Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@14:02:15 GMT

سیستمی که تکامل کروناویروس را بررسی می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۷۹۱۸

سیستمی که تکامل کروناویروس را بررسی می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین ایسنا به نقل از وب‌ سایت رسمی دانشگاه علوم پزشکی تگزاس، یک گروه پژوهشی بینارشته‌ای در حال همکاری با یکدیگر هستند تا بتوانند با کووید- ۱۹ مقابله کنند. آنها سیستم جدیدی ابداع کرده‌اند که می‌تواند به پژوهشگران کمک کند تا با سرعت بیشتری به ارزیابی و ارائه واکسن و همین‌طور شناسایی بیماران بپردازند و نحوه تکامل ویروس را نیز نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان "دانشگاه علوم پزشکی تگزاس" (UTMB) با مهندسی یک سیستم ژنتیکی معکوس، سیستم جدیدی برای ارزیابی کروناویروس ابداع کرده‌اند.

این سیستم ژنتیکی معکوس، یکی از کارآمدترین ابزار برای بررسی و غلبه بر ویروس‌ها به شمار می‌رود، زیرا به پژوهشگران امکان می‌دهد تا ویروس را به آزمایشگاه ببرند و آن را در پتری‌دیش مورد بررسی قرار دهند. پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تگزاس با کمک این سیستم، گونه‌ای از کروناویروس را مهندسی کرده‌اند که با عفونی کردن یک سلول، آن را به رنگ سبز درمی‌آورد.

کروناویروس جدید بیشتر چه کسانی را مبتلا می‌کند؟

"پی یونگ شای" (Pei Yong Shi)، سرپرست این پژوهش گفت: شاید بتوان این ویروس را برای تشخیص سریع بیمار مبتلا به کروناویروس و ارزیابی واکسن‌هایی که از عفونت پیشگیری می‌کنند، به کار گرفت. این ویروس به ما امکان می‌دهد تا نمونه‌های به دست آمده از بیماران را طی ۱۲ ساعت مورد بررسی قرار دهیم.

"ژوپینگ ژی" (Xuping Xie)، از پژوهشگران پروژه و طراح این سیستم ژنتیکی گفت: این فناوری می‌تواند زمان لازم را برای ارزیابی واکسن‌های در حال ساخت و ورود آنها به بازار، به صورت قابل توجهی کاهش دهد. دانشگاه علوم پزشکی تگزاس مفتخر خواهد بود که این فناوری را به صورت گسترده در اختیار پژوهشگران دانشگاهی و صنعتی قرار دهد که برای ابداع همتایان آنها تلاش می‌کنند.

"وینیت مناکری" (Vineet Menachery)، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تگزاس گفت: این سیستم ژنتیکی، به ما امکان می‌دهد تا تکامل کروناویروس را بررسی کنیم و به منبع شکل‌گیری آن پی ببریم. این سیستم، یک ابزار مهم برای جامعه پژوهشی فراهم خواهد کرد.

این پژوهش، در مجله " Cell Host & Microbe" به چاپ رسید.

کد خبر 498819 برچسب‌ها علم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: علم سیستم ژنتیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۷۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از تکامل در پورشه (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • بخشی از تکامل در پورشه (فیلم)
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «تگزاس» (فیلم)
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • لحظات دردناک تگزاس و نیویورک
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • سیر تکامل ب‌ ام‌ و را خیلی سریع ببینید
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکایی که تا این لحظه شاهد تحصن و تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین بودند
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران