Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@08:19:46 GMT

تمدید یک ماهه اجاره واحدهای مسکونی برای مستاجران

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۳۶۷۲

به گزارش اکوفارس، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه پالایش و بررسی تمامی اطلاعات ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد، افزود: در مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن حدود ۵۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که پالایش آنان هم اکنون در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: پالایش افرادی که در سامانه ثبت نام کرده‌اند در حال انجام است، اما افرادی که از طریق پیامک ثبت نام کرده بودند هنوز اجرایی نشده است و منتظر بهبود شرایط کشور از لحاظ کرونایی هستیم تا بعد از اتمام آن بتوانیم اقدامات و فراخوان جهت ثبت نام افراد را انجام دهیم.

متقاضیان مسکن ملی نگران بررسی وضعیت نباشند

محمودزاده با بیان اینکه متقاضیان و ثبت نام کنندگان به هیچ عنوان نگران بررسی وضعیت طرح اقدام ملی مسکن نباشند،گفت: هم اکنون تمامی اقدامات در این زمینه در حال انجام است و متقاضیان نگرانی بابت تاخیر در تحویل و یا تاخیر در پالایش نداشته باشند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه به زودی کارگاه‌های ساختمانی براساس پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز می‌کنند، گفت: سعی خواهیم کرد تا با ارائه پروتکل‌های بهداشتی به ستاد ملی مبارزه با کرونا و همزمان با موافقت آن‌ها فعالیت کارگاه‌های ساختمانی آغاز شود.

محمودزاده توضیح داد: با توجه به کندی روند ساخت و ساز در تمامی بخش‌ها، این بازار به سمت رکود معاملات هدایت شده است.

محمودزاده با اشاره به مشکلاتی که در این بازه برای مستاجران ایجاد شده است، افزود: بسته اجاره‌ای برای حمایت از مستاجران آماده و به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه شده است و ما منتظر تایید و یا رد آن‌ها هستیم.

معاون مسکن و ساختمان تصریح کرد: در بسته‌ای که در حوزه بازار اجاره به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه شده، سعی شده است تا نگرانی مستاجران در این زمینه برطرف شود چرا که هم اکنون تعدادی از این افراد با مشکل مواجه شده‌اند.

محمودزاده اظهار کرد: در بسته ارائه شده به ستاد ملی کرونا تاخیر یک ماهه تخلیه واحد‌ها ارائه شده است که امیدواریم به تصویب برسد.

او ادامه داد: این طرح ابلاغ شده است و امیدواریم در ستاد ملی مبارزه با کرونا به تصویب برسد تا از طریق آن بتوانیم مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی افزود: مستاجران نگرانی بابت تخلیه واحد‌های خود نداشته باشند.

محمودزاده با بیان اینکه بازار اجاره، خرید و فروش مشکلی ندارد و ما با طرح‌های ارائه شده بازار مسکن را مدیریت خواهیم کرد، گفت: طرح اقدام ملی مسکن خود نقش موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن خواهد داشت.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ستاد ملی مبارزه با کرونا معاون مسکن و ساختمان طرح اقدام ملی مسکن ستاد ملی ارائه شده ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود

سعادتی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سامانه خودنویس یکی از مهم ترین برنامه های دولتی در حوزه بازار اجاره مسکن به شمار می‌رود که خود  باعث شده بازار مسکن به ثبات و آرامش برسد گفت: بازار اجاره مسکن یکی از مهم‌ترین بازارهایی است که نیاز به ساماندهی داشت که دولت با راه اندازی این سامانه از سال گذشته این اقدام را انجام داده است.

وی افزود: راه اندازی سامانه خودنویس نقش موثری در کاهش مدت زمان انتظار متقاضیان دارد و از سوی دیگر این اقدام  باعث می شود دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه  شود.

کارشناس سیاست گذاری مسکن اظهار کرد: بازار اجاره مسکن در حال حاضر می‌تواند زمینه را برای بهبود و تقویت قدرت مستاجران فراهم کند و از سوی دیگر این اقدام خود آرامش را به این بازار عرضه می‌کند.

وی افزود: کاهش حق الزحمه‌های نجومی و همچنین  برچیده شدن دست مشاوران املاک متخلف از دیگر مزایای این سامانه به شمار می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید
  • اجاره این خانه‌ها به دلار است؛ مستاجران خانه‌های دلاری چه کسانی هستند؟
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان
  • الزام ثبت قرار داد اجاره در سامانه خودنویس
  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!