Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@15:05:05 GMT

قائمشهری ها در تکاپوی برگزاری جشن های مجازی نیمه شعبان

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۴۲۷۹

قائمشهری ها در تکاپوی برگزاری جشن های مجازی نیمه شعبان

قائمشهر، شهرستانی مزین به نام قائم آل محمد(عج) است که مردم آن با شناخت بیشتر امام زمان(عج) خود را برای برگزاری جشن های مجازی سالروز ولادت خجسته مهدی موعود، یوسف زهرا آماده می‌کنند.

خبرگزاری شبستان - مازندران؛ قائمشهر، شهرستانی که مزین به نام قائم آل محمد(عج) است هر ساله، مردم این شهرستان با برگزاری برنامه‌های مختلف، ولادت یگانه منجی عالم بشریت را گرامی می دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

چراغانی و آذین بندی مساجد و خیابان ها پخش شربت و شیرینی بیانگر عشق و ارادت بسیار قائمشهری ها به صاحب عصر و زمان مهدی موعود (عج) است.

جشن های خیابانی فراوانی نظیر برپایی جشن باشکوه با حضور هنرمندان در کمربندی شمالی قائمشهر، روبروی مسجد الرسول (ص) در سال های متمادی برگزار می شد با استقبال اقشار مختلف مردم روبرو می شد که تنها نمونه ای از علاقه وافر مردم این شهرستان به امام زمان (عج) به شمار می آید.  

 

برخی از شهروندان قائمشهری با پختن غذاهای مختلف و دادن ناهار و شام به پذیرایی از مهمانان  و ارادتمندان حضرت ولی عصر (عج) می پردازند.

 

۲۱ فروردین سال جاری با ۱۵ ماه شعبان مصادف شده است و ولادت مسعود و خجسته مهدی موعود (عج) را باید با شکوه بسیار گرامی داشت و در این میان قائمشهری ها وظیفه سنگینی را بر دوش خود احساس می‌کنند.

 

 

حجت الاسلام «مهدی خوبرو» به خبرنگار شبستان گفت: مساجد و اماکن مذهبی با توجه به شیوع ویروس کرونا، بسته شد اما ارادت به امامان و پیامبران، تعطیلی ندارد. 

 

امام جمعه قراخیل اظهار کرد: در آستانه نیمه شعبان قرار داریم و باید همچون سال‌های گذشته حرمت نیمه شعبان، نگه داشته شود و همچنین مردم برای اینکه از اعیاد شعبانیه با توجه به فاصله گذاری اجتماعی جهت مقابله با ویروس کرونا به خوبی، بهره مند شوند در شب نیمه شعبان و روز میلاد امام عصر (عج)، مساجد به مولودی خوانی و ذکر یاد و نام آن حضرت از بلندگوها بپردازند.

 

وی تصریح کرد: با این فعالیت ها، مقداری از حق مطلب به آن امام همام، ادا می شود اما مقام آن حضرت، بسیار والاتر است.

 

حجت الاسلام خوبرو بیان کرد: مساجد روستای قراخیل و منطقه بالاتجن شهرستان قائمشهر، صدای جشن و شادی نیمه شعبان را از بلندگوهای مساجد با هماهنگی های قبلی صورت گرفته با پایگاه های بسیج، هیئت امنا، روحانیان و مومنین از امشب (۲۰ فروردین) و همچنین روز میلاد امام عصر(عج) پخش می‌کنند.

وی یادآور شد: چراغانی مساجد و پخش مولودی خوانی از گلدسته های خانه های خدا بر زمین تنها نمونه هایی از عشق و ارادت وافر نسبت به آن امام همام است.

سرهنگ «حسین علیزاده»، به خبرنگار شبستان گفت: جشن نیمه شعبان با اهداف ترویج فرهنگ مهدویت، افزایش بینش و بصیرت مهدوی با الگوی تربیت یار آخرالزمانی، ایجاد و افزایش انسجام و اتحاد و همدلی در کمک به همنوع، افزایش روحیه نشاط و شادابی در شهرستان قائمشهر برگزار می شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه قائمشهر، تشکیل ستاد مهدویت در سطح حوزه استحفاضی با عضویت امام جماعت، فرمانده پایگاه برادر و خواهر، هیئت امنا و مسئول کانون فرهنگی، فضاسازی محیطی در محله با استفاده از پوسترها و بنرهای جذاب و امیدآفرین، فضاسازی در کانال های موجود در شبکه های اجتماعی(تولید و نشر آثار مهدویت با نگاه ایجاد امیدآفرینی در جامعه با هشتگ #قائمشهر_آرمانشهر_مهدوی)، تهیه سبد کالا و توزیع در بین محرومین در روز ولادت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)  و اقلام بهداشتی، فرهنگی، توزیع بسته مهدوی شامل (ماسک، محلول ضدعفونی، شکلات، برشور و ...) در سطح محله را از وظایف فرماندهان حوزه و پایگاه به مناسبت ولادت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اعلام کرد.

 

سرهنگ علیزاده، فعال کردن سیستم صوتی مساجد در شب و روز میلاد امام زمان (عج) با پخش مولودی، سخنرانی های کوتاه و جذاب و ...، اجرای رزمایش دفاع بیولوژیک، ضدعفونی در سطح شهرستان به مناسبت میلاد آن امام همام، انعکاس فعالیت های قبل، حین و بعد از اجرای برنامه ها در کانال های محلی و شهرستانی)، راه اندازی پویش مهدویت در کانال ها و صفحه مجازی (تغییر عکس پروفایل و ... با نگاه امیدآفرینی در جامعه)، راه اندازی پویش ختم ۱۲صلوات برای ظهور امام زمان (عج)، راه اندازی پویش قرائت دعای فرج در ساعت۲۱ و اجرای برنامه مسابقه فرهنگی، دلنوشته، نقاشی، مسابقه فرهنگی و...با موضوع مهدویت در فضای مجازی را از  وظایف دیگر فرماندهان حوزه و پایگاه به مناسبت ولادت امام دوازهم شیعیان برشمرد.

«حیدر ذاکری» به خبرنگار شبستان گفت: جشن ولادت حضرت قائم(عج) با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری کمیل مسجد جامع قائمشهر افزود: پخش مولودی خوانی، نیم ساعت قبل از اذان و برگزاری مسابقه نیمه شعبان به صورت مجازی بین جوانان و نوجوانان و اهدای جایزه به پنج نفر از اشخاصی که به سوالات، جواب درست داده باشند به صورت قرعه کشی از برنامه های جشن نیمه شعبان در این کانون به شمار می آیند.

«زین الله چمانی» به خبرنگار شبستان گفت: جشن نیمه شعبان با هدف ترویج فرهنگ مهدیت و شناخت بیشتر تمام آحاد جامعه به حضرت امام زمان(عج) صورت می گیرد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری معراج مسجد رسول اکرم (ص) جوجاده ارطه اظهار کرد: اجرای سرود به صورت کارناوال با موضوع نیمه شعبان، صبح نیمه شعبان در قائمشهر و عصر از ورودی تا خروجی شهر ارطه شهرستان قائمشهر یکی از فعالیت های کانون به مناسبت ولادت حضرت مهدی موعود(عج) محسوب می شود.

 

وی، توزیع بسته فرهنگی بین خانواده های جوجاده ارطه شامل شکلات و کارت تبریک، توزیع سبد کالا بین نیازمندان و افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شدند، پخش مولودی خوانی از گلدسته مسجد رسول اکرم (ص) جوجاده ارطه و خواندن دعای فرج از برنامه های دیگر این کانون به مناسبت نیمه شعبان برشمرد.    

درک واقعی و شناخت بیشتر امام زمان (عج) یکی از رسالت های مهم تمام اقشار مردم به ویژه قائمشهری ها است که شهرشان به نام گل نرگس، یوسف زهرا (س) مزین است و ما همچنان منتظر ظهور آن حضرت هستیم.

گزارش: معصومه علیزاده

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: آماده برگزاری جشن یوسف زهرا منتظر ظهور نیمه شعبان قائمشهر مولودی خوانی قائمشهری ها پخش مولودی نیمه شعبان مهدی موعود برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی و عروس امام(ره) شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور چهره‌های سیاسی و برخی از مردم از مسجد نو به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع و بعد از اقامه نماز به امامت آیت‌الله جعفر سبحانی، در مقبره شیخ فضل‌الله نوری به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی کد خبر 847487 منبع: فارس برچسب‌ها سید حسن خمینی امام خمینی حسن خمینی خبر ویژه حضرت معصومه (س) حرم حضرت معصومه (س) استان قم

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • آمادگی کامل مازندران برای برگزاری دور دوم انتخابات نمایندگی مجلس در قائمشهر
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود