Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-27@04:46:54 GMT

خالق «هری پاتر» هم به کرونا مبتلا شده!

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۶۴۶۹

جی. کی. رولینگ خالق کتاب‌های «هری پاتر» از جمله چهره‌هایی است که به ویروس کرونا مبتلا شده و از آن بهبود یافته است.

رولینگ دیروز دوشنبه در صفحه توییترش نوشت گرچه رسماً آزمایش ابتلا به ویروس کرونا را انجام نداده اما در دو هفته گذشته، همه علایم این بیماری از جمله مشکلات تنفسی را داشته است.

رولینگ گفته است اکنون کاملاً بهبود یافته و رهنمودهایی برای آنها که ممکن است مبتلا باشند ارایه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توصیه‌های پزشکان بیمارستان کویینز بریتانیا درباره مشکلات تنفسی خواست مردم این بیماری را جدی بگیرند و با اشتراک ویدیویی از یوتیوب از پزشکی در این بیمارستان نشان داده چگونه باید نفس کشید. در این فیلم نشان داده می‌شود که باید در دو مرحله، پنج نفس عمیق کشید و در ششمین نفس، یک سرفه بزرگ انجام داد و جلوی دهان را هم گرفت. وی توضیح می‌دهد که این عمل به باز شدن ریه‌ها کمک می‌کند. این پزشک همچنین از بینندگان می‌خواهد که صورت خود را روی بالش بگذارند و ۱۰ دقیقه نفس عمیق بکشند.

رولینگ در پست خودش نوشته است که از این توصیه‌ها استفاده کرده و این تکنیک به وی کمک کرده است تا بتواند بهبود یابد.

میراث موفقیت‌آمیز هری پاتر هنوز ادامه دارد و رولینگ با «هیولاهای شگفت‌انگیز و زیستگاه‌هایشان» این شخصیت‌ها را دنبال کرده است. قسمت سوم این فیلم به دلیل ویروس کرونا به تعویق افتاده است.

این نویسنده مشهور در حالی که خود بیمار بود، سعی کرد تا کودکان در قرنطینه را دلخوش و سرگرم کند و در روز یکم آوریل وب سایت «هری پاتر در خانه» را معرفی کرد و نوشت: حالا که مدارس تعطیل هستند دوست دارم کودکان در مدرسه جادوگری هری‌پاتر ثبت نام کنند و با هدیه‌های جادویی من سرگرم شوند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ویروس مشکلات بیمارستان بریتانیا یوتیوب پزشک هری پاتر کودکان مدرسه بریتانیا کودکان مشکلات ویروس هری پاتر هری پاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • خالق تیک‌تاک شایعه‌ها را تکذیب کرد: برنامه‌ای برای فروش این شبکه اجتماعی نداریم
  • تلاش مجدد آژاکس برای همکاری با گراهام پاتر
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!