Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:09:31 GMT

۳۰ فصل مرمت ابنیه و آثار تاریخی لرستان انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۸۲۷۹

۳۰ فصل مرمت ابنیه و آثار تاریخی لرستان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید امین قاسمی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: به منظور حفظ و احیا آثار تاریخی فرهنگی استان لرستان ۳۰ فصل مرمت ابنیه تاریخی در سال ۹۸ صورت گرفت.

وی، بیان داشت: مرمت بخشی از قلعه فلک الافلاک خرم آباد و مجموعه باغ گلستان، پل‌ها، حمام‌ها، خانه‌های تاریخی، کاروانسراها، و مساجد از جمله اقداماتی است که در راستای حفاظت از آثار تاریخی لرستان در سال ۹۸ انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه بیش از ۸ میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان از اعتبارات ملی و استانی برای مرمت آثار تاریخی لرستان در سال ۹۸ هزینه شده افزود: بیشتر این طرح‌ها مرمت‌های اضطراری و حفاظتی بوده که در راستای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی سیل صورت گرفته است.

کد خبر 4895021

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی لرستان امین قاسمی مرمت آثار تاریخی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام فاصله گذاری اجتماعی گرگان شهرکرد طرح غربالگری بیرجند بارش باران روز طبیعت ماسک طبی ضدعفونی آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۸۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود

تین نیوز

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی گفت: ایجاد شبکه خانه موزه ها و تهیه اطلس فرهنگی شهر تهران دو پروژه ای هستند که در چارچوب برنامه ریزی کلان اجرا می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیدمحمد ناظم رضوی با تاکید بر اینکه پروژه مرمت و تبدیل به موزه «پرواز» آشیانه پرواز قلعه مرغی که اولین فرودگاه شهر تهران است را در سال گذشته آغاز کردیم، گفت: در فاز اول این پروژه بحث مرمت اضطراری مطرح است که در این راستا سازه هایی که بیش از ۱۰۰ سال قدمت تاریخی دارند و آسیب دیده اند را مرمت می کنیم. پس از تکمیل مرمت اضطراری بحث تبدیل این آشیانه به موزه پرواز را خواهیم داشت.

ناظم رضوی با اشاره به اینکه پروژه البرز لشگرک نیز یکی از پروژه هایی است که سال هاست در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار دارد، خاطرنشان کرد: با دستور شهردار و همکاری بخش های مختلف شهرداری به خصوص در بحث های مالی، عملیات مرتبط با تکمیل فضای تجاری این پروژه به پایان رسیده است و به زودی مجموعه البرز لشگرک به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ۲ پروژه در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار دارد، بیان کرد: برنامه ریزی عملیاتی برای فضاهای فرهنگی شهر تهران با همکاری مرکز مطالعات، ایجاد شبکه خانه موزه ها و تهیه اطلس فرهنگی شهر تهران دو پروژه ای هستند که در چارچوب برنامه ریزی کلان برای آینده زیرساخت های فرهنگی شهر تهران اجرا می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • نورپردازی برج آزادی با نام خرم آباد
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود