است و اماکن مقدسه همانند گذشته فعلاً تا ۳۰ فروردین تعطیل خواهند بود.

رنگ خطر ورود کرونا به روستاهای کردستان به صدا درآمد / ‏هشدارهای‬ مسئولان بیشتر شبیه ژست رسانه‌ای است!

خط نشان‌های مسئولان و مدیران استان کردستان انگار به جای عملیاتی شدن، بیشتر جنبه رسانه‌ای و خبری دارد و متأسفانه وضعیت نه تنها در مناطق شهری که در مناطق روستایی به مراتب خطرناک‌تر است و با توجه به خیل بازگشت مردم به کارهای کشاورزی در روستاها، انگار باید منتظر روزهای بدی برای کردستان بود.

داستان مناطق روستایی کردستان وقتی نگران کننده‌تر می‌شود که چند روز قبل در روستای آویهنگ از توابع شهرستان سنندج و به دنبال فوت فردی مبتلا به کرونا مشخص شد که شمار زیادی از مردم روستا قبل از بستری شدن نامبرده از وی عیادت کرده اند.

خبرهای مختلف در خصوص ورود کرونا به روستاهای کردستان نیز در طول روز منتشر می‌شود و این روند زنگ هشدارهای جدی را برای این استان به صدا درآورده و به همین دلیل انتظار می‌رود که مسئولان به جای پشت میز نشستن و حرف‌های خوب زدن و خط و نشان کشیدن، بیشتر وارد میدان عمل مقابله با کرونا شوند.

بی‌تفاوتی‌ها در خصوص اعمال دقیق قوانین و مقررات در راستای مقابله با کرونا در استان کردستان در حالی ادامه دارد که جامعه بهداشت و درمان این استان به صورت شبانه روزی در صف مقدم مقابله با این بیماری قرار داشته و خسارت‌های مختلفی را نیز متحمل شده است.

محمد یاراحمدی، جوان شاغل در بیمارستان شهر سقز به دلیل روزها خدمت به بیماران کرونا بامداد دوشنبه بالاخره تسلیم و اولین شهید مدافع سلامت استان کردستان شد و البته هستند شماری دیگر از کادر بهداشت و درمان استان که امروز به دلیل بی تفاوت‌های شماری از شهروندان و نبود مدیریت مناسب بر روی تخت‌های بیمارستانی با بیماری کرونا مبارزه می‌کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بهداشت و درمان جامعه فوت قوانین و مقررات معاون سیاسی امنیتی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان کردستان طرح فاصله گذاری مقابله با کرونا تا ۳۰ فروردین فروردین ماه تردد خودرو شهر سنندج استان نیز ورودی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟

منابع آگاه در ابوظبی می‌گویند امارات عربی متحده دیگر به ضرورت کاهش تولید اوپک پلاس باور ندارد و به دنبال افزایش تولید است.

به گزارش ایسنا، در حالی که بازار جهانی نفت، مشتاقانه منتظر تصمیم آینده اوپک پلاس و تغییر بالقوه در استراتژی کاهش تولید فعلی است، بیشتر نگاه‌ها به سمت عربستان سعودی یا مدیران آرامکو دوخته شده است. با این حال، یک بازیگر جدید وجود دارد که در حال حاضر به تغییر چشمگیر استراتژی تولید بدون تائید اوپک، اشاره می‌کند.

منابع آگاه در ابوظبی می‌گویند با توجه به نوسانات فعلی بازارهای نفت و افزایش تقاضا، امارات عربی متحده، دیگر نسبت به ضرورت کاهش تولید اوپک پلاس باور ندارد. همزمان، منابع آگاه در شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک)، به افزایش تولید قریب‌الوقوع اشاره کرده اند. افراد مطلع در داخل این شرکت فاش کرده اند ادنوک سرگرم بررسی افزایش تولید به حدود ۴.۸۵ تا ۴.۸۷ میلیون بشکه در روز است که استراتژی فعلی اوپک را نقض می‌کند. این حرکت تعجب آور نیست، زیرا ادنوک، سرمایه‌گذاری هنگفتی را در توسعه ظرفیت تولید خود انجام داده که تاکنون، به دلیل پایبندی امارات به تصمیمات اوپک، محدود شده است.

طبق اظهارات منابع رسمی، ظرفیت کل تولید در حال حاضر ۴.۵ میلیون بشکه در روز است اما انتظار می‌رود که افزایش یابد و احتمالا به زودی به ۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد. هدف تولید ۴.۸۵ میلیون بشکه در روز در فاصله مه تا ژوئن سال ۲۰۲۴، نرخ بالایی است اما شدنی است.

ادنوک یا امارات عربی متحده، به وضوح نیاز به این افزایش تولید یک‌جانبه را می‌بینند. آنها خود را به عنوان یک شرکت بزرگ بین‌المللی ملی نفت با هدف رقابت با هفت شرکت بزرگ نفت جهان معرفی می‌کنند. سلطان الجابر، مدیرعامل ادنوک، نیاز به تغییر را درک کرده  و برنامه‌هایی را برای خرید دارایی‌های بالادستی و پایین دستی دنبال می‌کند.

با وجود پیامدهای احتمالی تصمیم یک‌جانبه ابوظبی در اوپک، بازیگران مهم در بازار بین‌المللی نفت، ممکن است رویکرد عدم مداخله را در پیش بگیرند. صندوق بین‌المللی پول بر ضرورت حجم تولید و درآمد بیشتر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید کرده است. عربستان سعودی، به خصوص برای نیازهای بودجه‌ای دولت خود، به قیمت بسیار بالاتر نفت نیاز دارد.

طبق داده‌های صندوق بین‌المللی پول، عربستان سعودی برای تامین مالی بودجه خود، به قیمت نفت حدود ۹۶.۳۰ دلار در هر بشکه، نیاز دارد. این ارزیابی بر اساس تولید فعلی حدود ۹.۳ میلیون بشکه در روز نفت خام توسط این کشور است.

 صندوق بین‌المللی پول در گزارش چشم انداز منطقه‌ای خود اعلام کرد که قیمت سربه سر فعلی حدود ۲۱ درصد بیشتر از پیش‌بینی قبلی این وام دهنده در اکتبر سال ۲۰۲۳ است. در آن زمان، عربستان سعودی هنوز حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز تولید می‌کرد. قیمت سربه سر جدید، بسیار بالاتر از قیمت جهانی نفت در حال حاضر است.

ابوظبی قصد بهره برداری مالی از سرمایه‌گذاری‌های خود را دارد و در صورت تسهیل محدودیت عرضه نفت در ژوئن، به خرید خود در بخش‌های بالادستی و پایین دستی نفت و گاز با بودجه افزایش یافته، ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، همه نشانه‌ها حاکی از فشار برای تغییر استراتژی اوپک، به خصوص از سوی ابوظبی است. بازیگران بازار باید به دقت سیگنال‌های امارات را دنبال کنند زیرا فرمان کنترل اوپک ممکن است از دست ریاض خارج شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در خوزستان
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان