Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@05:56:56 GMT

آخرین آماراز معاملات بازار سرمایه

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۲۵۲۷

شاخص کل بازار سرمایه که روز گذشته ریزشی بود، امروز به مدار صعود برگشت و بیش از ۱۳ هزار واحد رشد کرد. ناطقان:  معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۱۳ هزار و ۹۲۵ واحد افزایش، رقم ۵۸۳ هزار و ۵۹۹ واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۴۲۹۷ واحد صعود کرد و در رقم ۲۰۹ هزار و ۳۱۸ واحد ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امروز یک میلیون معامله به ارزش ۵۵ هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال انجام شد و از میان ۲۹۴ نماد مثبت و ۵۵ نماد منفی، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گروه مپنا، مخابرات ایران و گروه مدیریت سرمایه گذاری ایمد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

بانک های ملت و تجارت، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری خوارزمی و توسعه معادن و فلزات نمادهای پربیننده بورس بودند.

صعود ۱۶۹ واحدی فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۶۹ واحد صعود رقم ۷۵۵۲ واحد را ثبت کرد. معامله گران ۶۶۲ هزار معامله به ارزش ۵۵ هزار و ۳۴ میلیارد ریال انجام دادند. در فرابورس ۱۸۰ نماد مثبت و ۵۱ نماد منفی بودند که از میان آن ها سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، تولید نیروی برق دماوند، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد هرمزگان جنوب، گروه توسعه مالی مهر آیندگان و توسعه مولد نیروگاهی جهرم نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذشاتند.

لیست نمادهای پربیننده فرابورس نیز از سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، قاسم ایران، س. توسعه و عمران استان کرمان و سیمان لار سبزوار تشکیل شده بود.
منبع: ایسنا برچسب ها: بورس ، صعود ، ناطقان ، سرمایه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بورس صعود ناطقان سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۲۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از جروزالم پست، چین امروز سه‌شنبه اعلام کرد که اخیراً پکن میزبانی هیئت‌هایی از دو گروه «حماس» و «فتح» را به عهده داشته است.

به گفته «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین، دو طرف برای انجام گفتگو‌های عمیق و صریح درباره پیشبرد مذاکرات آشتی گروه‌های فلسطینی، میهمان پکن بودند.

لین در ادامه افزود: نمایندگان جنبش آزادیبخش فلسطین (فتح) و جنبش مقاومت فلسطین (حماس) پیشرفت مثبتی در گفتگوهایشان داشته‌اند.

بنابر اعلام وزارت خارجه چین، دو هیئت تمایل سیاسی خود را برای تحقق آشتی از طریق مذاکره بیان و درباره ادامه گفتگو برای تحقق وحدت فلسطینی در نزدیک‌ترین زمان ممکن توافق کردند.

این وزارتخانه افزود: نمایندگان حماس و فتح به توافقی درباره ایده‌ها برای گفتگو‌های آینده دست یافتند.

چهار روز پیش که خبر برگزاری این نشست رسانه‌ای شد، «وانگ ونبین» سخنگوی ارشد وزارت خارجه چین، اعلام کرد: پکن از تقویت اقتدار حکومت ملی فلسطین و همچنین همه جناح‌های فلسطینی در راستای آشتی و افزایش همبستگی از راه گفتگو و مشورت حمایت می‌کند.

این در حالی است که واشینگتن بااحتیاط تلاش‌ها برای ادغام فتح و حماس را دنبال می‌کند؛ چراکه حامی گروه اول است و دومی را تروریست می‌داند. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که در سایه درک این واقعیت که نابودی حماس غیرممکن است، آمریکا هم ادغام فتح و حماس را به چشم یک راه‌حل می‌بیند.

این اولین بار بعد از شروع جنگ غزه است که هیئتی از حماس به چین می‌رود، اما ماه میلادی گذشته، یک مقام رسمی دولت پکن در قطر با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کرد.

به نظر می‌آید که به‌رغم بی‌میلی، آمریکا هم رفته‌رفته با نقش چین در حل مناقشات خاورمیانه کنار می‌آید و ظاهراً در سفر هفته گذشته «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به پکن، یکی از موضوعات موردگفتگو این بوده است که چین چگونه می‌تواند نقشی سازنده در حل بحران‌های جهانی ازجمله مناقشه‌های خاورمیانه ایفا کند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت