Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: شیوع بیماری کرونا و لغو تورهای گردشگری داخلی و خارجی و سفرهای نوروزی مردم و در نهایت تعطیلی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی موجب شد تا اشتغال بیش از سه هزار نفر در این بخش استان خراسان رضوی در معرض تهدید جدی بیکاری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مجید فرقانی افزود: به طور تقریبی می توان گفت که ۱۰۰ درصد تورهای گردشگری و سفرهای داخلی و خارجی لغو و بلیت‌های آن ابطال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: میزان خسارت اولیه برآورد شده از این وضعیت به صنعت گردشگری کشور بیش از  ۴۰ هزار میلیارد ریال است که دفاتر خدمات مسافرتی نیز سهم قابل توجهی از این میزان دارند.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: هنوز برآورد خسارات وارده به دفاتر خدمات مسافرتی جمع‌بندی و نهایی نشده است اما عدم درآمد طی ماه‌های اسفند و فروردین موجب شده است که نه تنها این دفاتر هم اکنون به دلیل منع ارائه خدمات در وضعیت تعطیلی به سر می‌برند بلکه اکثر دفاتر بخشی از نیروهای شاغل خود را تعدیل کرده و به سایرین مرخصی بدون حقوق تا پایان خرداد ماه و تعیین تکلیف قطعی برای وضعیت موجود داده اند.

فرقانی با تاکید بر ضرورت حمایت از این صنف گفت: در بیش از ۵۰۰ دفتر خدمات مسافرتی فعال در استان بیش از سه هزار نفر اشتغال مستقیم دارند و در مجموع حدود ۱۰ هزار نفر معیشت‌شان در استان از طر یق فعالیت این دفاتر تامین می‌شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا در ایران کرونا در مشهد دفاتر مسافرتی دفاتر خدمات مسافرتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 

به گزارش جام جم  و به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید عالیشهر، بشیر آتشی اظهارداشت: از آنجاکه براساس شیوه نامه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن تخصیص واحد به متقاضیان در مرحله پایانی اجرای پروژه صورت خواهد پذیرفت و انعقاد قرار داد و واگذاری واحدها تا مرحله پایانی پروژه امکان پذیر نخواهد بود.    وی افزود: لذا هرگونه خرید و فروش و انجام معاملات ثانویه واحدها مذکور بلحاظ عدم انقعاد قراردادهای فیمابین غیر قانونی است و اشخاصی که بدون سند رسمی اقدام به پیش فروشی ساختمان های در هر مرجع ثبتی و دفاتر املاک نمایند، نیز طبق ماده ۲۳ قانون پیش فروشی، آئین نامه اجرای طرح نهضت ملی مسکن ممنوع و دارای تبعات حقوقی است.   مدیر حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید عالیشهر بیان کرد: نظر به اینکه بر اساس شیوه نامه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون انعقاد قرارداد واگذاری واحدهای فوق با متقاضیان صورت نپذیرفته است لذا خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی به منظور پیشگیری از تبعات آتی و طرح دعاوی متعدد در این بخش ممنوع و هر گونه معامله مربوط به واحدهای مذکور و ثبت رسمی آن ها در دفاتر رسمی و دفاتر املاک از نظر این شرکت ممنوع اعلام می شود.

دیگر خبرها

  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی
  • ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
  • تجلیل از ۵ هزار معلم بازنشسته و شاغل در جنوب استان بوشهر
  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر