Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوروش کیانی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در کنار همه اقدامات برای مقابله با ریزگرد در کانون های گرد و غبار و مساله تثبیت شن های روان، نهالکاری در کانون ها در مراحل پایانی قرار دارد و تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان این که هفت کانون گرد و غبار شناسایی شده اظهار داشت: این کانون ها در شهرستانهای مختلف مانند اهواز، خرمشهر، هویزه، کارون، ماهشهر و هندیجان پراکنده شده اند و  مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که ۳۶۰ هزار هکتار عرصه این کانون های گرد و غبار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به انجام اقداماتی به منظور تثبیت کانون های گرد و غبار  از سال ۹۵ تا کنون توضیح داد: تاکنون اقدامات مختلفی مانند  نهالکاری و آبیاری نهال ها، بوته کاری، قرق، مدیریت چرا، مرطوب سازی و پخش آب برای مقابله با گرد و غبارهای با منشا داخلی انجام شده است.

وی با اشاره به روند نهال کاری در کانون های گرد و غبار بیان کرد: در کارهای بیولوژیکی قطعا مشکلاتی وجود خواهد داشت، در سیل اخیر نیز برخی نقاط نهالکاری شده دچار آبگرفتگی شد که نهال ها آسیب دیدند اما مجددا واکاری شدند و اکنون دارای پوشش گیاهی خوبی است.

کیانی با بیان اینکه کارهای تدوین مطالعاتی و بازنگری مطالعات به طور همزمان در حال انجام است بیان کرد: سال ۹۸ در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از کانون های گرد و غبار نهال کاری شد که بخشی از آن به خاطر سیل اجرایی نشد، در سال جاری  نیز عملیات نهالکاری حدود ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کانون های گرد و غبار با کمک بسیجیان آغاز شده  است.

به گزارش ایرنا پس از توفان شدید گرد و غبار بهمن سال ۹۵ در خوزستان،  طرح مهار کانون‌های گرد و غبار در این استان به صورت اضطراری آغاز شد اولویت این طرح مهار کانون‌های فوق بحرانی در جنوب و جنوب شرق اهواز موسوم به کانون شماره ۴ با وسعت ۱۱۲ هزار هکتار است برای نهال‌کاری در کانون بحرانی (کانون های ۳ و ۴) برنامه ۱۰ ساله پیش بینی شده که شامل عملیات بیولوژیک (نهالکاری) و پخش سیلاب به صورت مصنوعی در هورهای محلی است.

برچسب‌ها ریزگرد منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریزگرد منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی ریزگرد منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی کانون های گرد و غبار کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، مسعود گرگیج افزود: سالانه در هرمزگان ۲۰۰ هزار اصله انواع نهال مرکبات پیوندی تولید می‌شود.
وی گفت: رقم‌های نهال‌های پیوندی گرمسیری و نیمه گرمسیری شامل؛ لیمو شیرین، لیمو ترش، نارنگی، انبه، زیتون بندری، کنار، انجیر، سه پستان و انگور است.
گرگیج افزود: ۱۱ نهالستان در شهرستان‌های رودان و حاجی آباد فعال هستند.

بیشتربخوانید:برداشت لیموترش نوبرانه از باغ‌های توکهور و هشتبندی

دیگر خبرها

  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان