Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از رهبران ائتلاف فتح عراق تاکید کرد: هیچ مشکلی وجود ندارد که عراق به طور همزمان روابط خوبی با تهران و واشنگتن داشته باشد.

به گزارش ایسنا ، غضنفر البطیخ، یکی از فرماندهان ائتلاف فتح عراق در گفت‌وگو با شبکه المربد تاکید کرد: هیچ ممانعتی وجود ندارد که عراق همانند برخی کشورهای حاشیه خلیج(فارس) مثل عمان و قطر به طور همزمان روابط خوبی با ایران و آمریکا داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما هیچ ممانعتی نداریم که بغداد هم با ایران و هم با آمریکا هیچ مشکلی نداشته باشد.

این مسئول عراقی در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکا در برخی کشورهای حاشیه خلیج(فارس) پایگاه نظامی دارد و این کشورهای عربی همزمان روابط خوبی با ایران دارند. تفاوت عراق با این کشور ها در این است که این کشورهای عربی حاکم واحدی دارند و تصمیم آن ها یکی است اما در عراق رهبران سیاسی زیادی وجود دارد و هرکدام از آن ها دیدگاه خاص خود را دارد.

وی تاکید کرد: عراق را باید شخصی رهبری کند که از امور دیپلماتیک مطلع باشد و منافع عراق با تمام کشورها را مدیریت کند.

بر اساس این گزارش ، پیش از این نیز عدنان الزرفی نخست وزیر مکلف عراق تاکید کرده بود که عراق در درگیری های ایرانی- آمریکایی بی طرفی است و در راستای منافع اقتصادی خود عمل خواهد کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روابط ایران و عراق روابط ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست همسایگی دولت سیزدهم

«جمهوری اسلامی ایران، کشورها و ملت‌های همسایه را خویشاوند خود می‌داند»؛ این شاید مهم‌ترین بخش از اولین سخنرانی رئیس‌جمهور است که ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در مراسم تحلیف با حضور مهمانان خارجی و داخلی در مجلس شورای اسلامی اعلام شد و بررسی عملکرد بیش از ۲ سال و ۷ ماهه دولت سیزدهم نشان می‌دهد به این گزاره پایبند بودند و در مسیر تقویت و گسترش ارتباط با کشورهای همسایه حرکت کردند و «مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت سیاست خارجی، ارتقا روابط با کشورهای همسایه» بوده است و «خواهان عزت و اعتلای آنها» بوده‌اند.

خبرگزاری مهر در سلسله گزارش‌هایی به بررسی روابط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه طی یک‌سال گذشته پرداخته است.

کد خبر 6097420 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • اهمیت سفر «نیچروان» از منظر اقلیم کردستان
  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • اقلیم در پی ترمیم روابط‌ با ایران/اهداف سفر بارزانی به تهران چیست
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • اهمیت پیام‌های رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است