Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@04:53:34 GMT

سرعت اینترنت شهرهای تهران و قم 2 برابر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۰۳۴۰

سرعت اینترنت شهرهای تهران و قم 2 برابر می‌شود

نایب رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: شهرهای تهران و قم به عنوان پایلوت در طرح تغییر ADSL به VDSL قرار گرفتند و سرعت اینترنت این دو شهر به میزان دو برابر افزایش پیدا می کند.

سجاد بنابی نایب رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به افزایش دو برابر سرعت اینترنت در شهرهای تهران و قم گفت: یکی از طرح‌های شرکت ارتباطات زیرساخت، تغییر مودم‌های ADSL به فناوری VDSL است که می‌تواند با افزایش یک و‌نیم تا دو برابری به طور میانگین سرعت اینترنت را زیاد کند، به طوری که این سرعت با تعویض مودم تا ۷۰ مگابیت در ثانیه نیز امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* تغییر مودم‌های ADSL به فناوری VDSL

وی افزود: این طرح برای ۳۲ استان کل کشور درنظر گرفته شده است. بعد از شهرهای تهران و قم، دیگر استان‌ها نیز اقدام به اجرای این طرح خواهند کرد. در واقع نمایندگان شرکت شاتل و مخابرات با همه مشترکان تماس گرفته و تغییر مودم‌های ADSL به فناوری VDSL را توضیح می‌دهد که در صورت تأئید آنها افزایش سرعت اینترنت آنها انجام خواهد شد.

* اجرای طرح افزایش سرعت اینترنت بین ۶ ماه تا یکسال طول می کشد

بنابی تصریح کرد: اجرای این طرح برای تمامی استان‌های کشور به طور میانگین بین ۶ ماه تا یکسال طول خواهد کشید. البته در حال حاضر شرکت‌های ارتباطات زیرساخت آمادگی لازم را برای اجرای این طرح دارد.

* جایگزینی فناوری VDSL سرعت اینترنت را حداکثر پنج برابرمی کند

وی ادامه داد: جایگزین کردن فناوری ADSL از سیم مسی تلفن به فناوری VDSL که از فیبر نوری استفاده می‌شود، این توانایی را دارد تا سرعت اینترنت را حداکثر پنج برابر افزایش دهد.

لینک کوتاه: asriran.com/0031wk

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اینترنت شهرهای تهران و قم ارتباطات زیرساخت سرعت اینترنت فناوری VDSL

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی باید از دانش و فناوری‌های جدید بهره گرفت، ابراز داشت: وجود شرکت‌های دانش بنیان و روی آوردن آنها به بخش کشاورزی از جمله نیازهای اساسی است.

وی ضمن بیان اینکه تنها هفت درصد شرکت‌های دانش بنیان معادل ۷۰۰ شرکت در بخش کشاورزی فعال هستند، افزود: با توجه به نیاز کشور این میزان شرکت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا شرکت‌های دانش بنیان پا را فراتر نهاده و در این مقوله‌ها ورود کنند.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه صنف و صنعت کشور نیز یک و نیم تن گندم نیاز دارند، تصریح کرد: با بهره‌گیری از دانش و فناوری نوین داخلی افزایش تولید گندم در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه افزایش تولید گندم تا ۱۹ میلیون تن هدف گذاری شده است، افزود: با رشد بهره‌وری در تولید گندم و فناوری‌های جدید معتقدیم این هدف گذاری محقق خواهد شد.

کد خبر 6088589

دیگر خبرها

  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • استفاده از راهکار‌های اصولی و فنی به جای قطع اینترنت در زمان کنکور
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • افت و خیز سرعت اینترنت ایران در داشبوردهای جهانی