Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:44:40 GMT

موجودی پرونده‌های مراجع قضائی کرمان ۲ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۳۱۶۱

موجودی پرونده‌های مراجع قضائی کرمان ۲ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد با اشاره به اینکه میزان ورودی پرونده‌ها در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ بالغ بر ۲.۱۰ درصد افزایش داشته است، گفت: با اجرای برنامه‌های اثرگذار در کاهش ورودی، میزان وارده‌های مراجع قضائی در سال ۹۸ حدود ۰.۲۶ درصد افزایش داشته است.

یدالله موحد افزود: در سال گذشته ۵۶۷ هزار و ۱۹۶ پرونده به مراجع قضائی استان وارد و ۵۶۸ هزار و ۸۱۲ پرونده مختومه شده است که با توجه به این آمار نرخ رسیدگی به پرونده‌ها ۱۰۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۸ درصد بوده است.

وی یادآور شد: در سال ۹۷ بالغ بر ۵۶۵ هزار و ۷۲۵ پرونده به دستگاه قضائی استان وارد و ۵۶۹ هزار و ۲۶۴ پرونده مختومه شده است و نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در این سال، ۱۰۰.۶۳ بوده است.

رئیس کل دادگستری کرمان ادامه داد: در حوزه کاهش موجودی پرونده‌های قضائی نیز استان عملکرد مثبتی را در سال گذشته داشته به گونه‌ای که موجودی پرونده‌ها نسبت به آخر سال ۹۷، به میزان ۲ درصد کاهش داشته است.

موحد با اشاره به تأکیدات قوه قضائیه برای تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه، اظهار کرد: با همکاری قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان، ۶۲ درصد از پرونده‌های معوقه در سطح استان نیز تعیین تکلیف شده‌اند و استان کرمان در این زمینه عملکرد مناسبی را بر جای گذاشته است.

کد خبر 4895376

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری کرمان پرونده قضایی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر فاصله گذاری اجتماعی گرگان شهرکرد ایلام بیرجند بارش باران طرح غربالگری ماسک طبی روز طبیعت استانداری قزوین پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارمند بانک درپی اختلاس منفصل از خدمت شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از صدور رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های این شهرستان خبر داد و گفت: این کارمند متخلف به جرم اختلاس به انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

حجت‌الاسلام محمد تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته برای یکی از کارکنان بانک‌های دولتی در شهرستان البرز به اتهام اختلاس یک میلیارد ریالی پرونده قضائی تشکیل گردید.

وی افزود: بعد از رسیدگی به پرونده نامبرده در دادگاه بدوی و تجدید نظر، این متهم به انفصال دائم از خدمات دولتی، رد مال، دو سال حبس تعزیری و جزای نقدی (دو برابر مبلغ اختلاس صورت گرفته) محکوم شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های مهم قوه قضائیه مبارزه با فساد است، ادامه داد: فرصت‌طلبان و سودجویان بدانند، دستگاه قضائی بدون مماشات با هر گونه فساد در هر سطحی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

کد خبر 747453

دیگر خبرها

  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • کارمند بانک درپی اختلاس منفصل از خدمت شد
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • مطب دندانپزشک قلابی در بروجرد برای بار سوم پلمب شد
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی