Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «احسان آنقی» افزود: پلیس فتا با رصد مداوم  فضای مجازی و تمرکز بر کشف و شناسایی مجرمانی که از شرایط کرونا سوء استفاده می‌کنند هرگونه رفتار در حوزه احتکار یا گرانفروشی  اقلام بهداشتی و دارویی از قبیل ماسک، الکل، دستکش و دیگر اقلام تجهیزات را شناسایی و با خاطیان قاطعانه برخورد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: تاکنون ۹۵ اقدام مجرمانه از سوی کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی کشف شده که ۲۸ مورد مربوط به تشویش اذهان عمومی و احتکار مواد بهداشتی ضروری مردم  بوده و ۶۷ مورد نیز خارج از استان  شناسایی شده اند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد:  ۶۶ نفر در این خصوص احضار شده و تذکر و ارشاد تلفنی مبنی بر حذف مطالب منتشر شده در فضای مجازی گرفته اند.

سرهنگ آنقی عنوان کرد: در شرایط کنونی برخورد با شایعه‌سازان و منتشرکنندگان اخبار جعلی و کذب از مهمترین ماموریت‌های پلیس فتا در استان مرکزی است و با هر متخلفی که در صدد ایجاد تشویش اذهان عمومی و یا سوء استفاده اقتصادی از اوضاع فعلی باشند برابر قانون برخورد قضایی می‌شود.

وی گفت: اخبار و محتواهای بارگذاری شده در فضای مجازی، وضعیت خرید و فروش اقلام و تجهیزات بهداشتی و دارویی در سایت‌های فروشگاهی و کانال‌های شبکه اجتماعی در حال رصد دقیق و بررسی است و به محض رویت موارد مجرمانه برابر  ضوابط قانونی با متخلفان برخورد قضایی می‌شود.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از مردم درخواست کرد: اخبار موثق را از رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر دریافت کنند و از توجه و باز نشر اخبار و تصاویر غیر قابل اعتماد که در فضای مجازی در حال انتشار است خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی منعکس کنند.
دستگیری اعضای باند سارقان اماکن خصوصی در اراک

فرمانده انتظامی شهرستان اراک گفت: اعضای باند سارقان اماکن خصوصی کلانشهر اراک شناسایی و در چنگال قانون گرفنار آمدند.

سرهنگ «امیر مختاری» افزود: چند روز گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی و به‌ویژه سرقت از  پارکینگ‌های مجتمع‌های مسکونی کوی گردو شهرستان اراک، به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام شد که موضوع در قرارگاه تشدید مبارزه با سرقت پلیس شهرستان اراک مطرح و تمهیدات ویژه برای بررسی موضوع آغاز شد.
وی بیان کرد: با شروع تحقیقات تخصصی و اقدامات میدانی انجام شده،  سه نفر سارق دستگیر و بخش زیادی از اموال سرقتی نیز از آنان کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اراک ادامه داد: سارقان به ۲۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی و پارکینگ‌های مجتمع‌های مسکونی شهرستان اراک اعتراف کردند و در ادامه تحقیقات ماموران همدست دیگر  این سارقان نیز که در امر خرید اموال مسروقه با آنان مشارکت داشت، شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ مختاری اظهار داشت: متهمان دستگیر شده در این عملیات، پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

پنج واحد صنفی متخلف در آشتیان مهر و موم شد
فرمانده انتظامی شهرستان آشتیان گفت: پنج واحد صنفی متخلف در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و تشدید نظارت‌ها در پیشگیری از بیماری کرونا در این شهرستان مهر و موم شد.
سرهنگ«محمدعلی گودرزی» افزود: در پی شیوع ویروس کرونا و در اجرای مصوبات قرارگاه پدافند زیستی مبنی بر محدودیت فعالیت برخی صنوف، تشدید نظارت‌ها بر واحدهای صنفی در دستور کار ماموران پلیس این شهرستان قرار دارد و با جدیت دنبال می‌شود.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی انتظامی فضای مجازی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی انتظامی فضای مجازی ویروس کرونا اراک استان مرکزی انتظامی فضای مجازی شهرستان اراک اماکن خصوصی استان مرکزی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه فروش سوالات کنکور

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سردار " وحید مجید " با تشریح اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت آزمون های کنکور سراسری نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اظهار داشت: پرداخت و خبر داد : تعداد بیش از ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات آزمون سراسری شناسایی شده است .

وی افزود: با توجه به حساسیت مربوط به ایام کنکور و پیرو مجموعه اقدامات سال گذشته، از ابتدای امسال پلیس فتا فراجا ضمن هدایت و نظارت عملیاتی همه رده های پلیس سایبری در سراسر کشور در زمینه ارتقاء امنیت آزمون های کنکور سراسر نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کرده است.

این مقام ارشد پلیس سایبری ادامه داد : با انجام اقدامات اطلاعاتی ، عملیاتی و رصدهای تخصصی بالغ بر ۳۰۰ نشانگاه مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفته است که از این تعداد ۸۰ مورد موضوع تحت اقدام عملیاتی بوده و تعداد ۲۰ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی این صفحات ، کانال و اکانت که مدعی فروش و واگذاری سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ با قبولی تضمینی در کنکور و آزمون و یا واگذاری ادوات تقلب افزار بوده‌اند دستگیر و پرونده آنها به مراجع قضایی معرفی شد.

سردار مجید با اشاره به اینکه اقدامات لازم جهت شناسایی سایر مرتکبان و مجرمان در این رابطه در حال اجرا است، افزود: برابر رصدهای صورت گرفته و تحلیل روش های کلاهبرداری افراد مذکور مشخص شده است دریافت رمز ارز و مسکوکات طلا و سکه نیز یکی از روش های دریافت وجوهات از سوی مجرمان بوده است .

رئیس پلیس فتا فراجا خبر داد: تاکنون در این رابطه بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال معادل رمز ارز و تعداد ۵۰ قطعه انواع سکه طلا از این افراد کلاهبردار ، کشف و ضبط شده است.

سردار مجید با اشاره صریح به این موضوع که تا کنون هیچ گونه نمونه سوال از متهمان و مجرمان مرتبط با کنکور سراسری کشف نشده است، یکی از شگردهای این افراد را واگذاری نمونه سوالات ادوار گذشته عنوان نمود.

رئیس پلیس سایبری کشور خاطر نشان کرد: این افراد کلاهبردار در بسیاری از موارد پس از دریافت وجوهات از پاسخگویی به متقاضیان و مالباختگان امتناع نموده اند لذا هموطنان گرامی ضمن حفظ هوشیاری به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند.

این مقام مسئول گفت : در صورت مشاهده موارد مشکوک ؛ افراد می توانند بلافاصله با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره مند شوند .

دیگر خبرها

  • اجرای طرح برخورد با سارقان در دامغان/ ۸سارق دستگیر شدند
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه فروش سوالات کنکور
  • از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ ۳ نفر در حادثه رانندگی در فارس
  • کشف سکه‌های تاریخی از یک متهم در مسافرخانه ای در فسا
  • کشف ۲۰ تُن آرد احتکار شده در اسلامشهر
  • سارق زورگیر در شاهرود دستگیر شد
  • قتل خانم ۸۲ ساله در آباده و سرقت طلاجات او