Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، وزارت بهداشت حکومت اقلیم کردستان عراق از ثبت 5 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شهر اربیل خبر داد و اعلام کرده است که با احتساب این افراد، شمار کلی مبتلایان به این ویروس به 280 نفر رسیده است.

در بیانیه وزارت بهداشت اقلیم کردستان عراق همچنین آمده است که از این تعداد تاکنون 105 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمار فوتی‌های کرونا در این منطقه نیز 2 نفر است.

تهدید به محاکمه مبتلایان به ویروس کرونا

شماری از مبتلایان به ویروس کرونا در شهر اربیل – مرکز اقلیم کردستان عراق – از افرادی هستند که در مجلس ترحیمی در یکی از محلات این شهر شرکت کرده بودند. وزیر امور داخلی اقلیم کردستان شمار این افراد را 71 نفر اعلام و تاکید کرده است که آنان به دلیل رعایت نکردن قوانین ممنوعیت تردد و اجتماعات، پس از بهبودی محاکمه خواهند شد.

ریبر احمد بر ادامه تدابیر اتخاذ شده حکومت اقلیم کردستان عراق با هدف کنترل ویروس کرونا تاکید کرده است.

آغاز فعالیت مجدد تعدادی از اصناف سلیمانیه

مرکز مقابله با ویروس کرونا در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق با برداشتن تعدادی از محدودیت‌های اعمال شده موافقت کرده است.

بر اساس تصمیم این مرکز، سوپرمارکت‌ها، قصابی‌ها، نانوایی‌ها، لبنیات فروشی‌ها، داروخانه‌ها و شرکت‌های توزیع اقلام خوراکی می‌توانند با رعایت شروطی که برای آنها تعیین شده است، فعالیت خود را از سر گیرند.

مرکز مقابله با ویروس کرونا در استان سلیمانیه برای هر یک از این صنف‌ها سلسله شروط ویژه‌ای را تعیین کرده است. با توجه به اینکه هنوز در اقلیم کردستان از دستگاه‌های کارتخوان، عابر بانک‌ها و غیره خبری نیست، تاکید شده است اصناف یاد شده باید نفری را به تحویل پول نقد اختصاص دهند و شخص فروشنده نباید هیچ دخالتی در این زمینه داشته باشد.

محدودیت های ترددی همچنان ادامه دارد

بر اساس اعلام حکومت اقلیم کردستان عراق و استان‌های تابعه، ممنوعیت تردد و محدودیت‌های اعمال شده همچنان به قوت خود باقیست.

تردد میان استان‌های اقلیم و شهرستان‌های هر استان تا تاریخ 10 ماه جاری میلادی ممنوع اعلام شده است.

از ساعت 18 الی 24 هر گونه تردد پیاده در مناطق مختلف اقلیم ممنوع شده است. این ممنوعیت تا تاریخ ذکر شده ادامه دارد.

نیروهای امنیتی و نظامی اقلیم کردستان عراق که در سطح شهرها و مناطق مختلف پراکنده شده‌اند موظف به نظارت و برخورد با کسانی شده‌اند که ممنوعیت‌های اعلام شده را رعایت نمی‌کنند.

قرار است تصمیماتی در خصوص فعالیت‌های ادارات و بخش خصوصی در روزهای آینده اتخاذ شود.

دستگیری 4 نفر به اتهام تیراندازی به سوی یک آمبولانس

سخنگوی پلیس استان سلیمانیه از دستگیری 4 نفر به اتهام تیراندازی به سوی یک آمبولانس حامل بیمار خبر داده است.

این رخداد در شهرستان شهرزور  و در حالیکه آمبولانس حامل بیمار به سوی روستایی در حال تردد بوده است به سوی آن تیراندازی شده است.

تهدید به اعتصاب پزشکان سلیمانیه

ضرب و شتم یک پزشک از سوی نیروهای امنیتی سلیمانیه موجی از انتقادات را در اقلیم کردستان عراق به دنبال داشته است. پزشکان این استان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که در صورت عدم تلاش جدی وزارت امور داخلی برای یافتن و محاکمه عاملان این اقدام ناپسندیده، تمامی فعالیت‌های خود را تعلیق خواهند کرد.

در بیانیه پزشکان سلیمانیه آمده است: در حالیکه پزشکان و کادر درمانی اقلیم کردستان عراق در صف نخست مقابله با ویروس کرونا قرار دارند اما محدودیت‌های اعمال شده موجب مشکلات زیادی برای این قشر شده است و یک متخصص بیهوشی در زمان بازگشت به منزل پس از یک شیفت کاری، از سوی نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

پزشکان سلیمانیه در صورت اقدام جدی وزارت امور داخلی اقلیم، تهدید به اعتصاب کرده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: اقلیم کردستان عراق ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۳۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژست‌های تتلو پشت میز محاکمه

دیگر خبرها

  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • ژست‌های تتلو پشت میز محاکمه
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟