Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@07:31:37 GMT

قیمت طلا کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۶۶۵۶

به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، با افزایش ارزش اوراق قرضه قیمت طلا در معاملات امروز از بالاترین رقم یک ماه گذشته کاهش یافت اما نگرانی در مورد رکود اقتصادی این کاهش را محدود کرد.

هر اونس طلا با 2.71 دلار کاهش 1658.26 دلار فروخته شد. طلا در ساعات اولیه معاملات به 1671.40 دلار بالاترین یک ماه گذشته رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلا روز گذشته 2.8 درصد رشد قیمتی را ثبت کرده بود.

میشائیل مک کارتی، تحلیلگر ارشد بازارهای سی ام سی گفت این بازگشت قیمت مورد انتظار بود.

«اما کاملا مشخص است که روند کوتاه مدت افزایشی است. افزایش ارزش اوراق قرضه بر طلا تاثیر نداشته زیرا طلا شبانه همراه افزایش اوراق قرضه هم افزایش یافت...به نظر می رسد گسست جدی در ارتباط عکس میان طلا و رشد دارایی ها وجود دارد.»

مک کارتی معتقد است که فضای حاکی از کاهش نرخ بهره و وجود نگرانی های زیادی در مورد اقتصاد، می تواند قیمت طلا را در هفته ها و ماه های آتی به 1700 دلار در هر اونس برساند.

به منظور تزریق پول در اقتصادهایی که با شیوع کرونا مواجه شده اند، بانک های مرکزی، سیاست های انبساطی یا فروش اوراق و دارایی های مالی دولتی را در پیش گرفته اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا

به گزارش خبرگزاری مهر، هر اسکناس دلار امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۱۴۲ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۴۴ هزار و ۳۸ تومان داد و ستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۱۴۲ تومان افزایش نسبت به روز کاری قبل، ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو با افزایش ۳۵۲ تومانی به ۴۷ هزار و ۸۸ تومان و حواله آن با افزایش ۳۴۸ تومانی نسبت به دیروز، ۴۳ هزار و ۹۶۷ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری با ۳۹ تومان افزایش قیمت به ۱۱ هزار و ۹۹۱ تومان رسید و حواله درهم ۱۱ هزار و ۱۹۶ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۳۹ تومان افزایش داشته است.

کد خبر 6088007 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد