Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین،  ایسنا به نقل از سایت ورلداُمتر نوشت: کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به ۲۰۹ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان یک میلیون و ۴۳۱ هزار و ۷۰۶ نفر است که ۸۲ هزار و ۸۰ نفر از آن‌ها جان باخته و ۳۰۲ هزار و ۱۵۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از میان یک میلیون و ۴۷ هزار و ۴۷۶ مورد  ابتلای فعال، ۹۹۹ هزار و ۵۸۲ مورد معادل ۹۵ درصد از کل موارد ابتلا وضعیت خفیف داشته و ۴۷ هزار و ۸۹۴ مورد معادل ۵ درصد از کل موارد ابتلا در جهان وضعیت وخیم دارند.

ایالات متحده آمریکا با ۴۰۰ هزار و ۴۰۲ مورد ابتلا و ۱۲ هزار و ۸۵۴ قربانی در صدر فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. ۲۱ هزار و ۶۷۴ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.

اسپانیا با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۱۴۱ هزار و ۹۴۲ مورد در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۱۴ هزار و ۴۵ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۴۳ هزار و ۲۰۸ نفر بهبود یافته‌اند.

ایتالیا نیز ۱۳۵ هزار و ۵۸۶ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۱۷ هزار و ۱۲۷ نفر جان خود را از دست داده و ۲۴ هزار و ۳۹۲ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

فرانسه نیز با افزایش شمار مبتلایان به ۱۰۹ هزار و ۶۹ نفر از آلمان در این فهرست پیشی گرفته است. از این میان تاکنون ۱۰ هزار و ۳۲۸ نفر جان باخته و ۱۹ هزار و ۳۳۷ نفر بهبود یافته‌اند.

در آلمان نیز شمار مبتلایان ۱۰۷ هزار و ۶۶۳ نفر اعلام شده که از این تعداد ۲۰۱۶ نفر جان باخته و ۳۶ هزار و ۸۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۱ هزار و ۸۰۲ مورد ابتلا به کووید-۱۹را گزارش کرده که با اعلام ۲ مورد جدید فوتی، تعداد قربانیان این بیماری در این کشور به ۳۳۳۳ نفر رسیده است. هم‌چنین تعداد بهبودیافتگان به ۷۷ هزار و ۲۷۹ نفر افزایش یافته است.

همچنین در ایران تاکنون ابتلای ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر تایید شده است که از این میان ۳۸۷۲ نفر جان خود را از دست داده و ۲۷ هزار و ۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

در انگلیس نیز ۵۵ هزار و ۲۴۲ نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۶۱۵۹ نفر از آن‌ها جان باخته و ۱۳۵ نفر بهبود یافته‌اند.

ترکیه هم تاکنون ابتلای ۳۴ هزار و ۱۰۹ نفر را به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده که از این میان ۷۲۵ نفر جان باخته و ۱۵۸۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

همچنین سوئیس با ۲۲ هزار و ۲۵۳ مبتلا و ۸۲۱ قربانی، بلژیک با ۲۲ هزار و ۱۹۴ مبتلا و ۲۰۳۵ قربانی و هلند با ۱۹ هزار و ۵۸۰ مبتلا و ۲۱۰۱ قربانی از کشورهای اروپایی با میزان شیوع گسترده محسوب می‌شوند.

کانادا با ۱۷ هزار و ۸۹۷ مبتلا و ۳۸۱ قربانی، برزیل با ۱۴ هزار و ۴۹ مبتلا و ۶۸۸ قربانی، اتریش با ۱۲ هزار و ۶۳۹ مبتلا و ۲۴۳ قربانی، پرتغال با ۱۲ هزار و ۴۴۲ مبتلا و ۳۴۵ قربانی، کره جنوبی با ۱۰ هزار و ۳۸۴ مبتلا و ۲۰۰ قربانی و سرزمین‌های اشغالی با ۹۲۴۸ مبتلا و ۶۵ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع بالای کروناویروس جدید هستند.

کد خبر 499139 برچسب‌ها كروناويروس حوادث جهان آمار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس حوادث جهان آمار جان باخته نفر بهبود کووید ۱۹ نفر جان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسین خلج دانش آموخته دانشگاه استنفورد آمریکا و مجری طرح گفت: در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش حجم اطلاعات در شبکه‌های مخابراتی به‌کارگیری بهینه و هوشمند ساختارهای نوین بیش از پیش مورد نیاز است. بر همین اساس عملاً هیچ شبکه مخابراتی را نمی‌توان یافت که بتواند بدون به‌کارگیری از این ساختارها به‌صورت کارا سرویس ارائه کند.

وی افزود: در این طرح، یک کانال چند کاربره در نظر گرفته می‌شود که در آن قابلیت همکاری میان گره‌های شبکه وجود دارد. این شبکه از طریق یک شبکه وسیع‌تر به ساختار مرکزی شبکه متصل می‌شود. همچنین در این شبکه‌ها مشخصات بده بستان میان نرخ ارسال در کانال و بار ارتباطی در شبکه پشتیبان ارائه می‌شود.

خلج ادامه داد: بل روش‌های متمرکز برای انجام همکاری، تمامی اطلاعات در یک گره تجمیع شده و گره مذکور به پردازش کل داده‌ها می‌پردازد. علاوه بر موارد گفته شده، کنترل از طریق این شبکه‌ها هم از اهمیت خاصی به‌خصوص در شبکه‌های نسل پنجم برخوردار است.

وی اضافه کرد: در این طرح به بررسی ساختارهای نوین به‌کارگیری شبکه‌های این حوزه پرداختیم. کاربردهای این حوزه به‌صورت زیربنایی، هم ساختارهای ابری موبایل و هم ساختارهای سلولی را که در نسل‌های ۵ و مابعد آن مطرح می‌شوند، شامل می‌شود.

مجری طرح خاطر نشان کرد: با گذر شبکه‌های مخابراتی از ساختارهای سنتی به ساختارهای نوین که بر اساس قابلیت‌های انعطاف‌پذیری طراحی می‌شوند، نیاز به شناخت عمیق‌تر این شبکه‌ها اهمیت ویژه‌ای یافته است و به‌ عنوان دو نمونه اصلی این نیاز حیاتی می‌توان به شبکه‌های موبایل نسل پنجم و شبکه‌های زیرساخت اشاره کرد.

طرح پژوهشی «مدیریت و کنترل توزیع شده بر روی شبکه‌های مخابراتی» با هدف بهینه‌سازی انرژی و بهبود کارکرد دستگاه‌های الکترونیکی و مخابراتی با حمایت بنیاد ملی علم ایران انجام شد.

کد خبر 6087532 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی
  • رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان