Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد نفریه رییس کمیته پیشگیری از بیماری‌ها واگیر بهزیستی گفت: برای تامین تجهیزات پزشکی در ابتدا هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سخت بود و تقریبا هیچگونه خدماتی به مراکز بهزیستی داده نمی شد؛ اکنون بیش از یک و نیم ماه است که پیگیر تامین این تجهیزات برای مراکز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نیاز جدی مراکز بهزیستی به تجهیزات پزشکی گفت: مراکز بهزیستی، تجهیزات پزشکی مانند دستکش و لباس مخصوص را با چند برابر قیمت از بازار آزاد تهیه می کنند.

مراکز بهزیستی، تجهیزات پزشکی مانند دستکش و لباس مخصوص را با چند برابر قیمت از بازار آزاد تهیه می کنند

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: اقدامات درمانی در مراکز بهزیستی انجام نمی شود بلکه این مراکز تحت فشار پیشگیری از آلودگی به کرونا قرار دارند و نسبت مرگ و میر در مراکز بهزیستی، اختلاف معناداری با مدت مشابه سال گذشته ندارد.

نفریه با بیان اینکه مشکل تجهیزات پزشکی و بهداشتی نیز همچنان پابرجاست و هیچ سهمیه‌ای در این رابطه به بهزیستی اختصاص نیافته گفت: بیشترین میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در مراکز بهزیستی در مراکز سالمندان و کمترین آن مربوط به مراکز شبه خانواده (کودکان) است. نسبت مرگ و میرها در مراکز نگهداری بهزیستی در مقایسه با مراکز نگهداری در کشورهای اسپانیا و فرانسه کمتر است. سالمندان و معلولان بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

وی افزود: ابتلا به کرونا در مراکز نگهداری سالمندان، معلولان ذهنی و روانی مزمن، شبه خانواده و معتادان مشاهده شده است. حتی موارد مشکوک را هم به پای مثبت شدن کرونا می گذاریم.

بیشترین میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در مراکز بهزیستی در مراکز سالمندان و کمترین آن مربوط به مراکز شبه خانواده (کودکان) است

به گفته نفریه، بیشترین مرگ و میر مربوط به مراکز سالمندان و کمترین مربوط به مراکز شبه خانواده است.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار سازمان بهزیستی کشور با گلایه از مشکل تامین تجهیزات پزشکی برای مراکز بهزیستی گفت: بهزیستی علاوه بر یارانه به مراکز بهزیستی بودجه کمکی جهت تامین تجهیزات پزشکی پرداخت می کند.

نفریه افزود: تمام مراکز نگهداری بهزیستی از ۲۷ بهمن سال گذشته در حالت قرنطینه به سر می برند؛ آلودگی کرونا در مراکز بهزیستی نیز در حال مدیریت است. آلودگی این مراکز به کرونا اجتناب ناپذیر بود چون به هر حال سرنشینان کشتی وسط آب هم به این ویروس آلوده شده اند چه برسد به مراکز بهزیستی که به هرحال پرسنلی دارد که در رفت و آمد هستند و مراکز بزرگی به شمار می روند.

بتلا به کرونا در مراکز نگهداری سالمندان، معلولان ذهنی و روانی مزمن، شبه خانواده و معتادان مشاهده شده است. حتی موارد مشکوک را هم به پای مثبت شدن کرونا می گذاریم

درمان کرونا با مواد مخدر افسانه است

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار سازمان بهزیستی کشور درمان کرونا با مواد مخدر را افسانه خواند و گفت: ابتلا به کرونا در مراکز نگهداری معتادان بهزیستی نیز مشاهده شده و مافیای مواد مخدر از افسانه هایی استفاده می کند مبنی براینکه «تریاک لاغرکننده است، قندخون را پایین می آورد یا کرونا را درمان می کند»؛ این ادعاها اشتباه است و ریشه در مافیای مواد مخدر دارد.

نفریه افزود: ادعای درمان کرونا با مواد مخدر مانند ادعای درمان کرونا با الکل است و اکنون مشاهده می شود که در برخی مناطق شمار قربانیان الکل بیشتر از قربانیان کرونا است.

* عکس تزیینی است.

ایرنا

انتهای پیام/

20 / 20 محمد نفریه مرکز نگهداری بهزیستی رییس کمیته پیشگیری از بیماری‌ها واگیر کرونا تامین تجهیزات پزشکی کمبود دستکش و لباس مخصوص درگیری ۵۰ مرکز نگهداری بهزیستی با کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مرکز نگهداری بهزیستی کرونا تامین تجهیزات پزشکی کمیته پیشگیری از بیماری تامین تجهیزات پزشکی مراکز بهزیستی مراکز نگهداری نگهداری بهزیستی درمان کرونا مربوط به مراکز کرونا در مراکز شبه خانواده مواد مخدر مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: عباس عبادی گفت: اکنون ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت هستند.
وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده اند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و ... در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آنها در مجلس بتوان اقدمات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان