Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@13:47:32 GMT

«خروج» ۶۰ فیلم را از ترافیک اکران خارج کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۸۳۴۳

«خروج» ۶۰ فیلم را از ترافیک اکران خارج کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، روز گذشته سازمان سینمایی اعلام کرد؛ فیلم‌های سینمایی اکران‌نشده درصورت عرضه در شبکه نمایش خانگی معادل ۲۰ درصد مبلغ قرارداد علاوه بر قراردادی که با آن سامانه‌ها دارند مورد حمایت قرار می‌گیرند.  

سیدضیاء هاشمی رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران درباره مصوبه سازمان سینمایی در حمایت ۲۰ درصدی از نمایش آنلاین فیلم‌ها گفت: با توجه به اینکه سینما ظرفیت اکران نمایش همه آثار را ندارد، اینکار تجربه بسیار خوبی خواهد بود تا آثار آماده نمایش خود را در معرض دید مخاطب گسترده‌ای قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاری که شرکت‌های بزرگی همچون نتفلیکس یا HBO انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: ۲ امکان برای آثار وجود دارد؛ واگذاری VOD که مبلغ مورد توافق دریافت می‌شود و صورت دوم پخش آنلاین آثار است که بر اساس کلیک‌های مخاطب از شرکت پخش مبلغ توافق شده را دریافت می‌کنند که مبلغ قابل توجهی است. مشوق سازمان سینمایی در شرایط فعلی و در خانه ماندن افراد بسیار خوب است که می توان برای آن اگر قرارداد ثابتی ندارند، بین ۲۰ تا ۳۰ درصد در نظر گرفته شود که بسیار شایسته است.

 وی در ادامه تاکید کرد: در شرایط فعلی که پیش بینی برای گشایش اماکن فرهنگی از جمله سالن‌های سینما وجود ندارد، بهتر است شبکه خانگی از فیلم ایرانی تغذیه کند زیرا هر زمان که  امکان اکران جدی به وجود بیاد حداقل سینما ۴ ماه کلیدی خود را از دست داده است از سوی دیگر با بازگشایی سینماها اقبال مخاطب به روزهای گذشته به سرعت بر نخواهد گشت، و ماه‌هایی را پیش رو خواهیم داشت که با کمی مخاطب سالن ها مواجه هستند.
‌  
مرتضی شایسته مدیر هدایت فیلم با تایید طرح حمایت سازمان سینمایی از عرضه آثار سینمایی در نمایش خانگی گفت: با اجرای درست این طرح حدود ۶۰ فیلم از صف اکران سال‌جاری جدا خواهد شد و بار اکران سبک می‌شود. وی، اصل طرح حمایت از عرضه آثار سینمایی در حوزه نمایش خانگی را مناسب حال این روزهای سینما دانست و گفت: در شرایط کنونی و تعطیلی ناخواسته سالن های سینما و شلوغی صف اکران چاره ای نیست جز اجرای درست این طرح که می‌تواند باری از دوش سینمای ایران بردارد.

شایسته در ادامه با تاکید بر پایین بودن درصد رقم حمایت از آثار مشمول این طرح گفت: سازمان سینمایی می‌تواند به نوعی با تضمین جلوگیری از زیان‌دهی آثار در شکل‌گیری درست این طرح نقش حمایتگری خود را افزایش دهد.

وی بیان کرد: با اطمینان می‌گویم ارقامی را که موسسات پخش ویدیویی در این شرایط به صاحبان آثار پیشنهاد می‌دهند آنقدر کم است که با افزودن ۲۰ درصد حمایت سازمان سینمایی به آن هم چاره‌ساز و مشوق برای بهره‌برداری از این طرح نیست.

تهیه کننده فیلم «آتش بس» با توجه پایین بودن مبالغ دریافتی صاحبان آثار و اینکه فیلم‌هایشان امکان اکران سراسری را از دست می‌دهند، خواستار تعیین حداقل مشخص در کف قیمتی برای خریداری آثار از سوی موسسات نمایش خانگی و نظارت پیگیر و مستمر سازمان سینمایی شد.
 

کد خبر 499032 برچسب‌ها كرونا در ايران سینمای ایران سینما چهره‌ها

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران سینمای ایران سینما چهره ها سازمان سینمایی نمایش خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، «خاتی» نام اثر جدید فریدون نجفی هنرمند فیلم‌ساز استان است که قصد دارد آن را با تهیه‌کنندگی محمد کمالی پور، کارگردانی کند.
نجفی که علاوه بر کارگردانی در مقام نویسنده فیلم‌نامه خاتی، موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی را به دست آورده است، ساخت این اثر را به‌زودی به‌عنوان سومین فیلم بلند خود آغاز می‌کند.
نجفی پیش از این ۲ اثر سینمایی با نام «بچه گرگ‌های دره سیب» و «اسکی‌باز» را با استفاده از مفاهیم و عناصر زندگی بختیاری‌ها به روی پرده سینما برده است که این آثار توانسته‌اند در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی موردتوجه قرار گرفته و جوایز متعددی را به خود اختصاص دهند.
این هنرمند فیلمساز علاوه بر آثار سینمایی چندین فیلم کوتاه و مستند را نیز تهیه‌کنندگی و کارگردانی کرده است که «خانه فاطمه کجاست؟»، «یار دوازدهم»، «خروسک» و «آخرین کوچ» از جمله این آثار به شمار می‌روند.

دیگر خبرها

  • دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
  • «مست عشق»، «سال گربه» را جاگذاشت/ عبور «آسمان غرب» از «آپاراتچی»
  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • ۳ فیلم در راه اکران