Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مصطفی محامی روز دوشنبه در دیدار منتخب مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی با وی، اظهار داشت: تشکیل مجمع نمایندگان با شاکله قوی و محتویات پربار برای استان بسیار لازم است و باید از تجربیات و تخصص های یکدیگر استفاده کرد و در کنار آن نیز باید از ظرفیت متخصصان داخل استان ‌بهره مناسب گرفت.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ظرفیت نمایندگان دوره قبل نیز بسیار با اهمیت است و باید از این عزیزان و تجربیات آنان بخوبی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام محامی تصریح کرد: هر چقدر ارتباطات با نمایندگان سایر استان ها در مجلس بیشتر شود وزن و سطح کار بیشتر می شود و نتایج و ثمرات بهتری خواهد داشت.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان با وجود دارا بودن ظرفیت های فراوان از محرومیت رنج می برد افزود: از ظرفیت های استان استفاده بهینه نشده و نمایندگان مجلس باید در به کارگیری این ظرفیت ها به مدیران کمک کنند.
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید تلاش شود تا با استفاده از ظرفیت های موجود چهره استان را تغییر دهیم.

 منتخب مردم حوزه انتخابیه سراوان، سیب سوران و مهرستان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: قرار است تا نمایندگان با نگاه یکسان و استراتژی پیشرفت استان، در کنار یکدیگر تلاش کنیم.

ملک‌محمد فاضلی افزود: خوشبختانه همه نمایندگان به توافق رسیدند و تعهد داده شد که در کنار همدیگر برای استان تلاش کنیم.

وی ادامه داد:  ظرفیت خوبی در میان نمایندگان وجود دارد و این استعداد و تخصص‌های موجود در نمایندگان استان زمینه مناسبی جهت پیگیری های شایسته و ثمربخش برای استان خواهد بود.
 منتخب مردم سراوان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مرز یک ظرفیت بسیار مهمی است و باید با مطالعه و بررسی این ظرفیت از آن بنحو موثری استفاده کرد.

ارتباط تلفنی با استاندار 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان همچنین  در تماس تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان در جریان اقدامات صورت گرفته ستاد مبارزه با بیماری کرونا و آخرین وضعیت سیلاب ورودی به منطقه سیستان قرار گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین محامی در این تماس ضمن ابراز خسته نباشید به اعضای ستاد مبارزه با کرونای استان سیستان و بلوچستان، در جریان اقدامات صورت گرفته در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری در استان قرار گرفت.
نماینده ولی فقیه همچنین از روند بهبود و رسیدگی به بیماران در سراسر استان اطلاع کسب کرد.
وی همچنین با ابراز خرسندی از ورود سیلاب جدید از کشور افغانستان به منطقه سیستان از روند لایروبی و اقدامات دستگاه های اجرایی در مواجهه و بهره گیری مناسب از این سیلاب کسب اطلاع کرد.
حجت الاسلام محامی همچنین در تماسی تلفنی با دکتر هاشمی‌شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در جریان آخرین روند مقابله با ویروس کرونا قرار گرفته و جویای حال پرسنل درمان شد.
امام جمعه زاهدان در این تماس تلفنی ضمن ابراز خسته نباشید به جهادگران عرصه سلامت در جریان آخرین تعداد مبتلایان، بهبودیافتگان و فوت شدگان قرار گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با مدیر حوزه های علمیه سیستان و بلوچستان پیگیر نحوه خدمت رسانی گروه های جهادی روحانی در زمینه غسل و کفن هموطنان فوت شده در اثر بیماری کرونا شد.
حجت الاسلام محامی در این گفت‌وگو پیگیر کیفیت غسل، کفن و تدفین هموطنان سفر کرده شده و بر رعایت مسائل شرعی و بهداشتی تاکیدکرد.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان سیستان و بلوچستان خدمت رسانی درمان سیستان و بلوچستان ولی فقیه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه حجت الاسلام قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان از صدور پروانه بهره‌برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۱۸ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد.

بتول شهرکی شامگاه شنبه ۱۵ اردیبهشت در شورای سرمایه گذاری استان، افزود: این طرح‌ها که در زمینه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، شیلات و میراث فرهنگی و گردشگری بود، اشتغالزایی ۶ هزار و ۲۸۲ نفر را به همراه داشت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان افزود: این استان به دلیل استقرار در کنار آبهای آزاد بین المللی خارج از تنگه هرمز، برخورداری از یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز خاکی با کشورهای پاکستان و افغانستان و ۳۰۰ کیلومتر مرز ساحلی در کنار دریای عمان، نزدیکی مناطق ساحلی استان با کشورهای حوزه خلیج فارس، دریای عمان و شبه قاره هند از موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسبی برای تجارت برخوردار است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: وجود ۲ بندر مهم کشتیرانی «شهید بهشتی و شهید کلانتری» در چابهار که با برنامه‌های توسعه دولت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی ظرفیت تخلیه آن تا هشت و نیم میلیون تن افزایش یافته امکان پهلوگیری کشتی‌های بزرگ برای آن فراهم شده از دیگر ظرفیت‌های مهم این استان در حوزه اقتصادی است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک خاص خود قابلیت استقرار صنایع نیروگاهی از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی را دارد.

شهرکی افزود: با وجود ظرفیت‌های فراوان سیستان و بلوچستان در زمینه انرژی‌های نو این استان می‌تواند بستر مناسبی در زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم کند، به طوری که سرمایه گذاری در این بخش با توجه به نیاز کشورهای افغانستان و پاکستان به واردات برق از ایران سوددهی فراوان را برای فعالان اقتصادی به دنبال دارد.

وی وجود حداقل پنج فرودگاه فعال در سیستان و بلوچستان، اتصال استان و مرز پاکستان به شبکه راه آهن سراسری کشور و خط آهن در دست ساخت چابهار- میلک- سرخس به عنوان کریدور شمال و جنوب و راه‌اندازی خط کشتیرانی چابهار - مسقط برای حمل بار و مسافر و امکان توسعه خطوط کشتیرانی را از دیگر ظرفیت‌های این استان در حوزه زیربنایی عنوان کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی، این استان را یکی از مستعدترین نقاط کشاورزی کشور تبدیل کرده به طوریکه در تمامی فصول سال امکان کشت و تولید انواع محصولات در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان بهترین فرصت برای توسعه بخش کشاورزی است، افزود: این استان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان، پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.

شهرکی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است بطوریکه تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

وی دارا بودن سهم ۳۶ درصدی صید آبهای جنوب کشور، ۳۱ درصد صید کل کشور، ۲۰ درصد کل تولید آبزیان کشور(صید و آبزی پروری)، رتبه دوم صید در اقیانوس هند و تامین کننده بیش از ۷۰ درصد تن ماهیان کشور، وجود ۱۱ اسکله صیادی و جایگاه تخلیه صید در جنوب استان، بیش‌از ۲ هزار و ۴۰۰ شناور اعم از قایق و لنج و بیش از ۲۵ هزار نفر صیاد، اراضی و اقلیم مناسب در سواحل جنوبی برای توسعه فعالیت‌های شیلاتی و صیادی، امکان اجرای طرح های نوین شیلاتی از قبیل پرورش ماهی در قفس و پرورش متراکم و نیمه متراکم انواع آبزیان و وجود ۶ شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی فعال را از مهمترین ظرفیت‌های بخش کشاورزی این استان عنوان کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بیش‌از ۱۰۰ واحد کارخانه‌های کنسرو سازی، عمل آوری و بسته بندی ماهی و میگو، واحد سردخانه و انجماد، واحد یخسازی، واحد شناورسازی، اقلیم بسیار مناسب و وجود بیش‌از ۴۲ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو و همچنین اقلیم مناسب پرورش انواع آبزیان از جمله صدف دریایی، جلبک‌های دریایی، خیار دریایی، کروکودیل و سایر آبزیان را از دیگر ظرفیت‌های بخش کشاورزی این استان ذکر کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های معدنی سیستان و بلوچستان گفت: این استان یکی از استان‌های بزرگ معدنی کشور محسوب می‌شود به‌طوریکه از ۶۰ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور، ۲۸ نوع آن به‌طور قطع و در شرایط کنونی وجود دارد.

شهرکی افزود: با توجه به وجود ظرفیت های فراوان برای رونق اقتصادی منطقه تسهیلگری در انجام امور سرمایه‌گذاری از مهمترین اولویت‌ها در این استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمبود آب این استان بزرگ و کم آب تا ۴ سال آینده رفع می‌شود
  • وعده سخنگوی صنعت آب برای سیستان و بلوچستان/سدها لبریز شدند
  • کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • نقش مهم سد‌ها در کنترل سیلاب سیستان و بلوچستان
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد