Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@23:43:54 GMT

ابررایانه‌های جهان با کرونا مقابله می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۶۸۹۰

ابررایانه‌های جهان با کرونا مقابله می‌کنند

محققان انگلیسی، آمریکایی و اروپایی به برخی از قدرتمندترین ابررایانه های جهان دسترسی یافته اند تا فرایند تولید واکسن یا درمان ویروس کرونا را تسریع کنند. به گزارش  پول نیوز، ابر رایانه ها نقش مهمی در تحقیقات درباره ویروس کرونا دارند و می توانند به تولید هر چه سریع تر درمان برای این بیماری کمک کنند. 
ماشین های قدرتمند می توانند انبوهی از اطلاعات وسیع را طی چند روز پردازش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بدان معنا است که آنها می توانند مخزنی از داروهای آنتی ویروس احتمالی از جمله داروهایی که هم اکنون برای درمان بیماری های دیگر استفاده می شوند را به سرعت اسکن کنند.   
در همین راستا محققان دانشگاه کالج لندن همراه صدها محقق از سراسر اروپا و آمریکا به برخی از قدرتمندترین رایانه های جهان دسترسی دارند تا به درمان این ویروس کمک کنند. سریع ترین رایانه جهان به نام Summit در آمریکا و نهمین رایانه سریع دنیا (SuperMUC-NG) در آلمان نیز جزو این ابررایانه ها هستند.
این ابررایانه ها می توانند مخزن های بزرگی از ترکیبات دارویی را تحلیل و نمونه هایی را شناسایی کنند که قادر به پیوند زدن با پروتئین های اسپایک روی سطح ویروس کرونا هستند.این ترکیبات پس از پیوند با پروتئین های ویروس از ابتلای انسان به آن جلوگیری می کنند.
 پیتر کانوی از دانشگاه  کالج لندن می گوید: ما از قدرت خارق العاده ابر رایانه ها برای جستجوی سریع در تعدادی از ترکیباتی استفاده می کنیم که ویروس کرونا را کنترل می کنند. همچنین با استفاده از همین رایانه ها اما با الگوریتم هایی مختلف فهرست ترکیبات یافت شده را بررسی و ارتقا می دهیم.
به این ترتیب می توان پیش از تحقیقات وسیع تر، ترکیباتی را شناسایی کرد که شانس بیشتری برای درمان این ویروس دارند. 
به گفته محققان ابررایانه ها می توانند به توسعه واکسن ویروس کرونا نیز کمک کنند، شیوع ویروس در جامعه را بررسی کنند و علاوه بر آن منبع و ساختار آن و همچنین واکنش ویروس با سلول های انسانی را تحلیل کنند.


منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ویروس رایانه ترکیبات دارویی ابر رایانه کرونا ابررایانه ها ویروس کرونا رایانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد

رامین نارویی مدیرعامل انجمن سرای امید و همدلی حامی کودکان سیستان و بلوچستان گفت: شخصیت دوران کودکی همانند پی یک ساختمان بوده، بنابراین زمانی می‌توانیم روی یک پی ساختمانی بنا کنیم که مستحکم باشد، در واقع تربیت یک فرآیند است که باید حتما از دوران کودکی شکل بگیرد.

وی اظهارداشت: نقش پدر و مادر در شکل گیری شخصیت، رفتار و احساسات کودکان بسیار موثری و تعیین کننده است.

لیلا سایگانی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: انجام کار‌های فرهنگی و آموزشی، سبب ارتقای شاخص‌های آگاه سازی، شناسایی و پرورش استعداد‌ها و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

در پایان ضمن تجلیل از کودکان نمونه خاش، از مسوولان و حامیان حقوق کودکان و خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در این شهرستان تقدیر به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان