Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@18:26:14 GMT

اعلام شرایط حضور کارکنان در محل کار از شنبه

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۵۵۹۵

به دنبال تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، دستور رسمی شرایط حضور کارکنان در محل کار اعلام شد که بر این اساس باید به صورت دو سوم حضور داشته و مابقی می‌توانند از آمدن به محل کار معاف و به صورت دورکار یا مرخصی باشند.

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر بود که با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت حضور کارکنان در سازمان‌ها و اداره‌ها برای هفته آینده مشخص و اعلام شد که از ۲۳ فروردین باید به صورت دو سوم در محل کار خود حضور داشته و یک سوم دیگر دورکار باشند یا بتوانند از مرخصی استفاده کنند که البته مرخصی آنها جزو استحقاقی سالانه محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال این تصمیم اخیرا سازمان اداری و استخدامی طی بخشنامه‌ای شرایط جدید را مطابق با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تعریف و برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ کرده است.

بر این اساس کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن رعایت پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت در خصوص کارکنان، محیط اداری و ارباب رجوع و تجمعات اداری، کلیه خدمات عمومی و ضروری دستگاه را از ۲۳ فروردین با حضور دو سوم کارکنان ارائه و تا یک سوم از طریق دورکاری یا اعطای مرخصی به صورت نوبت بندی از حضور در کار معاف شوند.

اما در تعیین کارکنان برای دورکاری یا روزهای کاهش حضور در ادارات بانوان دارای فرزند خردسال و کارکنانی که گروه‌های آسیب‌پذیر هستند در اولویت قرار خواهند داشت.

ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی نیز که با تصمیم ستاد ملی کرونا به هفت تا ۱۴ تغییر کرده بود نیز در بخشنامه سازمان اداری و استخدامی به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

این در حالی است که تغییر ساعت و حضور کارکنان در محل کار خود از اسفند ماه و با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا با تصمیم ستاد مقابله با کرونا در دستور کار قرار گرفت؛ به گونه ای که در ابتدا ساعت حضور کارکنان کاهش یافته و به هشتم تا ۱۳ رسید.

اما در ایام نوروز و با افزایش محدودیت‌های که ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا برای رفت و آمدها و حضور مردم در نظر گرفت در مورد فعالیت کارکنان سازمان‌ها نیز محدودیت‌های اعمال شد که در مرحله اول قرار شد تا کارکنان به صورت شیفتی و یک سوم در محل کار حاضر باشند و دو سوم دیگر به صورت دور کار بوده یا از مرخصی استفاده کنند که مرخصی آنها جزو استحقاقی‌های سالانه محسوب نمی‌شود.

هفته گذشته بود که با پایان نوروز مجدد تصمیم گیری بر تمدید وضعیت موجود شد و بار دیگر سازمان اداری و استخدامی بخش‌نامه خود را تا ۲۰ فروردین تمدید کرد و در حال حاضر همچنان کارکنان به صورت یک سوم حاضر می‌شوند و مابقی دور کار بوده یا از مرخصی استفاده می‌کنند.

اما از هفته آینده روال حضور برعکس شده و بجای یک سوم، دو سوم در محل کار حاضر خواهند بود.

لینک کوتاه: asriran.com/0031vU

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کارکنان دولت مقابله با کرونا حضور کارکنان تصمیم ستاد محل کار صورت دو دستگاه ها ستاد ملی یک سوم دو سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم مهم باشگاه رم دربارهی آینده سردار آزمون

رسانه‌های ایتالیایی در جدیدترین گزارش‌های خود درباره سردار آزمون مدعی شده‌اند که باشگاه رم به‌شدت از این ستاره ایرانی رضایت دارد. البته این رضایت تنها به بحث فنی مربوط نمی‌شود بلکه کادر فنی جالوروسی نگرش و تعهد آزمون را هم مورد ستایش قرار می‌دهند.

در ماه‌های اخیر باشگاه پایتخت‌نشین ایتالیا تماس‌های خود را با بایرلورکوزن آغاز کرده تا شرایط جذب دائمی سردار آزمون را جویا شود. سردار اکنون به صورت قرضی در رم حضور دارد اما عملکرد خوب او باعث شده که سران باشگاه به فکر دائمی کردن قراردادش باشند.

بر اساس گزارش جدیدی که گاتزتا دلو اسپورت منتشر کرده دنیله ده‌روسی، سرمربی ایتالیایی رم، اولین کسی است که از ماندن سردار آزمون در تیمش استقبال می‌کند. اسطوره و حالا سرمربی رم اعتقاد ویژه‌ای به آزمون دارد و بعد از حضور او روی نیمکت مهاجم ایرانی فرصت بیشتری برای بازی پیدا کرده و عملکردش هم نسبت به دوران ژوزه مورینیو به مراتب بهتر شده است.

با این همه ماندن سردار آزمون در رم به یک موضوع مهم بستگی دارد. در واقع باشگاه رم به شرطی قرارداد ستاره ایرانی خود را دائمی خواهد کرد که بتواند در این فصل سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند. طبق گزارش روزنامه ایتالیایی، رم تنها در صورتی می‌تواند گزینه 12.5 میلیون یورویی را در قرارداد فعلی فعال کند که بتواند در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد و در نتیجه آزادی مالی بیشتری داشته باشد.

رم در حال حاضر با چهار امتیاز کمتر نسبت به منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و تیم بولونیا در رتبه پنجم جدول سری‌آ قرار گرفته است. البته آن‌ها در لیگ اروپا نیز حضور دارند و با قهرمانی در این تورنمنت نیز می‌توانند جواز حضور در فصل آینده چمپیونزلیگ را کسب کنند.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات
  • اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • تصمیم مهم باشگاه رم دربارهی آینده سردار آزمون
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • ایمنی هوانوردی در ایران در حد استاندارهای جهانی است