Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:42:22 GMT

کشف بیش از ۸۱۴ هزار اقلام بهداشتی احتکار شده در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۴۵۹۵

کشف بیش از ۸۱۴ هزار اقلام بهداشتی احتکار شده در گیلان

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر استمرار برخورد پلیس با محتکران اقلام بهداشتی و مورد نیاز عمومی گفت: ۸۱۴۳۴۳ عدد انواع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده احتکار شده از ابتدای شیوع ویروس کرونا در گیلان کشف شده است.

سردار عزیزاله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب و مطلوب مردم با پلیس در اجرای هرچه بهتر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، در خصوص عملکرد پلیس گیلان جهت کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا، با بیان اینکه از ابتدای طرح فاصله گذاری اجتماعی، ۵۷۳ دستگاه خودرو به علت عدم توجه به ممنوعیت‌های تردد در استان توقیف شده‌اند، اظهار کرد: ۳۴۸۴ راننده متخلف نیز به علت تردد غیرضروری و عدم توجه به مقررات اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال قانون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مجموع نیروی کادر و وظیفه به کارگیری شده در اجرای این طرح را ۱۵۰۹ نفر اعلام کرد و افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ۶۱۷۵۰ نفر در مبادی کنترلی مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.

سردار ملکی ضمن هشدار و تذکر به محتکران اقلام بهداشتی و درمانی و برهم زنندگان امنیت روانی مردم، گفت: غلبه بر این ویروس منحوس و مهار و کنترل این بیماری نیازمند مشارکت جمعی آحاد مختلف مردم است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به تشریح کشفیات اقلام احتکار شده بهداشتی و درمانی مورد نیاز عمومی از ابتدای شروع ویروس کرونا پرداخت و تصریح کرد: ماموران انتظامی گیلان از ابتدای شیوع این بیماری، ۷۲ هزار و ۸۹۵ عدد انواع ماسک، ۴۶۱ هزار و ۸۵۸ عدد انواع دستکش بهداشتی، ۳۷۳۱ لیتر الکل، ۷۰ هزار و ۱۹۶ محلول ضد عفونی‌کننده، ۶۰۰۰ عدد انواع دستمال ضدعفونی کننده، ۳۳۰ لیتر انواع مایع بهداشتی و ۱۹۹ هزار و ۳۳۳ عدد انواع اقلام بهداشتی که توسط برخی از سودجویان احتکار شده بود را کشف که در این خصوص ۶۶ متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی با اعلام اینکه ۶۳۵ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت موازین و مقررات مبارزه با انتشار ویروس کرونا پلمب و از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری به عمل آمد، خاطرنشان کرد: با حضور فعال پلیس در مبادی ورودی از ورود مسافران به استان گیلان جلوگیری به عمل می‌آید و در صورت اصرار مسافران یقینا با متخلفان برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با تاکید بر اینکه شهروندان ضمن حفظ خونسردی و امید بخشی به همدیگر به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند، از مردم خواست اخبار موثق را از مبادی رسمی دنبال کنند و در صورت مشاهده مواردی از گران فروشی و احتکار مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اقلام بهداشتی ویروس کرونا احتکار شده عدد انواع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۴۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عزیزاله ملکی پیشگیری و مقابله با سرقت را نیازمند عزم جدی و جمعی همه سازمان‌ها و نهادها و مسئولیت‌پذیری مردم با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع جرم عنوان کرد و اظهار کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرایم می‌توان ضریب امنیتی را بالا برد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه با انجام اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه در فروردین ماه سال جاری، ۴۳ سارق خودرو توسط پلیس آگاهی در سطح استان گیلان شناسایی و دستگیر شدند، افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده این افراد به ۶۲ فقره سرقت اعتراف کردند.

این مقام ارشد انتظامی از کشف ۵۱ دستگاه خودرو پراید، یک دستگاه پژو پارس، یک دستگاه نیسان، یک دستگاه پیکان وانت، یک دستگاه پژو ۲۰۷ و یک دستگاه پژو ۲۰۶ سرقتی خبر داد و با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی سرقت خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل در گیلان، بیان‌داشت: سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سردار ملکی در پایان در پایان عدم رعایت نکات حفاظتی و توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس را مهمترین عامل سوءاستفاده سارقان عنوان کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اولویت‌های پلیس، برخورد با جرایم به خصوص سرقت و پیشگیری از وقوع آن است که این مهم با تلاش شبانه‌روزی کارکنان انتظامی به جد دنبال می‌شود.

کد خبر 6087994

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • تهران قدیم/ پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران (عکس)
  • کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای