Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@19:03:21 GMT

کدام خودروها در سال ۹۹ مشمول انجام معاینه فنی هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۶۰۶۸

ساعت24-مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مراکز معاینه فنی، گفت: همه خودروهای تولید داخل از سال ۹۴ و پیش از آن، مشمول انجام معاینه فنی هستند.

حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران درباره اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز معاینه فنی، اظهار داشت: این موضوع در همه مراکز مورد توجه قرار گرفته و در قسمت صدور نتایج آزمون و دریافت گواهی معاینه فنی، فاصله‌های مناسب برای شهروندان نشانه‌گذاری شده است تا از این طریق پیشگیری از کرونا انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ضد عفونی مراکز معاینه فنی روزانه چندین نوبت انجام می‌شود، گفت: شست وشوی کارت‌های بانکی با مواد ضد عفونی قبل از دریافت هزینه و پذیرش خودرو نیز مدنظر قرار گرفته و اجرایی شده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در پاسخ به این پرسش که کدام خودروها در سال جاری مشمول انجام معاینه فنی هستند، گفت: همه خودروهای تولید داخل سال ۹۴ و پیش از آن، همه خودروهای وارداتی سال ۲۰۱۵ و پیش از آن، همچنین وسایل حمل و نقل عمومی سال ۹۷ و قبل از آن مشمول انجام معاینه فنی در سال جدید هستند.

مقدم خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود یک میلیون و ۶۶۰ هزار دستگاه خودرو در تهران معاینه فنی آنها انجام گرفته که این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، حدود ۹ درصد کاهش داشت. 

وی گفت:‌خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر هستند از تخفیف ۳۰ درصدی جهت تردد در محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا برخوردار خواهند شد و در سال ۹۸ حدود۵۰ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز شهر تهران متقاضی دریافت معاینه فنی برتر بوده که تنها ۳۳ درصد موفق به اخذ این معاینه فنی شدند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، گفت: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه‌شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودرو خود را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودروها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند. واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خودروهای زرهی لوکس؛ کدام یک را انتخاب می کنید؟ (عکس)
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات
  • ببینید | کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟!
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟! + فیلم