Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سال گذشته هزار و ۷۰۰ تن بذر اصلاح‌شده برنج شامل ارقام پرمحصول هاشمی و شیرودی در گیلان تولید شد که بین کشاورزان توزیع می‌شود. ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علی درجانی ظهر امروز در جلسه حفاظت منابع آب در استانداری گیلان با اشاره به پروژه‌های زیرساختی حوزه کشاورزی استان اظهار داشت: پروژه‌ بهسازی آب‌بندان‌ها و اجرای طرح نوسازی اراضی شالیکاری در شهرستان‌ها با مشارکت کشاورزان و فرمانداران و تکمیل ساختمان شبکه‌های زهکشی و آبیاری از جمله پروژه‌های در حال اجرا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به پروژه‌های اجرایی که با هدف مصرف بهینه آب در استان اجرا می‌شوند اشاره و بیان کرد: توسعه مکانیزاسیون به‌‌ویژه در اراضی شالیکاری یکی از پروژه‌های با ظرفیت استفاده بهینه مصرف آب است که سال گذشته 93 درصد اعتبارات در این حوزه جذب شد و 700 دستگاه نشاءکار نیز به جمع دستگاه‌ها و تجهیزات کشاورزی افزوده شد.

درجانی با بیان اینکه جایگاه گیلان در جذب خط ویژه مکانیزاسیون از رتبه 13 به رتبه نخست ارتقاء پیدا کرد اظهار داشت: هم‌اکنون 78 پروژه مربوط به بخش کشاورزی در 16 شهرستان استان در حال اجرا است.

معاون سابق وزیر کشاورزی: فعالیت‌های کشاورزی ادامه یابد، چون کشاورزان کمتر در معرض کرونا هستندهشدار وقوع سیل در 21 استان/ هشدار هواشناسی به کشاورزانهشدارهای هواشناسی به کشاورزان تا 21 فروردین/هشدار وقوع سیلاب

وی با بیان اینکه استان گیلان یکی از کم‌مصرف‌ترین استان‌ها از لحاظ مصرف کود پتاسه در کشاورزی است ابراز داشت: مصرف این کود در استفاده بهینه آب بسیار موثر است و با توجه‌ به فواید آن، امسال اقدامات لازم برای جذب این نوع کود و اطلاع‌رسانی بیشتر به کشاورزان جهت مصرف کود پتاسه در دستور کار جهاد کشاورزی گیلان است.

درجانی از انجام شخم زمستانه در بیش از 78 درصد اراضی شالیکاری استان با رشد 3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و بیان داشت: تقویم زراعی نشاءکاری برنج براساس داده‌های هواشناسی و توصیه‌های مراکز تحقیقاتی تدوین شد که رعایت آن توسط کشاورزان موجب ریسک کمتر در تولید و مدیریت بهتر منابع و مصارف آب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به تولید و توزیع بیش از هزار و 700 تن بذر گواهی شده برنج امسال در گیلان بیان کرد: بخشی از این بذر تولید شده شامل ارقام پرمحصول هاشمی و بخشی نیز شیرودی و خزر است که بین کشاورزان توزیع می‌شود و به دنبال این هستیم که تا 2 سال آینده 5 هزار تن بذر گواهی شده برنج در استان تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان نیز در این جلسه با اشاره به حجم آب موردنیاز مصارف مختلف در سطح استان اظهار داشت: سال گذشته میزان مصرف آب از شبکه سفیدرود بالغ بر 2.5 میلیارد مترمکعب بوده است و هم‌اکنون مقدار آب موردنیاز استان در بخش کشاورزی بالغ بر 3.5 میلیارد مترمکعب است.

وحید خرمی با بیان اینکه هم‌اکنون با توجه به بارندگی‌های اخیر، حوزه بالادست سد سفیدرود در وضعیت مناسبی قرار دارد و نگرانی از لحاظ به وجود آمدن سیلاب وجود ندارد افزود: لایروبی انهار کشاورزی گیلان نیز آغاز شده اما نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتری است و هم‌اکنون لایروبی 230 کیلومتر از انهار گیلان انجام شده و شرایط دسترسی به آب موردنیاز در فصل زراعی جدید نیز مطلوب است.

انتهای پیام/612/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی گیلان جهاد کشاورزی هم اکنون شده برنج تن بذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۲۷ هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری

ایسنا/گیلان نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه گیلان از برگزاری نوبت اول آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ امروز و فردا(۶ و ۷ اردیبهشت‌ماه) با حضور ۲۷ هزار و ۸۰۰ داوطلب در استان خبر داد.

ارسلان دمیرچی امروز ششم اردیبهشت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نوبت اول آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ امروز و فردا(۶ و ۷ اردیبهشت‌ماه) با حضور ۲۷ هزار و ۸۰۰ داوطلب همزمان با سراسر کشور در ۱۴ شهرستان استان برگزار می‌شود.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه گیلان افزود: از مجموع تعداد داوطلبان کنکور، ۱۸ هزار و ۱۷۵ نفر داوطلب خانم معادل ۶۵ درصد و ۹ هزار و ۶۲۶ نفر داوطلب آقا معادل ۳۵ درصد هستند.

دمیرچی گفت: صبح امروز آزمون گروه‌های ریاضی و فنی و انسانی، عصر امروز آزمون گروه زبان‌های خارجی و هنر برگزار می‌شود. صبح فردا، ۷ اردیبهشت‌ماه هم آزمون گروه علوم تجربی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آزمون گروه ریاضی و فنی با شرکت ۳۶۸۲ داوطلب و گروه علوم انسانی با ۸۲۹۲ داوطلب در حال برگزاری است، تصریح کرد: ۲۶۹۵ داوطلب هم در گروه زبان‌های خارجی و ۱۲۱۹ داوطلب در گروه هنر عصر امروز با هم رقابت می‌کنند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه گیلان با بیان اینکه نوبت دوم آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در ۷ و ۸ تیرماه برگزار می‌شود، افزود: فردا هم ۱۱ هزار و ۹۱۳ نفر از داوطلبان گروه علوم تجربی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • رقابت بیش از ۲۷ هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • رقابت بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی در ۲ گروه آزمایشی
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد