Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک 2012 لندن بار دیگر و این‌بار در عرصه‌ای متفاوت به پیروزی رسید و پس از 10 روز دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا توانست این بیماری خطرناک را به زانو درآورد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی،  احسان حدادی درباره وضعیتش در روزهای ابتلا به کرونا اظهار داشت: روزهای نخست سال نو بود که متوجه شدم حال مساعدی ندارم و آنچه دچار آن شده‌ام، فراتر ازیک سرماخوردگی عادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست در همان روز در مصاحبه با  یکی ازخبرنگاران این موضوع را عنوان نمودم. با شروع علائم بلافاصله سرپرست فدراسیون و دکتر اشکان اردیبهشت رییس کمیته پزشکی فدراسیون با من تماس گرفتند و مراحل درمان من به همراهی دکتر اردیبهشت جهت نمونه گیری و تست کرونا انجام شد. سی تی اسکن ریه و آزمایش‌های  لازم و همچنین ویزیت متخصص عفونی توسط دکتر صالحی انجام و ادامه یافت و با تشخیص کرونا در منزل قرنطینه و درمان آغاز شد. مبینی هر روز پیگیر حالم بودند که از وی و پیگیری های مکرر دکتر اردیبهشت تشکر می‌کنم. همین‌طور از مساعدت‌های ویژه فدراسیون پزشکی ورزشی و دانشگاه علوم پزشکی تهران در طی دوره درمان تشکر ویژه دارم.

وی ادامه داد: این بیماری یک شوخی نیست و می ‌تواند شما را درگیر کند. هرکسی که باشید باید درخانه بمانید و توصیه‌ها را جدی بگیرید. شاید برخی فکر می‌کنند اینگونه بیماری‌ها فقط برای دیگران اتفاق می‌افتد، اما اینگونه نیست. شما در هر جایگاهی و درهرکجای جهان که باشید می‌توانید دچاراین بیماری شوید.

حدادی در پاسخ به این پرسش که پیشگیری‌های لازم را برای مبتلا نشدن انجام می دادید یا نه؟ توضیح داد: بله، مراقبت می‌کردم، ضدعفونی مداوم  دست‌ها و استفاده از دستکش و همچنین استفاده از ماسک در محیط‌های شلوغ را رعایت  می‌کردم، اما به هر ترتیب مبتلا شدم و روزهای خیلی سخت را پشت سرگذاشتم. حالی را تجربه کردم که علی‌رغم انجام چندین عمل جراحی و توانایی بدنی که دارم تجربه نکرده بودم و همیشه خیلی زود به روند عادی زندگی برمی‌گشتم. درهیچ یک از جراحی‌ها شرایط آنقدرسخت نبود، که دو هفته کامل در منزل خانه نشین باشم. نفس کشیدن برایم سخت بود اما خودم را نباختم. ترس، دشمن اصلی شما در مواجهه با این بیماری است، اگر بترسید، نمی‌توانید بر این بیماری غلبه کنید. بیش از هر چیزی روحیه خوبم به من کمک کرد. البته متاسفانه پدرم هم کمی زودتر از من به این ویروس مبتلا شده بود و تمام بار سخت پرستاری در زمان درمان در منزل بر عهده مادرم بود و ایشان به تنهایی این مسئولیت سخت را عهده دار گردید. رعایت مسائل قرنطینه و بهداشتی داخل منزل از موارد دیگری بود که در این مدت بطور جدی انجام و زحمات مادر را دوچندان نمود و جهت پرستاری بی‌دریغ طی این مدت از ایشان سپاسگزارم.

تنها مدال آور دوومیدانی ایران در بازی‎های المپیک نسبت به واکنش افراد مختلف از اقصی نقاط جهان، به بیماری‌اش اظهار داشت: از فدراسیون جهانی دوومیدانی به من ایمیل زدند و ابراز امیدواری کردند که بتوانم خیلی زود روند بهبودی را طی کنم. همچنین مدیر اجرایی بازی‌های المپیک توکیو، دیگر دوستانم از لهستان، آمریکا، اروپا، آفریقا و تمامی نقاط دنیا برایم پیام‌هایی با آرزوی بهبودی ارسال کردند. همینطور بسیاری از دوستان در داخل کشور اعم از روسای فدراسیون‌ها، قهرمانان دیگر رشته‌ها، مقام‌های لشگری و کشوری با من تماس گرفتند اما به دلیل حال بد نتوانستم پاسخگو باشم و از آنها سپاسگزارم.

نماینده اول دوومیدانی ایران در المپیک 2020 توکیو در خصوص به تعویق افتادن بازی‌های المپیک به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: متاسفانه اتفاق خوبی نبود. حداقل از نگاه یک ورزشکار که به صورت حرفه‌ای برای حضور در میادین جهانی تلاش می‌کند و سعی دارد تا پیک آمادگی خود را برای یک تاریخ مشخص قرار دهد، این اتفاق خوشایند نیست. هر چند شاید برای غیر حرفه‌ای ها یک نوع زمان خریدن باشد. به هر حال چاره‌ای جز تعویق وجود نداشت و این یک امر اجتناب ناپذیر بود.

امید کسب مدال ایران در بازی‌های المپیک توکیو درپایان گفت: تا بهبودی کامل و بر طرف شدن ویروس کرونا تمرینات را آغاز نخواهم کرد. تحمل می‌کنیم به امید اینکه هر چه زودتر این بیماری ریشه کن شود. از مردم عزیزم می‌خواهم که با رعایت کردن و عدم حضور غیرضروی در محیط‌های شلوغ به پایان این روند سرعت ببخشند. من از آن افرادی هستم که هرگز نمی‌توانستم روزی از خانه خارج نشوم، اما الان دو هفته است که خانه را ترک نکرده‌ام.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: المپیک احسان حدادی بیماری دوومیدانی بازی های المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۳۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو

کیومرث اکبری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : شرایط مناسب برای بروز بیماری هوای خنک و مرطوب است که هم اکنون خصوصا در مناطق گرمسیر و معتدل حاکم است و شرایط را برای بیماری‌های گیاهی از جمله زنگ زرد کاملا مهیا کرده است.

وی با بیان اینکه آلودگی این بیماری در مزارع در استان معمولا از مناطق گرمسیر آغاز می‌شود اضافه کرد: امسال از ۱۹ اسفند ماه سال گذشته قبل از آنکه علایم بیماری ظاهر شود نسبت به لزوم مبارزه با این بیماری اطلاعیه‌های لازم صادر شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون در سطح بیش از ۱۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان مبارزه با این بیماری انجام شده است یادآور شد: مبارزه با این بیماری در مناطق گرمسیر هم اکنون در حال انجام است.

اکبری افزود: در نواحی معتدل نیز از حدود یک هفته قبل آلودگی مشاهده شده که برای این مناطق نیز اعلام مبارزه شده است.

وی با بیان اینکه عملیات مبارزه به ویژه در تمام مزارع آبی و دیم متراکم باید جدی گرفته شود افزود: با توجه به اینکه این بیماری در نواحی گرمسیر و معتدل استان مشاهده شده است به کشاورزان توصیه می‌شود با توجه به تداوم بارندگی‌ها و وجود رطوبت در هوا، پس از مساعد شدن شرایط جوی کشاورزان بلافاصله مبارزه با سموم توصیه شده را انجام دهند.

اکبری ادامه داد: اقدامات ترویجی لازم در زمینه شیوع این بیماری انجام و به اندازه کافی سم در استان تدارک دیده شده است که کشاورزان می‌توانند مبارزه با این بیماری را همزمان با سن مادر نیز انجام دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در مناطق سردسیر هنوز این بیماری در مزارع مشاهده نشده است ولی با توجه به بارندگی‌های اخیر که همراه با وزش باد نیز است احتمال رسیدن هاگ‌های این بیماری به این مناطق نیز وجود دارد بنابراین باید کشاورزان این مناطق نیز پایش‌های لازم را انجام دهند تا درصورت مشاهده علایم، مبارزه را انجام دهند.

وی تاکید کرد: شرایط برای طغیان این بیماری در استان مهیا است و کشاورزان باید با جدیت تمام نسبت به مبارزه با این آفت اقدام کنند.

اکبری ادامه داد: چنانچه مبارزه با آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو در استان جدی گرفته نشود، برگ‌های بالایی که تامین کننده مواد غذایی خوشه هستند آسیب خواهند دید و در نتیجه غذاسازی برای خوشه به خوبی انجام نمی‌شود و وزن و اندازه دانه افت خواهد کرد و مزرعه از نظر کمی و کیفی دچار خسارت خواهد شد.

وی تاکید کرد: سهل انگاری کشاورزان برای مبارزه با آفت زنگ زرد در مزارع در کمترین حالت ممکن تا ۷۰ درصد می‌تواند به مزارع خسارت وارد کند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • دبیر: ما این کار را بکنیم پدرمان را درمی‌آورید
  • دبیر: گرفتن یک طلا در المپیک برای ما برد محسوب می‌شود / شکست تیلور روی روحیه ما تاثیر دارد +فیلم
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • حدادی: به واگذاری پرسپولیس به ۶ بانک خوش‌بین هستم
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • حدادی: عدد شش برای ما مقدس است!
  • عدد ۶ برای پرسپولیس مقدس است/ از پتانسیل بانک ها استفاده می کنیم
  • روایت کشتی‌گیر ایرانی از مبارزه‌اش با برنده دیوید تیلور
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو