Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیما زرآبادی پور  روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: بخشی از این آسیب ها مربوط به توقف درآمدهای ناشی از دریافت اجاره بهای پارکینگ های عمومی شهرداری و نیز پرداخت خسارت به ناوگان بخش خصوصی سازمان اتوبوسرانی درپی تعطیلی فعالیت اتوبوس ها و پارکینگ ها است.
وی اظهار داشت: کسری درآمد جایگاه های عرضه سوخت سی ان جی به دلیل کاهش ۷۰ درصدی مراجعه به آن ها، کاهش درآمدهای ناشی از تمدید پروانه فعالیت رانندگان تاکسی و حوزه بار و همچنین عدم دریافت شهریه تاکسی های خطوط و ۱۳۳، بخش دیگری از خسارت های تحمیل شده کووید ۱۹ به سیستم حمل و نقل شهری قزوین تا پانزدهم فروردین سال جاری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، همچنین به افت شدید درآمد رانندگان بخش حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسیرانان در پی انتشار بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: با شیوع این بیماری، که همزمان با ایام رونق کسب و کار این قشر اتفاق افتاد، معیشت رانندگان اتوبوس  و تاکسی دچار مشکل جدی شده که امیدواریم حمایت های لازم از آن ها صورت گیرد و بسته های حمایتی  و معیشتی که دولت وعده توزیع آن را داده، هرچه سریع تر دراختیار  این بخش قرار گیرد تا قسمتی از آسیبی که دیده اند جبران شود.
وی افزود: البته سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین با انجام اقداماتی نظیر بخشودگی ۲ ماهه هزینه های تمدید پروانه فعالیت رانندگان تاکسی و حوزه بار، بخشودگی ۲ ماهه شهریه تاکسی ۱۳۳ و خطوط، هماهنگی با تامین اجتماعی برای تمدید دفترچه بیمه تاکسیرانان بدون نیاز به تمدید پروانه و... سعی کرده بخشی از خسارت وارده به رانندگان تاکسی شهر قزوین را به سهم خود جبران کند.

در حال حاضر چهار هزار و ۸۰۴ دستگاه تاکسی و ۲۲۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قزوین فعالیت می کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تاکسی تامین اجتماعی حمل و نقل حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهرداری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۲۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است

شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودرو‌ها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قرارداد‌ها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودرو‌ها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودرو‌های برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودرو‌ها قابل رقابت با خودرو‌های بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودرو‌ها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

دیگر خبرها

  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • شکایت ده‌ها هزار راننده تاکسی از اوبر در نقاط مختلف جهان
  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد
  • با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را برای حمل و نقل تهران انتخاب کرده ایم | پوست اندازی ۶۵ هزار تاکسی برقی در تهران
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران
  • نارضایتی برخی از تاکسی داران از درخواست معاینه فنی برای خودروی فرسوده هنگام تعویض
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است