Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@23:05:44 GMT

هشدار درباره احتمال ابتلای 200 هزار عربستانی به کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۲۵۷۱

هشدار درباره احتمال ابتلای 200 هزار عربستانی به کرونا

وزارت بهداشت عربستان سعودی با استناد به چند پژوهش هشدار داد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا طی هفته‌های آتی، حداکثر به 200 هزار نفر می‌رسد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «توفیق الربیعه» وزیر بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد که ریاض با «شفافیت کامل» با بحران کرونا برخورد می‌کند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «العربیه»، وی طی یک کنفرانس خبری توضیح داد که دولت عربستان هفت میلیارد ریال دیگر برای مبارزه با کرونا اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه ابراز تاسف کرد که برخی با این بحران با جدیت کافی برخورد نمی‌کنند و هنوز میانگین تردد در کشور بالاست و این امر مانع تحقق هدف مطلوب دولت در مبارزه با کرونا می‌شود. برخی به ممنوعیت تجمع‌ها پایبند نیستند و ممکن است شمار مبتلایان به این بیماری به اندازه‌ای برسد که خارج از توان رسیدگی ودرمان بخش سلامت و بهداشت کشور باشد.

وزیر بهداشت عربستان گفت که مهار کرونا در این کشور می‌تواند بین چهار ماه تا یک سال طول بکشد.

وی درباره افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشور گفت: افزایش شمار مبتلایان در کشور در درجه نخست به همکاری همگانی و پایبندی به توصیه‌ها و راهنمایی‌های صورت گرفته دارد. بر اساس اصل شفافیت در این‌باره که ما به آن پایبندیم باید شما را در جریان نتایج چهار پژوهش مختلف صورت گرفته از سوی کارشناسان سعودی و بین‌المللی متخصص بیماری‌های واگیردار قرار دهم.

توفیق الربیعه ادامه داد: بر اساس این پژوهش‌ها انتظار می‌رود که شمار مبتلایان طی هفته‌های آتی حداقل به ۱۰ هزار نفر و حداکثر به ۲۰۰ هزار نفر برسد. بی‌تردیدی پایبندی ما به دستورات و توصیه‌ها شمار مبتلایان را به حداقل خواهد رساند و عدم پایبندی به آن شمار مبتلایان را بسیار بالا خواهد برد.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی «محمد العبد العالی»، سخنگوی وزارت بهداشت عربستان سعودی، طی ۲۴ ساعت گذشته، با ثبت  ۲۰۳ مورد جدید ابتلا به ویروس جدید کرونا، شمار مبتلایان به این ویروس در عربستان به ۲ هزار و ۷۹۵ نفر رسیده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس شمار مبتلایان بهداشت عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که طی آن ۵۱ نفر شهید و ۷۵ نفر زخمی شدند.

به گفته مسؤولان این وزارتخانه، پیکر‌های شهدا و شماری از مجروحان همچنان زیر آوار و در خیابان‌ها هستند و حملات مستمر رژیم اشغالگر اجازه دسترسی نیرو‌های امدادی و هلا احمر را به آن‌ها نمی‌دهد.

دیگر خبرها

  • افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور