Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:17:00 GMT

۱۳۹۹ سال طلایی اشتغال اردستان می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۵۲۲۶

۱۳۹۹ سال طلایی اشتغال اردستان می‌شود

حمیدرضا تاملی روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری اردستان اظهارداشت: کارخانه‌های بزرگ مقواسازی، فولاد، ریسندگی و چندین واحد تولیدی دیگر در سال‌جاری به بهره‌برداری می رسند که نزدیک به ۵۰۰ شغل جدید ایجاد خواهند کرد و وضعیت اشتغال شهرستان با تحول خوبی روبه‌رو می‌شود.

وی با اشاره به نیاز این کارخانه‌ها برای جذب نیروهای متخصص اضافه کرد: یکی از نگرانی‌های ما کمبود نیروی متخصص و ماهر مورد نیاز این واحدها در شهرستان است که از مرکز فنی و حرفه‌ای می‌خواهیم‌ برای تربیت نیروی ماهر اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اردستان در ادامه با اشاره به رویدادها و اقدام‌های سال گذشته گفت: ایجاد بخشداری مهاباد، پاسگاه انتظامی روستای شهراب، بهره‌برداری از سه واحد آموزشی نوساز در اردستان، ۱۰ زمین چمن مصنوعی روستایی، استخر شنای زواره، واگذاری و تعیین تکلیف چند واحد تولیدی تعطیل مانند کارخانه فاستونی، سوله‌های چینی گستر و کارخانه تولید شانه تخم‌مرغ از جمله آنها بود.

وی بیان کرد: یکی از رویدادهای مهم برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که با حضور بیش از ۹۱ درصدی واجدان شرایط برگزار شد و در سطح کشور اردستان را در سطح بالایی قرار داد که از مردم‌ ولایتمدار برای حضور پرشور در این زمینه قدردانی می‌شود.

تاملی همچنین به اجرای تئاتر خاتون اشاره کرد و افزود: این رویداد فرهنگی توانست در ۱۰ روز برگزاری، افزون بر پنج هزار نفر را به سالن نمایش بیاورد.

وی کاهش واقعه طلاق را از دیگر رخدادهای مهم سال گذشته برشمرد و یادآور شد: با تلاش همه دستگاه‌های فرهنگی و مسوول شاهد کاهش ۲۳ درصدی طلاق در اردستان بودیم که جزو چندین شهرستان برتر استان هستیم.

فرماندار اردستان‌ در ادامه در مورد شیوع ویروس کرونا نیز گفت: این ویروس ناخوانده کشور و شهرستان را درگیر کرده است که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای درمانی و دیگر دستگاه‌ها در حال درمان بیماران و پیشگیری از شیوع آن هستیم.

وی با قدردانی از تلاش‌ها برای پیگیری و تامین نیاز لوازم مورد نیاز بیمارستان شهید بهشتی اردستان‌ تصریح کرد: با پیگیری نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و همکاری وزارت بهداشت، یک دستگاه سی‌تی‌اسکن تامین شده است که در آینده نزدیک‌ نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

تاملی با بیان اینکه معلوم نیست ویروس کرونا تا چه زمانی وجود داشته باشد، از دستگاه‌های فرهنگی و شهرداری‌ها خواست تا در کنار رعابت موارد بهداشتی و پیشگیری به صورت مناسب، برنامه‌های متنوع و شادی برای سال‌جاری تدارک ببینند.

وی در ادامه از همکاری نیروی مقاومت بسیج، هلال احمر، نیروی انتظامی، شهرداری، ائمه جمعه و جماعت، کمیته امداد، بهزیستی، آموزش و پرورش، گروه‌های جهادی و هیات‌های مذهبی، سازمان‌های مردم نهاد، رسانه‌ها، افراد نیکوکار به ویژه مردم فهیم اردستان قدردانی کرد که در راستای پیشگیری همراهی داشتند و نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مالی و حمایت از قشرهای کم‌درآمد و ضدعفونی معابر و محله‌ها اقدام کردند.

امام‌جمعه اردستان نیز در این نشست با توصیه به مسوولان برای خدمت صادقانه گفت: خدمت صادقانه به مردم شکر نعمت خداوند است.

حجت‌الاسلام‌حسن دهشیری افزود: ویروس کرونا یک مهمان ناخوانده است که دنیا را گرفتار کرد و شرایط ویژه‌ای به وجود آورد و همه باید در راستای پیشگیری از گسترش آن‌ تلاش کنند.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، تا کنون در مجموع ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر را در کشور مبتلا کرده و شمار جان‌باختگان به سه‌هزار و ۸۷۲ نفر رسیده است.

در زمان حاضر حدود ۷۰ واحد صنعتی در شهرستان اردستان وجود دارد که از میان بیش از ۴۰ واحد با ظرفیت اشتغال افزون بر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر فعالیت دارند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا جهش تولید اردستان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا جهش تولید اردستان اصفهان ویروس کرونا جهش تولید اردستان اصفهان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت گندم از ۴۱ هزار هکتار از مزارع کازرون از فردا دهم  اردیبهشت آغاز می شود  و تا آخر خرداد.

حمید رشیدی با بیان اینکه  ۱۰ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان آبی و مابقی دیم است افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۵۰ هزار تن گندم از این مزارع تولید شود.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی، کاهش بارندگی و کاهش کیفیت و میزان آب‌های سطحی، نسبت به  پارسال،  ۵۰ درصد کاهش عملکرد داشته ایم.
رشیدی گفت: کریم، دهدشت، قابوس، کوهدشت، ساورز و ارقام آبی سیروان، برات، آران، تیرگان، طلایی و سارنگ از ارقام گندم کشت شده در این شهرستان است.
وی افزود: شرکت غله و تعاون روستایی کازرون به عنوان مباشر ، مسئولیت خرید تضمینی گندم را با قیمت مصوب پایه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به شرایط اُفت بر عهده دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پنج مرکز خرید و سیلوی شهرستان کازرون آماده خرید گندم از کشاورزان است.
شهرستان کازرون در غرب فارس و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد