Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مجموعه سپاه بیت‌المقدس در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها و ضدعفونی معابر کمک‌های شایانی به دانشگاه علوم پزشکی کرده‌اند که ما از این بابت نهایت تشکر را از آنها داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، دکتر فرزین رضاعی در حاشیه اهدای ۵۰۰۰ بطری محلول ضدعفونی‌کننده دست سازمان اطلاعات سپاه کردستان به دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت تامین ماسک، لباس ایزوله و مواد ضدعفونی برای بیمارستان‌ها با کمک خیرین استان خوب و مناسب است و البته این مسئله فقط مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیست و تقریبا بخش عمده‌ای از نیاز تمام دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در استان‌های مختلف توسط خیرین تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان کردستان نزدیک به 4 میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خیرین کمک کردند و اگر این کمک‌ها نبود واقعا با مشکل روبرو می‌شدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: با این کمک‌ها در حال حاضر وضعیت تامین ماسک و مواد ضدعفونی بیمارستان‌های استان خوب است هرچند ایده‌آل نیست اما در مورد لباس ایزوله در اوایل وضعیت ما بد بود ولی امروز براساس تمهیداتی که انجام دادیم، قراردادهایی که بستیم و کمک خیرین تقریبا در وضعیت مناسب هستیم.

وی تصریح کرد: امروز سازمان اطلاعات سپاه به مناسبت نیمه شعبان 5000 بطری محلول ضدعفونی به بیمارستان‌های استان اهدا کرد در واقع مجموعه سپاه در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها، ضدعفونی معابر، کمک‌های شایانی به دانشگاه علوم پزشکی کردستان کردند و از این بابت نهایت تشکر را از آنها داریم.

رضاعی گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری تمام مسوولین، نهادها و ارگان‌های داخل استان بیماری کرونا را شکست دهیم.

وی عنوان کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا حدود سه هفته طرح فاصله‌گذاری اجتماعی سختگیرانه‌ای را لحاظ کرد که خوشبختانه تاثیر مثبت داشت اما بعد از 23 فروردین قرار است برخی کسب و کارها که در بحث شیوع کرونا کمتر آسیب دارند به تدریج بازگشایی شوند.

وی تاکید کرد: بازگشایی ناگهانی باعث افزایش پیک و موج دوم می‌شود و اگر مردم توجه نکنند باعث مشکلات جدی می‌شود.

گول ثبات فعلی آمار مبتلایان به کرونا را نخوریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: درست است که در بحث کنترل کرونا به حالت نسبتا ثبات رسیدیم اما ثباتی شکننده است و به هیچ وجه نباید گول بخوریم، اینکه به حالت ثبات رسیدیم یعنی میزان ورودی به خروجی‌ها طوری است که امکانات بیمارستانی جوابگوی بیماران است و مریضی بدون تخت نمی‌ماند اما معنی آن نیست که بیماری کنترل شده و از بین رفته است.

وی یادآور شد: مثلا شب گشته میزان بستری در سطح استان حدود 20 نفر بود در واقع ما نمی‌توانیم به این سرعت ادعا کنیم که بیماری کرونا را کنترل کردیم.

فاصله‌گذاری هوشمند به معنای پایان محدودیت‌ها نیست

وی افزود: فاصله‌گذاری هوشمند به معنای این نیست که در خانه ماندن تمام شده‌ است بلکه  بخاطر اینکه وضعیت اقتصادی بسیاری از اقشار دچار آسیب نشود دولت و ستاد ملی کرونا تصمیم گرفتند که بتدریج بازگشایی صنف‌های اقتصادی صورت بگیرد اما باز باید از بیرون آمدن‌های غیرضروری خودداری کنند و باز هم تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رضاعی ادامه داد: مغازه‌ها هم که بازگشایی می‌شوند باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، تجمع در آن محل‌ها کم باشد، تهویه مناسب داشته باشند و بحث ضدعفونی محل و شستن دست‌ها را مرتب انجام دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: پیام من این است فاصله‌گذاری هوشمند به معنی بی‌خیالی و به معنی تمام شدن تمام محدودیت‌ها نیست.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۳

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کردستان سنندج بیمارستان ها اهدای ماسک کرونا دانشگاه علوم پزشکی کردستان دانشگاه علوم پزشکی فاصله گذاری کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۴۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، بهرام دلفان اظهار کرد: بیمارستان نیایش سال ۹۲ تحویل مسکن و شهرسازی و مصوبه اولین سفر احمدی‌نژاد به لرستان تحت عنوان بیمارستان جایگزین شهدای عشایر بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این بیمارستان به نام نیایش تغییر یافته که امیدواریم همین اسم بماند، افزود: بیمارستان شهدای عشایر به قوت خود باقی خواهد ماند و ردیف و اعتبار جداگانه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: این پروژه سال ۹۵ به خاتم‌الانبیا واگذار شده که ۶ و نیم الی ۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دلفان بیان کرد: از سال ۹۵ تا دولت جدید یعنی ۱۴۰۰، ۲۵ درصد پیشرفت داشته که ۵۱۵ تخت بوده و ۴۹۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیک دارد که بالغ بر ۴۰۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و به ۶۱۱ تختخوابی ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه به یک ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد و یکی از بزرگترین بیمارستان‌های غرب کشور است، گفت: درصورتی‌که منابع مالی آن تأمین شود سال آینده تحویل داده خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: بیشتر از آنچه تعیین شده بود اعتبار به آن تخصیص داده شده و از ماده ۵۶ نیز ۲۷۲ میلیارد وام گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • چندین تیم تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد