Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده تیپ ۲۵ نیرو مخصوص و واکنش سریع نیروی زمینی ارتش با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص مبارزه با کرونا، گفت: مردم همیشه با تقویت روحیه و ایجاد قوت قلب باعث دل‌گرمی عزیزان خود در ارتش می‌شوند چنانچه با گفتن ارتش قهرمان، خداقوت در این ایام ما را برای انجام کار مضاعف ترغیب می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی ارتش، سرتیپ دوم ستاد «امیرحسین شفیعی» اظهار داشت: یکی از طرح های یگان های نظامی، طرح پدافند بیولوژیک است که هدف از این طرح مصون ماندن روح و روان و سلامتی نیروی انسانی در مقابله با خطرات احتمالی شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و نیروهای چهارگانه ارتش به زیر مجموعه‌ها ابلاغ شده و یگان‌ها این طرح‌ها را در زمان صلح، تمرین و در زمان تهدید عملیاتی می‌کنند.

امیر سرتیپ دوم شفیعی گفت: اقدامات بهداشتی از روز ۱۰ اسفند ۹۸ برابر دستور فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا با تشکیل قرارگاه جهادی پدافند زیستی بصورت گسترده و در تمام ابعاد در منطقه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اولین اقدام، ارائه آموزش‌ها و پروتکل‌های بهداشتی توسط پزشکان مجرب و تهیه بروشور آموزشی و توزیع آن مابین کارکنان پایور و وظیفه بود و از ابتدای شیوع ویروس کرونا ضدعفونی کردن اماکن و تجهیزات تیپ به‌صورت روزانه در سه مرحله انجام می‌شود و این یگان برای ضدعفونی کردن اماکن به هیچ سازمانی وابسته نبوده و همگی از تجهیزات درون سازمانی موجود استفاده می‌شود.

امیر شفیعی با اشاره به اینکه کلیه کارکنان در بدو ورود توسط پزشکان مجرب و پس از آن توسط فرماندهان در داخل یگان مورد غربالگری قرار می‌شود، افزود: هر یک از کارکنان در صورت داشتن علائم مشکوک، به استراحتگاه و نقاهتخانه مستقر در دژبانی هدایت می‌شود که به دلیل آموزش صحیح و اجرای دقیق طرح‌ها تاکنون حتی یک مورد مشکوک و یا مبتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است.

فرمانده تیپ ۲۵ واکنش سریع نزاجا خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا و آغاز طرح لبیک یا امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در ۲۵ اسفندماه ۹۸ با هماهنگی فرمانداری، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی تبریز اماکن عمومی، محله‌ها، مترو و بازار که به عهده تیپ گذاشته شده بود، روزانه ضدعفونی می‌شوند.


همچنین در مبادی ورودی شهر خودروها ضدعفونی شده و محله سعید آباد تبریز نیز برنامه بعدی این یگان می‌باشد و از روز ۱۲ فروردین کنترل عبور و مرور و قرق ۸ منطقه شهرستان تبریز از جمله پارک ائل گولی، پارک یادگار امام، تفرجگاه عون بن علی و... که به عهده این تیپ گذاشته شده بود انجام شد و برای بیمارانی که امکان قرنطینه خانگی وجود ندارد با همکاری قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان و بیمارستان امام علی(ع) ارتش و تیپ ۲۵ نقاهتخانه ۲۰۰ تخت‌خوابی مجهز به ونتیلاتور با سالن مجزا برای بانوان و آقایان در ورزشگاه امام علی(ع) احداث شد.

وی در پایان از مردم شریف و شهیدپرور شهر تبریز تقدیر و تشکر نموده و اظهار داشت: مردم همیشه با تقویت روحیه و ایجاد قوت قلب باعث دل‌گرمی عزیزان خود در مجموعه ارتش می‌شوند چنانچه با گفتن شعار ارتش فدای ملت، ارتش قهرمان، خداقوت در این ایام ما را برای انجام کار مضاعف ترغیب می‌کنند و این یگان نیز با تمام تجهیزات و خودروها و نیروی انسانی در اختیار این مردم عزیز بوده و تا آخرین نفس و قطره خون در دفاع از این نظام و انقلاب و مردم جانفشانی خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس ارتش جمهوري اسلامي ايران طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۵۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد

وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن در نامه‌ای بدون تاریخ، ارزیابی دولتی آمریکا را به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مایک جانسون ارائه داده که شبکه آمریکایی «ای بی سی نیوز» به نسخه‌ای از آن آن دست یافته است.

به گزارش فارس، طبق آن‌چه که بلینکن در این نامه نوشته است، دولت بایدن تشخیص داده است که سه گردان نظامی مرتبط به ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب «نقض فاحش حقوق بشری» علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری شده‌اند، اما بدون در نظر گرفتن این شرایط، به واسطه آن‌که رژیم صهیونیستی متعهد شده گام‌هایی را برای رسیدگی به این موضوع انجام دهد، این گردان‌ها واجد شرایط دریافت کمک‌های نظامی ایالات متحده خواهند بود و تحریم نمی‌شوند.

طبق گزارش‌ای بی سی نیوز، بلینکن در این نامه نوشته است، دولت آمریکا «ارسال هرگونه کمک آمریکا را به تعویق نمی‌اندازد و اسرائیل می‌تواند کل مبلغی را که کنگره تخصیص داده، دریافت کند».

این در حالی است که اخیراً، وبگاه «آکسیوس» به نقل از سه منبع آمریکایی آگاه گزارش کرده بود که بلینکن قصد دارد تحریم‌هایی را علیه گردان «نتزاه یهودا» وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی «به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری» اعلام کند که موجی از انتقادات مقام‌های صهیونیست را به همراه داشت.

وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بنی گانتز نیز در واکنش به این اقدام گفته بود «تصمیم دارم برای تغییر این تصمیم اقدام کنم».

بلینکن روز دوشنبه هفته جاری در یک کنفرانس خبری در خصوص کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی و گردان‌های نظامی این رژیم که مرتکب نقض حقوق بشر شده‌اند گفت «هرکدام از این شرایط متفاوت است و ما به نحو احسنت برای جمع‌آوری حقایق تلاش می‌کنیم».

طبق «قانون لیهی»، ارتش آمریکا موظف است از ارسال تسلیحات، آموزش و هرگونه کمک نظامی به یگان‌های نظامی خارجی که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر می‌شوند، صرفنظر کند.

طبق گزارش شبکه‌ای بی سی نیوز به نقل از یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، آمریکا و رژیم صهیونیستی یک توافق ویژه بین خود دارند که واشنگتن را موظف می‌کند که قبل از اتخاذ هرگونه تصمیم مرتبط با «قانون کمک‌های خارجی»، با تل‌آویو رایزنی کند.‌ای بی سی نیوز ادامه داد، در مجموع، پنج یگان، سه یگان نظامی و دو یگان غیرنظامی- به دلیل اتهامات نقض حقوق بشر مورد بررسی و ارزیابی قرار دارند و طبق نامه بلینکن، چهار یگان، مراحل اصلاحی متناسبی را طی کرده‌اند.

بلینکن در نامه خود توضیح داد که تل‌آویو تصدیق کرده است که یکی از این پنج یگان نیز در سال ۲۰۲۲ از کرانه باختری به تپه‌های جولان منتقل شده‌اند که آن‌طور که‌ای بی سی نیوز توضیح داده، یگان پنجم در حقیقت به «نتزاه یهودا» متشکل از یهودیان افراطی ارتدوکس اشاره دارد.

وزیر خارجه آمریکا در نامه خود تصریح کرد «دولت اسرائیل، اطلاعات جدیدی درباره وضعیت این یگان ارائه داده و ما به دنبال تعیین مسیری به سوی اصلاح متناسب برای این یگان هستیم، اما چنین چیزی تأثیری بر حمایت ما از توانمندی اسرائیل برای دفاع از خود در مقابل حماس، ایران، حزب‌الله و دیگر تهدیدات ندارد».

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • پشت‌ پرده استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان « اشباح » ارتش اسرائیل
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل + جزئیات
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی