Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع کرونا و درخواست رئیس مجلس به صداوسیما برای فراهم کردن زیرساخت لازم برای برگزاری ویدئو کنفرانس‌ها، خبرهایی را به گوش می‌رساند که برای محقق شدن این کار، از ۶ فرستنده SNG ارسال صدا و تصویر و سیگنال‌رسانی از ۶ استان اتفاق می‌افتد. ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، علیرضا شریفی قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیما درباره آمادگی سیگنال‌رسانی به صحن خانه ملت، تأکید کرد:  سازمان صدا و سیما و بویژه معاونت توسعه و فنآوری رسانه وظیفه دارد تا در هر شرایط یآمادگی کامل برای جلوگیری از قطعی سیگنال را دارا بوده و در سال گذشته، آزمون های پیش آمده را با موفقیت گذراندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انتشار ویروس کورونا در جامعه، خاطرنشان کرد: ابتدای امسال این اتفاق تلخ که از اواخر سال گذشته تمامی فعالیت‌ها را تحت تأثیر قرار داده است، باعث شد تا به منظور رعایت دستورات بهداشتی، جلسات معاونت توسعه و فناوری رسانه به صورت مجازی و ویدئو کنفرانس برگزار شود و بنا به درخواست مجلس شورای اسلامی، مقرر شد تازیرساخت لازم برای برگزاری جلسات مجلس به صورت ویدئو کنفرانس از طریق صدا و سیما محقق شود.

 شریفی اضافه کرد: برای برقراری این ویدئو کنفرانس که بیش از 300 نماینده در سطح کشور در آن حضور دارند ، مراکز فارس، خراسان رضوی، خوزستان، کرمانشاه، تبریز و کرمان به عنوان مراکز معین انتخاب و تجهیز شدند تا نمایندگان محترم بر حسب فاصله جغرافیایی محل سکونت خود در یکی ازاین مراکز مستقر و امر مهم جلسات مجلس از این طریق اتفاق بیفتد.

قائم مقام معاون ت توسعه و فنآوری رسانه این پروژه را مأموریتی سخت، سنگین و حساس عنوان کرد و گفت: برقراری ویدئو کنفرانس به صورت مجازی پلت فرم‌های مختلفی همچون استفاده از نرم افزارهای موجود دارد که بنا به اهمیت موضوع به دلایل مسایلامنیتی و جلو گیری از نشر اطلاعات و هک کردن نرم افزارها ، به دستو ر معاون توسعه و فناوری رسانه‌ مقرر شد   تا با طراحی جدید و تغییرات لازم از امکانات و تجهیزات داخلی سازمان در این خصوص استفاده شود.

وی  خاطرنشان کرد: ما علاوه بر دریافت و ارسال سیگنال های شبکه های سازمان، اقدام به تجهیز 6 مرکز معین ذکر شده کردیم تا سیگنال این مراکز به اضافه سیگنال مجلس همگی دریافت و پس از تجمیع تمامی سیگنال‌ها، مجدداً به مراکز ارسال شوند که برای شکل گرفتن این اتفاق، در وهله اول موضوع فیبر مجلس و مشکلات موجود و استاندارد سازی آن توسط همکاران فنی ما در معاونت انجام و توسط اداره کل ارتباطات زمینی سیگنال رسانی تست و ارتباط برقرار شد.

شریفی از رزرو خط دوم برای مواقع اضطرار در این ارتباط خبر داد و افزود: به دلیل حساسیت موضوع و برای آمادگی کامل به منظور برقراری ارتباط ویدئو کنفرانسی بدون حتی لحظه‌ای قطعی، با استقرار دو دستگاه فرستندهSNG توسط اداره کل فناوری فضایی و ماهواره‌ای ، سیگنال رزرو نیز برقرار شد.

قائم مقام معاون توسعه و فناوری رسانه به برگزاری دو مانور جهت تست تمامی مراحل سیگنال رسانی اشاره کرد و گفت: طی این دو مانور، سیگنال از 6 مرکز معین بدون کوچکترین مشکلی دریافت و ارسال شد و آزمایش برگزاری این ویدئو کنفرانس با موفقیت کامل صورت گرفت.

وی در پایان ضمن تأکید مجدد بر حساسیت این اتفاق، اضافه کرد: بحمدالله طراحی و اجرای زیرساخت های این برنامه مهم به عنوان اصلی ترین بخش این پروژه، تماما بومی بوده و با افتخار توسط همکارانمان در معاونت توسعه و فنآوری رسانه صورت گرفت که لازم است از همکاری امور استان ها یصدا وسیما و همچنین امور حقوقی مجلس نیز در این امر قدردانی داشته باشم.

سیگنال‌رسانی به مجلس از نگاه مدیرکل فناوری فضایی و ماهواره‌ای صداوسیما

مهدی سیاسی‌فر مدیرکل فناوری فضایی و ماهواره‌ای معاونت توسعه و فناوری رسانه‌ملی تأکید کرد:

"طی دستور معاون توسعه و فناوری رسانه مقرر شد تا جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از طریق ویدیو کنفرانس پوشش داده شود که این امر در ابتدا با توجه به محدودیت وقت، مقرر شد تا با بهره‌گیری از 6 دستگاه فرستنده SNGکار ارسال صدا و تصویر و سیگنال رسانی در 6 استان کشورمان محقق شود و طی جلسه ای که با کارشناسان و متخصصان این اداره کل تشکیل شد به جزئیات موضوع پرداخته و مسایل ارزیابی شد.

اما پس از تغییر زمان برگزاری جلسه مجلس شورای اسلامی و موکول شدن به تاریخ 20 فروردین، همکاران این حوزه با حضور در مجلس ، تست اولیه را به انجام رسانده و در ادامه با توجه به فرصت پیش آمده این امکان میسر شد تا با بهره گیری از اندیشه و خلاقیت همکاران این حوزه با تغیر ساختاری و سیستماتیک و همچنین بهره بردن از بعضی تجهیزات امکان استفاده از 2 دستگاه فرستنده SNG با قابلیت پوشش همزمان این 6 استان معین و ارسال صدا و تصویر با کیفیت محقق شود. با این تمهید دیده شده موفق شدیم تا با استفاده از یک دستگاه SNG امکان دریافت سیگنال از 6 استان و تحویل به مجلس را فراهم و فرستنده دوم وظیفه ارسال سیگنال به ماهواره و ارسال تصاویر از مجلس به این شش استان را بعهده گرفت که این کار در نوع خود علاوه برخلاقانه بودن و جدید بودن، موجب کاهش استفاده از فرستنده‌ها از 6 دستگاه به 2 دستگاه شد.

در تست‌های بعدی نیز ارسال سیگنال به دو طرف به خوبی انجام پذیرفت و دلیل استفاده از ماهواره با توجه به بهره بردن از فیبر نوری درایت معاون محترم در استفاده از تجهیزات و ایجاد دو بستر و مسیر مناسب برای سیگنال رسانی بصورت اصلی و رزرو است. همچنین با استفاده از موضوع استرامبلینگ و یا کد کردن سیگنال در خصوص امنیت سیگنال امن و محتوای ارسالی تلاش ویژه‌ای را بکار گرفته‌ایم."

سیگنال‌رسانی از طریق ارتباطات زمینی

سید محسن بلادیان مدیرکل ارتباطات زمینی معاونت توسعه و فناوری رسانه‌ای سازمان صداوسیما اشاره کرد:

"پس از اعلام معاون  توسعه و فناوری رسانه برای سیگنال رسانی از مراکز صدا وسیما به مجلس شورای اسلامی همکاران فیبرنوری بصورت جهادی و بسیجی وار در ایام تعطیل سال نو و حاکم بودن مقررات قرنطینه سراسری موفق شدند با نصب تجهیزات سیگنال رسانی در صحن مجلس شورای اسلامی ارتباط جام‌جم با مجلس را برقرار نمایند و با استفاده از شبکه فیبرنوری STM-1سازمان امکان انتقال صدا و تصویر از 6 مرکز خوزستان، فارس، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان رضوی و کرمانشاه به عنوان استان‌های معین با مجلس شورای اسلامی و بالعکس ارتباط صدا و تصویر مجلس با آن 6 مرکز را برقرار نمایند.

در این راستا مانورهای آمادگی برگزار شد که مانور اول سیگنال‌رسانی بین مجلس و مراکز معین روز شنبه 16 فروردین از ساعت 10 الی 12 اجرا شد و مانور دوم در روز یکشنبه 17 فروردین به منظور برگزاری جلسه هیات رئیسه با تعدادی از نمایندگان از ساعت 10 تا 12:30 بصورت زنده با موفقیت برگزار شد که در پایان جلسه نمایندگان و هیات رئیسه از بستر فراهم شده و زحمات کارشناسان سازمان صدا و سیما تشکر کردند.

بستر فراهم شده ضمن دارا بودن کیفیت بالای صدا و تصویر بصورت همزمان و دوسویه است. از این بستر می‌توان برای برقراری ارتباطات در شرایط مدیریت بحران و پدافندی در آینده نیز استفاده کرد.  در صورت صلاحدید هیأت رئیسه مجلس این هفته مجلس شورای اسلامی می‌تواند از طریق بستر صدا و سیما برای اولین بار جلسه علنی بشکل تله کنفرانس برگزار کند."

فراهم کردن زیرساخت‌های مجلس از نگاه مدیرکل فنی صدا و تصویر 

حسن مداد، مدیر کل فنی صدا و تصویر معاونت توسعه و فناوری رسانه‌ای سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد:

"با توجه به نیاز فوری و ضربتی مجلس شورای اسلامی برای ارتباطات امن و با قابلیت بالا و ارتباط همزمان با همه استان‌ها، یک گروه از همکاران خبره فنی صدا و تصویر به اتفاق همکاران حوزه ارتباطات زمینی و ماهواره‌ای و فنی پخش معاونت توسعه و فناوری رسانه، نسبت به بازآرایی و بازطراحی ارتباطات صدا و تصویر و سیگنال رسانی در مجموعه مجلس شورای اسلامی اقدام و طی یک حرکت جهادی با تغییر و طراحی جدیدی در مجموعه مستقر در مجلس شورای اسلامی که مشتمل بر 2 خط اصلی و رزرو، کلیه خطوط امکان برقراری ارتباط با استان های مختلف میسر شد و طی تستهای انجام شده پیش از جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صحت و عملکرد سیستم ارزیابی و مورد تأیید قرار گرفت و این قابلیت برای برقراری با بالاترین کیفیت و بر اساس زیر ساخت های موجود در مجلس شورای اسلامی میان استانها و مجلس و بالعکس بوجود آمد.

با استفاده از زیر ساخت موجود در مجلس و تغییرات ایجاد شده، به انضمام افزودن تجهیزات رده ی برودکست که قابلیت اتصال به سیگنال های سازمان را فراهم کرد، همه نیازهای فنی را با طراحی جدید اجرا و طی تست های انجام شده صحت عملکرد با تایید رسید. نگاه ما به این پروژه تنها محدود به یک کنفرانس ساده نبوده و نیست بلکه نگاهی فراتر و در حد کیفیت ارتباطات برود کست این زیر ساخت را فراهم و ارتباط دو سویه را فراهم آورده‌ایم.

روایت رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما: 93درصد بیننده برای کل برنامه‌های تلویزیوننگاهی به سریال‌های نوروزی تلویزیون/ مشکل اصلی‌ فیلمنامه، شتاب‌زدگی در ساخت و دور از واقعیت جامعه

این پروژه که از خلاقیت و تیزهوشی فنی همکاران این معاونت بهره می برد به نوعی آرایشی جدید برای ارتباطات چند سویه و مدل همگرایی نوینی است که از تمامی قابلیت‌های یک برودکست بهره برده و با همراهی پتانسیل‌های استانی در گام اول با مجلس شورای اسلامی آغاز و امکان بسط و گسترش آن به دیگر سطوح کشور نیز مهیا شده است. 

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا مجلس رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا مجلس رسانه ملی تلویزیون ویروس کرونا مجلس رسانه ملی تلویزیون معاونت توسعه و فناوری رسانه مجلس شورای اسلامی ارتباطات زمینی ویدئو کنفرانس سیگنال رسانی ماهواره ای صدا و تصویر سازمان صدا صدا و سیما استان ها مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،  رحمت عباس‌نژاد سرستی در نشست هم‌اندیشی نمایندگان و منتخبان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی با هیاُت رئیسه دانشگاه مازندران به ماموریت‌های توسعه استان مطابق سند آمایش آموزش عالی در استان اشاره کرد وگفت:  جایگاه برتر صنعت دانش‌بنیان، مدرن و دوستدار محیط زیست در کشور، تامین حیات و بقای محیط زیست شکننده و منحصر به‌فرد استان، کاهش اتکای اقتصاد استان به رشد بخش مستغلات و بازار زمین، مدیریت و حکمرانی سیاسی _ اداری شمال کشور، مدیریت و نظارت بازرگانی در سطح فراملی و ملی در شمال کشور و مرکزیت گردشگری طبیعی، ورزشی و فرهنگی در سطح ملی و شمال کشور ازجمله ظرفیتهای موجود برای دستیابی به توسعه بیشتر مازندران است.

دکتر عبدالوحید فیاضی منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به این‌که برای بهبود وضعیت استان و کشور و ماموریت‌هایی که در این زمینه بر دوش داریم، باید وارد یک تعامل و مراوده شویم، گفت: آن تعامل، منجر به پیشرفت خواهد شد و ما را به مدار توسعه‌یافتگی نزدیک می‌نماید.

دکتر فیاضی با تاکید بر این مطلب که دانشگاه مازندران با پیشینه بسیار خوب و عناصر کارآمدی که از نخبگان علمی هستند، برای کشور ما کارساز است، تصریح کرد: باید مراتب مراوده و ارتباطات ما با دانشگاه معنادار و هدف‌مند باشد و برای خارج‌شدن از بن‌بست، باید مشکلات را مشخص کرده و راهبرد‌های برون‌رفت از آن را نیز مشخص نماییم و وارد گردونه‌ای شویم که با کار تعاملی، مشکلات و مسایل جامعه و کشور را حل نماییم.

دکتر غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به مسایل و مشکلات استان اشاره کرد و گفت: مازندران عقب‌افتادگی‌های جدی دارد و مشکل اساسی که به نظر بنده سد راه پیشرفت و توسعه استان است موضوع بین سازگاری محیط زیست و پیشرفت و توسعه استان است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به پیشرفت‌های علمی که در کشور در حال انجام است و در سطح دانشگاه‌ها هم بسیار مشهود و محسوس می‌باشد، انتظار می‌رود برای حل مشکلات و مسایل استان نیز به طور جدی دانشگاه‌ها وارد عمل شود.

دکتر شریعتی خاطرنشان کرد: از دانشگاه مازندران با توجه به امکانات و عناصر علمی موجود در آن، انتظار می‌رود مشکلات محیط زیستی و پسماند و ... را حل نماید. دانشگاه مازندران باید شجاعت و جسارت لازم را برای حل معضلات استان با کمک صنعت داشته باشد. ما دانشگاه را برای حل علمی مشکلات نیاز داریم.

دکتر احمد فاطمی منتخب مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر این نکته که دانشگاه باید نشاط و امید را به جامعه تزریق کند، گفت: دانشگاه باید جامعه‌ای را که دارای رخوت است، امید را در آن جامعه تقویت نماید.

دکتر فاطمی با انتقاد از برخی از مسوولان به دلیل مواجهه غیراصولی با حضور دانشجویان در فعالیت‌های سیاسی صحیح گفت: اساتید دانشگاه با طرح و ایده به میدان بیایند. از دانشگاه می‌خواهیم در بخش‌های مختلف اقتصادی، گردشگری، پسماند و ... ورود کند و در حل معضلات استان مشارکت فعال داشته باشد.

دکتر حسن حسن‌نتاج منتخب مردم بابل در این نشست با تاکید بر این‌که حل نظام مسایل و مشکلات اساسی کشور باید علمی باشد نه هیاتی و گعده‌ای، گفت: دانشگاه ظرفیت خوبی است که متاسفانه از این ظرفیت، هم در استان و هم در کشور غافلیم.

دکتر حسن‌نتاج یکی از ایرادات دانشگاه‌ها را تقسیم شدن آنها دانست و افزود: از نکات مهم و قابل تامل در دانشگاه‌ها این است که اعتماد به نفس در میان دانشجویان از بین رفته است. اساتید دانشگاه‌ها باید تلاش کنند تا حس خودباوری در بین دانشجویان شکوفا شود که در غیر این‌صورت، قطعا با مهاجرت بیشتر نخبگان مواجه خواهیم بود.

منتخب مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، یکی از چالش‌های اصلی استان مازندران را فقدان زیرساخت‌های لازم برای توسعه و پیشرفت عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: مجمع نمایندگان استان، ظرفیت بسیار خوبی است که می‌بایست آن را جدی گرفت و از این فرصت در راستای تامین زیرساخت لازم به خوبی استفاده نمود.

دکتر علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: این جلسات می‌تواند در گام اول، دل‌ها را به یکدیگر نزدیک نماید که با این‌کار، افکار هم می‌تواند به تعالی بیاندیشد. افکار مختلفی که موجب خیر و صلاح مملکت و تعالی استان بشود.

دکتر باقرزاده با تاکید بر این نکته که مازندران را به عنوان یک کلان‌شهر می‌شناسیم، اظهار داشت: در بحث منطقه آزاد، تمامی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پای کار آمدند و من معتقدم که تمام نمایندگان استان می‌بایست با اتحاد، برادری، وفاق و همدلی و به صورت یکپارچه برای توسعه و تعالی استان مازندران تصمیم بگیرند و عمل کنند.

 ایزدی‌فرد معاون دانشجویی دانشگاه مازندران به اهداف این معاونت در دانشگاه اشاره کرد و افزود: عمده هدف ما در معاونت دانشجویی دانشگاه، سلامت دانشجویان است.

دکتر مرتضی علویان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران با تاکید بر این‌که دانشگاه مادر استان می‌تواند مدیریت کلان استان را برعهده بگیرد، گفت: بسیاری از طرح‌های ما در مازندران، فاقد پیوست فرهنگی است در حالی‌که پیوست فرهنگی بسیار مهم و کارساز است.

دکتر قشقاوی منتخب مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی نیز که به‌عنوان یکی از مازندرانی‌ها در مجلس حضور دارد، میهمان این نشست بود، بزرگ‌ترین عامل افزایش سکته و سرطان، بی‌توجهی به معضل زباله است که باید حسابی و جدی در این خصوص فکر کنیم، اظهار داشت: خوش‌بختانه زمینه فراهم است و فقط اهتمام ویژه مسوولان را لازم دارد. متاسفانه استان ما به خاطر بی‌توجهی به بازیافت و زباله در مرز سرطان‌پروری قرار دارد.

دکتر قشقاوی با بیان این‌که در این دوره از مجلس شورای اسلامی، افراد قوی و باسابقه‌ای از استان مازندران به مجلس راه یافتند، اظهار داشت: به فضل الهی، حضور شما نخبگان و افراد قوی در مجلس باعث شکوفایی بیشتر استان مازندران شود.

دکتر علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به توانمندی‌های استان مازندران اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های استان مازندران بسیار بالاست. نادیده گرفتن استان مازندران در سطح ملی نیز، اشتباه بزرگی است. در هیچ کجای کشور نمی‌توانید این امکانات و ظرفیت‌هایی که در مازندران است را مشاهده کنید. ما در مازندران هم دشت داریم، هم کوه، هم دریا، هم جنگل و ...

کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی افزود: جایی که می‌تواند از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی استفاده کرده و مشکلات استان را برطرف نماید، دانشگاه است. در گذشته، مسوولان استان، دانشگاه‌ها و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها را ندیدند که امروز ما در حوزه پسماند مشکل داریم. اگر کارگروه‌های تخصصی آن زمان ایجاد می‌شد، اکنون ما این مشکلات را نداشتیم.

دکتر بابایی کارنامی در بخش دیگری از سخنانش به استفاده درست از نخبگان دانشگاهی در سایر کشور‌ها اشاره کرد و افزود: ما در حوزه‌های مختلف از دانشگاه‌های خود غافل شدیم. اکثر کشور‌هایی که موفق هستند به این خاطر است که دانشگاه‌های خود را وارد اتاق‌های فکر خود کرده‌اند. در بحث اقتصاد دریامحور هم نتوانستیم تا به امروز از این ظرفیت‌های علمی موجود در دانشگاه‌ها استفاده نماییم. ان‌شاءالله با تشکیل مجمع نمایندگان استان، باید به سرعت برنامه ریزی کرده و از این استراتژی در راه اعتلای استان بهره بگیریم.


دکتر یحیی کامیابی معاون اداری، مالی و پشتیبانی دانشگاه نیز در این نشست، با تاکید بر این‌که ۹۰ درصد اعتبارات صرف دستمزد و حقوق می‌شود، گفت: در سال گذشته با کمک نمایندگان استان به‌ویژه نماینده شهرستان بابلسر، اعتبار دانشگاه مازندران افزایش یافته است و انتظار داریم برای کسب موفقیت‌های بیشتر، کمک‌های بیشتری به دانشگاه مازندران شود.

دکتر کامیابی با گلایه از این‌که مسوولان استان، ۳درصد بودجه متوازن ما را به سایر دستگاه‌ها اختصاص می‌دهند، اظهار داشت: ما انتظار داریم که این اعتبار به دانشگاه‌های استان مازندران نیز اختصاص یابد.

دکتر جمال قاسمی معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به کارکرد کشوری و جهانی دانشگاه‌ها گفت: ما نباید به دانشگاه‌ها نگاه محلی داشته باشیم که بعضا به دانشگاه‌ها آسیب خواهد رساند. نگاه ما این است که اثرپذیری علمی دانشگاه باید در جامعه احساس شود.

دکتر قاسمی افزود: دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت، از وظایف مهم مجلس شورای اسلامی است. از نمایندگان انتظار داریم که راه برون‌رفت کشور ما از مشکلات موجود را که توجه ویژه به دانش بنیان و دانش‌پایه است در دستور کار قرار دهند. زیرا اگر از فرصت‌ها استفاده نکنیم، همان فرصت‌ها بعدا به چالش تبدیل خواهند شد.

دیگر خبرها

  • شهرک‌نشینان صهیونیست: نتانیاهو ما را به حال خود رها کرده‌است
  • ویدئو نوشت| کویت؛ جامانده از «جاده توسعه»
  • فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه ملی و بین‌المللی رسانه است
  • نقش ویژه مهندسی مکانیک سنگ را در توسعه کشور جدی بگیریم
  • فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه بین‌الملل رسانه است
  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • آجرلو: قطعا از مجلس خودرویی دریافت نمی‌کنم / خط قرمزمان دخالت در عزل و نصب دولتی است + فیلم
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران